Suurperheelliset!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias :))
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias :))

Vieras
Paikalla yhtään suurperheen äitiä/isää?
Olisi muutama käytännön kysymys teille;

- Nettotulonne per kuukausi?
- Talonne koko?
- Montako henkeä teillä asuu ?
- Mikä auto teillä on?
- Paljonko ruokaan menee rahaa kuukausittain?

Kiitos jos joku viittii vastata :)

Meillä siis 8 lasta, tulot n.2500 +lapsilisät (itse kotona vielä )..talo 250 neliötä,yksi lapsi on lähtenyt opiskelemaan muut kotona,tila-auto (7 paikkanen)+ normi auto .Ruokaan en tiedä tarkkaan mitä menee mut paljon ..

Riippuu mikä lasketaan suurperheeksi :D
Voin kuitenkin vastata omasta puolestani, mielestäni me ollaan jossain siellä suurperheen rajamailla..

- Nettotuloja en kommentoi, mutta olemme keskituloisia kumpikin. Lisäksi saamme nyt neljän lapsen lapsilisät ja minä saan kolmen lapsen elatustuen kelasta. Vastaavasti tosin mies maksaa kahden lapsen elatusta.

- Asumme nyt noin 110m2 ok-talossa, jouluksi muutamme ja siinä talossa on jo yli 300m2.

- Meillä asuu nyt kuusi henkeä. Me uusvanhemmat + neljä lasta. Viides syntyy vuoden alussa, sitten meitä on seitsemän. Lisäksi meillä majailee satunnaisesti miehen kaksi etälasta, harkinnassa josko toinen muuttaisi meille pysyvästi asumaan.

- Kaksi autoa on käytössä. Minulla 7-paikkainen Mitsubishi Grandis '06 ja miehellä vuoden '71 Land Cruiser. Se kylläkin menee talviunille piakkoin..
Tarvitsisimme ihan "normaalin" toisen auton, mutta koska jään nyt äippälomalle niin pärjäilemme tuolla Grandiksellakin. Tosin, ihan koko porukalla emme sitten käy missään toistaiseksi. Harvoin onneksi on tarvettakaan, kun vanhimmat lapset on jo teinejä ja niillä omat menonsa.

- Ruokaan keskimäärin 800e. Jos en yhtään laske, mitä ostan niin menee tonni. Vaihtoehtoisesti tarkkailen tiukasti ostoksiani ja saan 600e riittämään.

-

Ollaanko me suurperhe? Kaksi aikuista, viisi lasta ja kuudes tulossa? (+kissa ja koira)
Tuloja en kommentoi sen kummemmin, mies on töissä ja minä tällä hetkellä hoitovapaalla, mun työ on suht pienipalkkaista.
Meillä ei ole omaa taloa, asutaan rivarissa jossa 127m2, viisiö. Ahtaasti siis mutta kyllä me mahdutaan...
Meillä on kaksi autoa, mä ajan pikkuisella (siis viiden ihmisen) Chrysler PT Cruiserilla ja miehellä on 9-paikkainen Volkkarin pikkubussilla.
Ruokaan menee rahaa kovin vaihtelevasti, kovin tarkkaa kirjaa ei pidetä kun tulis vaan paha mieli nähdä kuinka paljon rahaa menee välttämättömyyksiin.

En nyt tiedä ollaanko suurperhe, isä, äiti ja neljä lasta, mutta vastaan kuitenkin :D Nettotulot tällä hetkellä taitaa olla viitisen tuhatta. Talossa n.130 asuinneliötä + iso autotalli. Tällä hetkellä asukkaita vaihtelevasti :D Kaksi lapsista kokoajan paikalla, yksi lapsista käy koulua, jossa viikot asuntolassa (yksityinen, maksullinen koulu) ja viikonloput kotona. yksi lapsista aloitti lukion toisella paikkakunnalla, jossa kirjoilla, ja jossa vuokrasolu asumismuotona ( ja koska on vielä lapsilisän alainen), ei saa hakea mitään opintotukia eikä opintolainoja joten maksamme myös vuokran ja elämisen koulukirjojen lisäksi. Autoja kaksi todella vanha bemari ja uusi ford focus. Ruokaan menee kuukausittain hyvin vaihtelevasti..500-600 suunnilleen.

meillä on 7 asta
talossa 145 neliöä
olen itse äitiyslomalla,mutta miehen tulot n.3000 kuussa
ruokaan menee n.1200 euroa kuussa
autona on mersun vito 9hlön.

