Suuri oravajahti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kylkiluu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kylkiluu

Aktiivinen jäsen
01.02.2007
12 755
1
36
Pikkuinen oravanpoikanen livahti tuossa iltapäivällä meidän keittiön oven raosta sisään ja koki kyllä elämänsä järkytyksen... Meidän kissa oli näet vastassa :$ Katti nappas oravan välittömästi ja alakerrassa nähtiin sitten huimaa ajojahtia, ryminää, oravan piipitystä ja mun hysteeristä kiljuntaa :whistle: Mä sain kissanrontin kiinni ja paiskasin vessaan, orava säntäsi yläkertaan. Vanhemman likan kerho oli just päättymässä ja mun piti lähteä tyttöä hakemaan. Orava jäi yläkertaan ja mä toivoin että se löytäisi tiensä ulos samasta lävestä mistä tulikin...

Kotiuduttuamme mä kyyläsin kaikki paikat ja näytti siltä, että orava on ottanut hatkat. Päästin kissan vessasta ja pian kävi ilmi että orava on edelleen talossa. Katti ajoi oravan makkarin kaappiin ja mä olin pian varma että kurre on päässyt hengestään... En uskaltanut mennä katsomaan millaista jälkeä makkarin kaapissa on, sen verran kurkkasin että kissa tuijottaa kaappiin ja oravan ääniä ei kuulu.

Mieskin siinä kotiutui töistä ja kävi sitten katsomassa tilannetta makkarissa, valmistautui kohtaamaan kuolleen oravan ties kuinka monessa osassa, mutta siellähän se veijari oli kaapissa täysin vahingoittumattomana :o Kissa oli vain pitänyt sitä vankina, kurressa ei ollut minkäänlaista vikaa. Pyyhkeen sisällä se sitten vapautettiin takaisin ulos ja sellaista vauhtia säntäsi takaisin metsään, että tuskin tulee uudelleen ainakaan meidän ovesta kurkkimaan :xmas:

Tuota kissaa mä hämmästelen kovasti. Mä olen elänyt siinä käsityksessä että kissat tappavat absoluuttisen varmasti riippumatta siitä, ovatko sisä- vai ulkokissoja. Tää meidän sisäkissa näköjään tekee poikkeuksen :xmas:

(minä paha ihminen olisin antanut kissan pitää sen oravan - tosin pihalla)

Kyl se vaan niin on, että kissa leikkii saaliillaan. Elävällä ja kuolleella.
Minusta se on luonnon laki ja sitä minä en voi muuttaa.
Ja ennen kuin huolestutte, meillä ei ole, eikä tule, kissaa, eikä mitään muutakaan karvaeläintä.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
(minä paha ihminen olisin antanut kissan pitää sen oravan - tosin pihalla)

Kyl se vaan niin on, että kissa leikkii saaliillaan. Elävällä ja kuolleella.
Minusta se on luonnon laki ja sitä minä en voi muuttaa.
Ja ennen kuin huolestutte, meillä ei ole, eikä tule, kissaa, eikä mitään muutakaan karvaeläintä.

Juu sen tiedän että kissat tapaavat leikkiä saaliillaan, mutta siis tuo katti ei tehnyt saaliilleen mitään. Ajoi takaa kun orava juoksi pakoon, kantoi sitä hännästä, mutta kun orava kyyhötti kaapissa kuin tarjottimella, kissa tyytyi vain kyttäämään pää kenossa. Omituinen otus...

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
onneks oli onnellinen loppu!
meiän sisäkissa karkas tänään ulos ja toi rappusille oravan. sillä ei ollu yhtä hyvä tuuri. |O :(

:( Ei ole taatusti mikään mukava näky.

meinasin kyllä saada slaagin kun astelin ovesta ulos. viime kesänä se rontti teki saman tempun. tää orava mitä kissa toi tänään istui aina puussa meiän keittiön ikkunan ulkopuolella. ollaan lasten kanssa katottu sitä melkein joka päivä. :| harmittaa...toivottavasti ei jääny pikkuoravia jonnekin ilman äitiä. :'(

onneks oli onnellinen loppu!
meiän sisäkissa karkas tänään ulos ja toi rappusille oravan. sillä ei ollu yhtä hyvä tuuri. |O :(

:( Ei ole taatusti mikään mukava näky.

meinasin kyllä saada slaagin kun astelin ovesta ulos. viime kesänä se rontti teki saman tempun. tää orava mitä kissa toi tänään istui aina puussa meiän keittiön ikkunan ulkopuolella. ollaan lasten kanssa katottu sitä melkein joka päivä. :| harmittaa...toivottavasti ei jääny pikkuoravia jonnekin ilman äitiä. :'(

Voi että :( Toivottavasti ei oravalla tosiaan ollut poikasia... Muistui mieleen yksi puolikesy lokki joka meillä oli pikkuveljen kanssa elättinä joskus lapsina. Lokki kävi tervehtimässä meitä päivittäin yhden kesän ajan, tuli lähes kosketusetäisyydelle ja söi kaikenlaista mitä sille tarjosimme. Sitten meni jonkin aikaa ettei lokkia näkynyt ja naapurin mummu sitten kertoi nähneensä samaisen lokin jonkin matkan päässä kuolleena, jäljistä päätellen joko ketun tai kissan tekosia :(

Voi että :( Toivottavasti ei oravalla tosiaan ollut poikasia... Muistui mieleen yksi puolikesy lokki joka meillä oli pikkuveljen kanssa elättinä joskus lapsina. Lokki kävi tervehtimässä meitä päivittäin yhden kesän ajan, tuli lähes kosketusetäisyydelle ja söi kaikenlaista mitä sille tarjosimme. Sitten meni jonkin aikaa ettei lokkia näkynyt ja naapurin mummu sitten kertoi nähneensä samaisen lokin jonkin matkan päässä kuolleena, jäljistä päätellen joko ketun tai kissan tekosia :(

niin kauheeta kuin se onkin niin niinhän se luonto toimii. mutta ei oo kyllä kissa ollu kovin suosittu tänään lasten parissa. :kieh:

oli täällä yks siilikin yks kesä..jäi vissin auton alle. oli kyllä surullista sekin! :(

Yhteistyössä