"suurikokoinen kirje"- voiko sen hakea joku muu ilman valtakirjaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis näitä "ei mahtunut luukusta, kun yritin jakaa postia", kun siinähän ei henkkareita koskaan ainakaan multa ole kysytty, mutta jos hakija on mies, niin aika selkeästi ei ole sama tyyppi... Eli saako sellaisen hakea kuka tahansa ilman valtakirjaa?

Voi hakee- voit tehdä itse valtakirjan tavalliselle paperille, omalla allekirjoituksela, päiväyksellä ja laittaa hakijan mukaan että olet hänet valtuuttanut hakemaan. Näin olemme me tehneet.

Suurikokoinen kirje on ainut, minkä voi hakee pelkällä sillä lapulla ilman henkkareita. Ei tarvita valtakirjoja tai mitään. Näin mulle selitti ystävällinen postivirkailija

Mä olen hakenut useamman kerran miehen nimellä tulleita "suurikokoisia kirjeitä", ei niitä varten tosiaan tarvi olla mukana muuta kuin se lappu, jossa on sellainen viivakoodin puolikas. Ei muuten noi postinkantajatkaan aina jaksa kauheasti nähdä vaivaa yrittäessään toimittaa niitä isoja kirjeitä kotiin. Viimeksi olin kotona kun postinkantaja työnsi postiluukusta tuollaisen "sori, kirje ei mahtunut postiluukustanne" -lapun. Olisi nyt voinut yrittää edes ovikelloa soittaa. :P

[QUOTE="vieras";28370270]Mä olen hakenut useamman kerran miehen nimellä tulleita "suurikokoisia kirjeitä", ei niitä varten tosiaan tarvi olla mukana muuta kuin se lappu, jossa on sellainen viivakoodin puolikas. Ei muuten noi postinkantajatkaan aina jaksa kauheasti nähdä vaivaa yrittäessään toimittaa niitä isoja kirjeitä kotiin. Viimeksi olin kotona kun postinkantaja työnsi postiluukusta tuollaisen "sori, kirje ei mahtunut postiluukustanne" -lapun. Olisi nyt voinut yrittää edes ovikelloa soittaa. :P[/QUOTE]

Tuskin sillä oli sitä edes mukana. Samanlaisia kokemuksia on itselläkin. Postissa selittivät, ettei niillä ole aina edes niitä mukana vaan ottavat pelkän lapun, kun ihmettelin, että ei ovikelloa soitettu, vaikka olin kotona.

Hei!

Maksikirjeen saa kuitata ja vastaanottaa se, joka esittää saapumisilmoituksen tai seurantatunnuksen. Lisäksi noutajalla tulee olla mukanaan kuvallinen henkilöllisyystodistus, esimerkiksi ajokortti, passi tai kuvallinen KELA-kortti.

Ystävällisin terveisin,

Virpi Mustonen
Asiakasneuvoja
Postin asiakaspalvelu
Posti kuluttajille

Yhteistyössä