suuri pettymys ultraäänessä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Särkynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Särkynyt"

Vieras
Tänne päätin purkaa turhautumisen ja pahan mieleni.

Eilen jouduin käymään ultraäänessä sairaalassa (rv6) kovien alavatsa kipujen vuoksi. Tietenkin tiedossa oli että voi olla alkava keskenmeno tai kohdun ulkoinen raskaus, mutta ajatus tuntui niin kaukaiselta.

No tohtori tutki ja kylmästi ilmoitti että tuossa taitaa olla ruskuais pussi joka näyttää epämuodostuneelta mutta voi johtua aikaisista viikoista. Kysyin itse hermostuneena että voiko olla ettei sykettä näy vielä sen vuoksi että viikkoja on niin vähän? Lääkäri minulle siihen totesi että kyllä sen pitää näkyä jo. Ja ilmoitti että varmaan on kyllä tulossa keskenmeno, mutta antoi vielä ajan ensi viikolle koska vuotoa ei ole. Raskaushormoni pitoisuus veressä oli noin 600 ja kuulema ihan hyvissä rajoissa sanoi kätilö.

Nyt kuitenkin haluaisin kuulla kokemuksia onko teillä näkynyt jo noin aikaisin syke ultrassa sekä alkio selvästi? Jos ei teillä ole näkynyt onko raskaus sillon päättynyt keskenmenoon? Asia luonnollisesti vaivaa ja mieli on surkeana koska tätä lasta on haluttu. Omalla tavalla helpottaa ettei yritystä ole takana kuitenkaa kuukausia/ vuosia.

Olisin kiitollinen kaikille kokemuksista :/

toista lasta odottaessa, ei sydänäänet neuvolassa kuuluneet viikolla 7. piti odottaa viikolle 9, jolloin ultrattiin. sillon mulle sanottiin et ennen 9.TTä viikkoa ei välttämättä kuulu eikä näy kunnolla. en tiedä. sinuna tarkistuttaisin yksityisellä ultran avulla , mikä tilanne on. voimia jos olet saanut keskenmenon. mutta onnea matkaan joka tapauksessa.

Mikäli ammattitaitoinen naistentautien erikoislääkäri / gynekologi tuon tuomion antoi, ei kannatta paljoa toivoa. Jos taas kyseessä oli perus terveyskeskuslääkäri, voi toivoa olla vielä paljonkin.

Itselläi syke on aina näkynyt jo noilla viikoilla, kun olen käynyt yksityisellä naistentautien erikoislääkäreillä.

Olin itse ultrassa rv 6 ja näkyi syke. Kävin hyvällä yksityisellä ja ultrasi sisäkautta. Kokematon ei välttämättä saa mitään näkymään ennen viikkoa 8. Joten odottelisin nyt sinne ensiviikkoon ja jos edes jotain edistystä havaittavissa raskaushormonissa niin sitten vielä viikon pari.

Kiitos sinulle, antaa hiukan lohtua tietää että ei ole jollakin toisellakaan näkynyt. Kuitenkin suuri toive on koko aika että lääkäri on väärässä ja saisimme pitää tämän lapsen.

Toista odottaessa, menin np-ultraan rv 12 menkoista laskettuna.
Ultrassa näkyi vain pieni möykky eikä sykettä. Voivoteltiin keskenmenosta ja haettiin keskeytyspillerit.

Juttelin lääkärin kanssa ja pyysin jos saisin tarkastusajan 2 viikon päästä ja näin sainkin. Kun menin uudestaan ultraan, oli viikkoja 7 ja syke löytyi. Nyt tuo "keskenmeno" täyttää ensi viikolla vuoden.

Muoks. Ja minut ultrasi ensiksi kätilö ja sitten lääkäri.

Viimeksi muokattu:
Kyseessä synnytys sairaalan lääkäri. Tuntui vain jotenkin oudolta kun toimi niin pikaisesti alakautta ultra tehtii alateiste, mutta ei lääkäri itse tuntunut olevan kovin varma raskauden kohdasta kohdussa, ja tästä syystä jäi mietityttämään että onko kovin kokenut.

Meilläkin kylmästi ilmoitettiin, että varmaan kohdun ulkoinen tai jotain, kun kävin noihin aikoihin ultraamassa kovien alavatsakipujen takia. Helkkarin kovalla suurennoksella minä näin siellä mustan pisteen, lekuri vain totesi, että ei siellä mitään ole, ei sykettä (en odottanutkaan vielä) ja pitäisi näkyä selvemmin. Ja kun vielä raskaushormonit laahasivat matalalla, eikä edes menkkojen poisjäätyä saanut luotettavaa raskaustulosta, niin ei ollut mieli korkealla ja kun lisäksi siinä sitten terveydenhoitaja lääkärin lisäksi manasi hommaa, niin oli mieli todella maassa. Nyt mulla nukkuu tuolla makkarissa 8-kuinen "musta piste" päiväunia.

Tsemppiä sulle, pidä mieli korkealla ja tule kertomaan myöhemmin tähän threadiin ilouutisia :)

Ymmärrän omalla tavalla lääkäriä ettei voi sanoa ettei keskenmenoa tule tai hyssytellä asiaa, mutta kuitenkin jäi tunne ettei asia ole millään tavalla tärkeä ja puhui kuin olisi tikku mennyt sormeen.

Mulla kans oli että menin päivystykseen kipujen ja verenvuodon takia. Ultrasivat ja jokin möykky näkyi. Ei kuitenkaan vielä sykettä ja arveli että viikkoja olisi ollut 5. Sitten kontrollissa parin viikon päästä näkyikin jo syke. Arvelivat verenvuodon johtuneen, että alkioita olisikin ollut 2 ja toinen olis mennyt sitten kesken.

