Suuri niskatusvotus > ennuste ja lopputulos! Sekä Turner-raskauksien epätoivoa, iloa, surua ja suurta rakkautta lasta kohtaan!

Ymmärtääkseni isolla niskaturvotuksella, veriseula hälyyttää. Minulle eivät suostuneet edes tekemään sitä. Sanoivat että ihan turha koska kuitenkin hälyyttää. Tärkeintä olisi saada se istukkapunktio mahd. pian. Siinä vastaus kromosomeista tulee viikossa. Kun istukkapunktio (tai lapsivesi) tehdään, on lääkärin katsottava oikea paikka ultrasta. Samalla tarkistetaan turvotuksen koko. En tiedä missä päin asut ja mitkä on käytännöt paikkakunnalllasi, mutta pyydä äkkiä se punktio.
Älä luovuota. Olen itse samassa tilanteessa, vaikkakin turvotusta on 5mm. Tiedän miltä sinusta tuntuu ja se on ihan hirveetä. VOIMA HALAUKSIA !!
 
en kerinnyt nyt lukemaan että olinko laittanut siitä veriseulasta..meillä kun oli myös paljon turvotusta. mutta veriseula ei hälyttänyt..se oli silloin lääkärin mielestä merkki että down ei ole kyseessä ainakaan koska veriseula ei hälyttänyt. oli silloin enemmän sydänvian kannalla tai turnerin.

jaksuja kaikille :hug:
 
Joo minulle tosiaan sanottiin ettei kannata / eivät suostuneet ottamaan veriseulaa. Olen 35 v. ja ilmeisesti olivat aivan varmoja kromosomi poikkeavuudesta. Riski iälläni ja 5mm turvotusella on 50%. No onneksi se oli kuitenkin puhdas.
 
Täällä taas, vaikka jo lupasinkin olla pois lopullisesti. :)
Kiitokset kaikille osanotoista ja muistamisesta tämän painajaisen keskellä. Palasin, koska halusin oman kokemukseni pohjalta sanoa, että älkää ihmeessä luottako kaikkeen mitä kuulette lääkärin suusta. Totta on, että näissä tilanteissa jokainen sana jää ikuisesti mieleen, mutta lääkärit eivät omaa tutkijan koulutusta eikä heillä ole aikaa seurata alalla tapahtuvaa tutkimusta tiiviisti. Näin ollen lääkärin lausunto ei aina vastaa täysin tutkittua totuutta. Esim. meille annettiin tämän turner prosessin aikana välillä todella positiivinen kuva tilanteesta ja turhaa toivoa, kun kaikki kuitenkin päättyi pahimpaan mahdolliseen.
Jos mahdollista pyytäkää aina myös toisen lääkärin mielipide, se rauhoittaa kummasti. Ja toivon kaikille kovasti voimia tilanteenne kanssa, kaikki se tulosten ja ultrien odottaminen voi olla tosi piinaavaa, mutta jos kaikki menee hyvin, on se varmasti sen arvoista!!

Ursus martimus, voimia tulevaan! Omalta osaltani voin sanoa vaan, että haudalla käyminen on lohduttanut ainakin minua. Tuntuu hyvältä, että haudalla palaa kynttilä ja on paikka missä voin käydä enkeli-tytärtäni tapaamassa ja muistamassa. Ainoa asia mistä en tahdo päästä yli on, että minulle ei tyttöä näytetty, vaikka pyysinkin. Sanoivat ettei kannata katsoa, koska on ollut kuolleena jo pidempään. En oikein pysty antamaan itselleni anteeksi, että en pidellyt vauvaa edes sylissä ja saanut tilaisuutta hyvästellä häntä, mutta en osannut olla ehdoton siinä lääketokkurassa. Nyt tilaisuus on iäksi mennyt ohi, se kalvaa kyllä sisältäpäin. Nyt kuitenkin olen palannut jo töihin ja se repii väkisinkin takaisin elämään, halusin tai en. Raskasta on kyllä ollut ja tulee olemaankin ja tiedän että kukaan ei voi koskaan korvata esikoistani, ei vaikka meille syntyisi sata uutta vauvaa, sydämessä ja sylissä on tyhjä paikka varmasti loppuelämäni. Vaikka tyttö tuhkattiin yhdessä muiden sikiöiden kanssa, halusin että myös Kiiasta jää minun sydämen lisäksi jälki maailmaan ja hankin muistokiveen laatan, jossa lukee nimi ja syntymä- ja kuolinpäivä. Ja ursus martimus, muista tukeutua muihin, nyt ei tarvitse olla vahva ja jaksaa! Olet ajatuksissa!
T.Kiia