[QUOTE="pooh";25031521]En nyt tiedä ollaanko suurperhe, isä, äiti ja neljä lasta, mutta vastaan kuitenkin :D Nettotulot tällä hetkellä taitaa olla viitisen tuhatta. Talossa n.130 asuinneliötä + iso autotalli. Tällä hetkellä asukkaita vaihtelevasti :D Kaksi lapsista kokoajan paikalla, yksi lapsista käy koulua, jossa viikot asuntolassa (yksityinen, maksullinen koulu) ja viikonloput kotona. yksi lapsista aloitti lukion toisella paikkakunnalla, jossa kirjoilla, ja jossa vuokrasolu asumismuotona ( ja koska on vielä lapsilisän alainen), ei saa hakea mitään opintotukia eikä opintolainoja joten maksamme myös vuokran ja elämisen koulukirjojen lisäksi. Autoja kaksi todella vanha bemari ja uusi ford focus. Ruokaan menee kuukausittain hyvin vaihtelevasti..500-600 suunnilleen.[/QUOTE]

Korjaan vähän..*nolona* sekoitin siis neton ja bruton vahingossa, tuo oli bruttotulot, nettona jää himpun alle neljään tuhanteen tulot..

3500€ noin.

- Talonne koko?
Rintamamiestalo, keittiö, olohuone ja 3 makuuhuonetta (joista 2 todella isoja)

2 aikuista, 4 alle kouluikäistä lasta

- Mikä auto teillä on?
pikkubussi, vm 2000, ei mitenkään kallis ostettaessa.

Paljon. En ole laskenut. Ei erityisesti tarkkailla ostoksia, ostetaan, mitä tekee mieli ja mitä tarvitaan. (vaatteita, huonekaluja, viihdettä, leluja jne ostetaan vain harvoin, ja silloinkin tarpeeseen.)

Tosin, en miellä meitä suurperheeksi kuitenkaan.

vaikea laskea, olisko kolmisen tuhatta?
- Talonne koko?
keittiö, olohuone, 3 makuuhuonetta, sauna- eteis- ja kodinhoitotilat (liian pieni on)
8 ja lemmikkejä
- Mikä auto teillä on?
VW pikkubussi
600e ? (paljon viljellään, kerätään, metsästetään lihat)

Nettotulot n. 4000 € (lapsilisän kanssa).
Talo tällä hetkellä alle sata neliötä. Hyvin mahdutaan!
Perheeseemme kuuluu 4 lasta ja 2 aikuista.
Auto Mersu Viano 9hlö.

Tulot vaihtelevat aika isostikin eri kuukausien välillä sen mukaan paljonki kumpikin on töitä tehnyt. Keskimäärin tällä hetkellä ehkä reilut 6000 euroa kuussa yhteensä mukaanlukien lapsilisät ja yhden lapsen orvoneläkkeen.

Tönössämme on kuusi tai seitsemän (Onko yläkerran iso aula huone vai ei?) huonetta ja tupakeittiö. Lisäksi käytössä on "vierasmaja" ja ulkohuoneita.

Se, montako meitä Tönössä asuu, on mielestäni aina hankala kysymys, mutta jos mennään väestökirjanpidon mukaan niin 6 henkeä.

Auto on farkkuford ja teinillä&tyttiksellään pikkuinen sitikka.

Ruokaan menee noin 2000 euroa kuussa.

Yhteistyössä