Minulla kävi myös niin että olinkohan 7-8 viikolla ultrassa, sykettä ei näkynyt ja lääkäri epäili jo tuulimunaa. Kävin parin viikon päästä uudelleen ja kaikki olikin ok, syke näkyi jne. Epävarmuus oli tietenkin se kauhein asia. Ja odottelu.
Nyt tuo poika on jo 6-vuotias :)

Tsemppiä, hyvinkin voi syke tulla myöhemmin. Eniten minua huolestuttaa tuo vatsakipu, mistä se voi johtua?

Toista odottaessa, menin np-ultraan rv 12 menkoista laskettuna.
Ultrassa näkyi vain pieni möykky eikä sykettä. Voivoteltiin keskenmenosta ja haettiin keskeytyspillerit.

Juttelin lääkärin kanssa ja pyysin jos saisin tarkastusajan 2 viikon päästä ja näin sainkin. Kun menin uudestaan ultraan, oli viikkoja 7 ja syke löytyi. Nyt tuo "keskenmeno" täyttää ensi viikolla vuoden.

Muoks. Ja minut ultrasi ensiksi kätilö ja sitten lääkäri.

Mulle on käynyt kaksi kertaa noin. Menkkojen mukaan viikkoja olis pitänyt olla rutkasti enemmän eikä ole näkynyt kuin ruskuaispussi. Syke on näkynyt vasta viikoilla 7-8. Lääkärit ei kummallakaan kerralla antaneet paljon toivoa. Molemmat raskaudet kuitenkin jatkuivat ihan normaalisti. Ekassa vuoteli verta ensimmäiset viikot, syy ei koskaan selvinnyt mutta kaikki meni silti hyvin.

Tsemppiä, ymmärrän fiilikset...

Esikoista odottaessa pääsin ultraan vuotojen vuoksi. Viikkoja piti olla 7 maissa, mutta lääkärin mukaan niitä oli 5+2 ja viikkoa myöhemmäksi sain sitten ajan. Lääkäri totesi silloin, että katsotaan miten käy, tässä vaiheessa ei voi muuta kuin odottaa ja toivoa. Viikkoa myöhemmin löytyi myös syky.

Meillä on noiden poikien lasketut ajat aina muuttuneet ultrassa, tyttö on pysynyt alkuperäisessä lasketussa ajassa.

itsellänikään ei näkynyt vk 6 syke, pelkkä ruskuaispussi. se ultrattiiin yksityisellä (menin peläten kohdunulkoista tms. kovien kipujen vuoksi) tuo vatsakipujen aiheuttaja on nyt melkein 4vk vanha ja istuu möllöttää sitterissään :) toivotaan parasta! kaikki on mahdollista, niinkuin anoppini ystävä sai todeta: varhaisultrassa näkyi alkio, viikolla 9 kohtu näytti jostai käsittämättömästä syystä tyhjältä (ei siis nähty alkiota) ja tarkastusultrassa vk 12 näkyi kuin näkyikin hyvinvoiva sikiö! kaikki on mahdollista

Kunpa olisikin ap:llä kaikki hyvin. Itselläni oli edellisessä raskaudessa kkm, joka huomattiin varhaisultrassa kun ei vastannut viikkoja eikä sykettä ollut.

Tehtiinkö sisäinen ultraus vai mahan päältä? Mahan päältä näkyy myöhemmin.

Mulla tehtiin sisäkautta ja syke näkyi rv 6+2, mut silloin tosin piti olla jo rv 8, mut näköjään ovulaatio oli myöhästyny...

rv 6+0 tasan alakautta ultrassa, yksityisellä hedelmättömyysklinikalla (insemintaatio tehtiin tasan 2 vko aiemmin), erittäin kokenut lääkäri. Itsekin näin, kun se pallukka "sykki". Eli kyllä näkyi ja tulos istuu tuossa sohvalla nyt.

[QUOTE="vieras";24490857]rv 6+0 tasan alakautta ultrassa, yksityisellä hedelmättömyysklinikalla (insemintaatio tehtiin tasan 2 vko aiemmin), erittäin kokenut lääkäri. Itsekin näin, kun se pallukka "sykki". Eli kyllä näkyi ja tulos istuu tuossa sohvalla nyt.[/QUOTE]

Korjaus, inseminaatio tehtiin siis tasan 4 vko aiemmin.

Kävin ekan kerran ultrassa viikoilla 7+4, jolloin etsittiin kadonnuttsa kierukkaa. Kierukkaa ei löytynyt, eikä vauvaakaan. Sanottiin että suurella todennäköisyydellä kyseessä on tuulimunaraskaus. Sain ajan reilun viikon päähän uuteen ultraan mahdollista tyhjennystä varten. seuraavassa ultrassa ei edelleenkään näkynyt oikein mitään, kuulemma vain ruskuaispussi tai mikä onkaan. Varasivat mulle ajan kaavintaan muutaman päivän päähän, mutta onneksi kun menin siihen valmistautuneena, päättivät ultrata vielä kerran, ja vauva löytyi elävänä ja sykekin näkyi.

Tällä hetkellä tuo tuulimuna kiipeää parhaillaan keittiön pöydälle, ja mä lähden nyt nostamaan sen alas sieltä! :D

Tai sitten on keskenmeno. Luot itsellesi nyt toisten kokemuksilla tunnetta,että kaikki on hyvin. Jokainen raskaus on erilainen ja voi olla,että tuurilla raskaus sujuu hyvin taikka sitten lääkäri oli oikeassa. Kannattaisi rauhassa odotella uutta aikaa eikä stressata.

Yhteistyössä