 
kiia: :hug: :hug: elä itseäsi vaan säti siitä ettet katsonut tyttöä etkä sylissä pitänyt. uskon että siinä lääkärit ovat oikeassa varmaan kun on kuolleena ollut kuitenkin jonkun aikaa. onneksi on ultrakuvat vaikkei sama asia ole. voimia ja jaksamisia :hug:

Ursus martimus: :hug: voimia myös sulle kovalla taipaleella. :hug: :hug:
 
Kialle jaksuja :hug:
ja ursukselle myös :hug:
Elämä on niin epäreilua :( :'(

Veriseulan tulos tuli, ja riski nousi 1:5 lukemiin.
26.11. punktio, ja sitten 2-4 vkon odottelu. Täällä raumalla ei istukkabiopsiaa tehdä (eivät edes puhuneet moisesta) ja punktiossa (joka tehdään porissa) kuulemma tiukka 15vkon raja ennen kuin tekevät.
Eli odottelua :'(

T:Neiti, rv 12+2
 
En tiedä miten olisi minun käynyt jos epäonni olisi ollut ensimmäisen kohdalla. Minulle sanottiin tuon ensimmäisen niskaturvotus lapsen jälkeen että todennäköisyys samaan on TODELLLA pieni. Noin 1%. Itse kuitenkin kuulun siihen yhteen prosenttiin jolla uusiutui.

Pikku Kia ei varmasti unohdu koskaan mutta tiedän kokemuksesta että uusi raskaus auttaa kummasti eteenpäin, vaikkakin pelko siitä että jotain on taas pielessä on läsnä aina. Omalla kohdalla niin olikin. Minä olen myös samaa mieltä siitä, että kätilöt ehkä halusivat pitää muistosi lapsesta kauniina.

NEITI 21: kOITA JAKSAA, Odottavan aika on hemmetin pitkä mutta ei tässä muu auta.
 
Kiia!
En taaskaan tiedä mitä tähän kirjoittaisin. Pää lyö ihan tyhjää...
Tuntuu että olen tänään kaikkeni antanut, kun sain vihdoin soitettua seurakuntaan ja varattua hautajais päivän. Kävin myös hautaustoimistossa tilaamassa kukat ja arkun. Arkkuja käytiin kyllä katsomassa jo aikaisemmin mutta tänään vasta tilasin.
Torstaina menemme papin puheille hautajais päivään liittyen ja varaamaan hautapaikan.

Laitan Kiia sinulle yynä viestiä!!
 
Luin miehelle tuon viestin ja näytin tuon kuvan ja nyt itkettää jo taas täälläkin.
Kaunis nimi tuli tytölle, veikkaan kyllä että ite tuutte aina puhumaan vaan Tiukusta... (?)
Voimia hirveästi. :hug:
 
Ihanan nimen pieni sai :heart: Voimia edelleen tulevaan, täällä myötäelämme kaikki suruanne. Nyt kuitenkin Tiukun on hyvä olla, enkeleiden luona. Näin halusin ainakin itse ajatella kun keskenmenon sain. Vaikken toki voi kuin kuvitella sinun surusi määrää. Suuri lohtu :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laala:
Luin miehelle tuon viestin ja näytin tuon kuvan ja nyt itkettää jo taas täälläkin.
Kaunis nimi tuli tytölle, veikkaan kyllä että ite tuutte aina puhumaan vaan Tiukusta... (?)
Voimia hirveästi. :hug:
No kyllä se Tiuku usein luiskahtaa suusta mutta lapset kyllä jo korjaa "se on Moonica!!!" :heart: Joo siis Moonica ois tullu kutsumanimeksi ja siihen nyt yritetään totuttautua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Ihanan nimen pieni sai :heart: Voimia edelleen tulevaan, täällä myötäelämme kaikki suruanne. Nyt kuitenkin Tiukun on hyvä olla, enkeleiden luona. Näin halusin ainakin itse ajatella kun keskenmenon sain. Vaikken toki voi kuin kuvitella sinun surusi määrää. Suuri lohtu :hug:
Kiitos.
 
Niin pieni arkku täynnä suurta rakkautta. Nyt on Tiuku päässyt rauhaan rakkaittensa lähettämänä. Elämä on lyhyt, mutta joskus siis viedään vielä liiankin aikaisin.
Kyyneleet valuu taas täälläkin.
Jaksamista teille uudelleen.
NP
 
Alkuperäinen kirjoittaja NullPoints:
Niin pieni arkku täynnä suurta rakkautta. Nyt on Tiuku päässyt rauhaan rakkaittensa lähettämänä. Elämä on lyhyt, mutta joskus siis viedään vielä liiankin aikaisin.
Kyyneleet valuu taas täälläkin.
Jaksamista teille uudelleen.
NP
Kiitos.

Siis meillähän on hautajaiset vasta 14.pvä, että sitten vasta pääsee lepoon.
Tai voihan sitä niinkin ajatella että nyt lepää ja kun haudataan niin sitten pääsee heräämään taivaassa.
 
Voi miten kauniin nimen pikkuinen rakkaanne sai :heart: Voimia äärettömän paljon, myös hautajaispäivään :hug: Täällä ollaan hengessä mukana, toivon vaan että voisin jotenkin helpottaa sekä teidän että Kiian perheen tuskaa :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Voi miten kauniin nimen pikkuinen rakkaanne sai :heart: Voimia äärettömän paljon, myös hautajaispäivään :hug: Täällä ollaan hengessä mukana, toivon vaan että voisin jotenkin helpottaa sekä teidän että Kiian perheen tuskaa :'(
Kuule, kyllä tämä tuska vaan pitää läpi käydä. Ainakin omalta kohdaltani voin sanoa että helpottaa kovasti jo nämä teidän kaikkien kauniit sanat ja tieto siitä että olette hengessä mukana. Kiitos siitä :hug:
 
kaunis on arkku. kauhean paha olla sun puolesta. niin sitä toivoin että kaikki olisi toisin mennyt. voimia ja jaksamisia kovaan päivään :'( :'(
ei voi kyyneleiltä välttyä kuvaa katsoessa ja teitä miettiessä. :'( :'(
oot ajatuksissa. :hug:
 
Tänään, 12.11. todettiin turvoituksen pahentuneen seka levinneen ympäri kehoa(niskassa 15mm, ympäri kehoa 5-10mm), sekä nestettä keuhkoissa.
Sydän on alkanut antamaan periksi, joten me emme päätöstä joudu tekemään, vaan pieni tekee sen puolestamme kun ei jaksa enää taistella elämästään.
Ei jaksanut enää liikkua, sydän sykki juuri ja juuri, mutta heikkeni jo tutkiessa jatkuvasti.
Huomenna uusi ultra , ja seurataan koska sydän pysähtyy.. kyse on tunneista, ja päivästä tai kahdesta. Seurataan koska pieni ei enää jaksa ja voidaan toimia sen mukaan.

Minä en vain ymmärrä. Miksi maailma on näin helvetin julma?

T:Neiti, rv 13+4, vielä

 
No niin, täällä me ennusteista huolimatta sinnitellään :D
Viimeultrassa kaikki oli ihan ok, turvotusta edelleen (mm. keuhkot näkyivät erillisinä, eli siellä jotain nestettä on)mutta ei ollut enää lisääntynyt. mutta vauva... syke oli täysin normaali nyt ja eläväinen kuin mikä oli . aukoi suutaan ja nieli lapsivettä, potki ja sätki.
rakenteet ok vieläkin näytti olevan :D
Punktioon siis nyt ylihuomenna sitten :)

Elämä yllättää.. ei tiedä miten käy :)
T:Neiti, rv 15+2
 

Yhteistyössä