Suupieli auki, mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
Mulla on jatkuvasti jompi kumpi suupieli auki. Olen kokeillut Bepanthenia, Pantysonia, Sibicortia, Daktarinia ja Canestenia. Syön myös nyt kuurina Bevi-tabseja. Mikään ei tunnu auttavan. Ei kai tämmösen vaivan takia lääkärillekään kehtaa mennä. Ei kenelläkään olisi vielä jotain vinkkejä antaa? Ai niin, syön paljon ruisleipää, muunlaista leipää en syö ollenkaan.

mulla meni kans ennen mutta se tais vaan johtuu liiasta tomaattien syönnistä ja kun vähensin ni ei suupieletkää enää auennu.
Ei ihan tavallinen vaseliini auttais?

Todella tuo b-vitamiini on ainoa, jolla erän tuttavani suupielet saatiin kuntoon kaikkea mahdollista kokeiltua. Tabu päivässä. Voi mennä hetki ennen kuin tehoaa kun iho uusiutuu, mutta eihän tartte sitten enää kärsiä.

Alkuperäinen kirjoittaja liinuleinu:
Todella tuo b-vitamiini on ainoa, jolla erän tuttavani suupielet saatiin kuntoon kaikkea mahdollista kokeiltua. Tabu päivässä. Voi mennä hetki ennen kuin tehoaa kun iho uusiutuu, mutta eihän tartte sitten enää kärsiä.

Ok, niin teen. Ei ne sit varmaan ole vielä ehtineet alkaa vaikuttaa, vasta muutaman päivän olen niitä nyt syönyt. Mietin jo, että jos onkin herpes, mutta kun ei ollut mitään rakkuloita...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Itselläni suupielt halkeilivat Roaccutan kuurin aikana, sain suupielet kuntoon apteekista saatavalla sinkkipastalla, laitoin "pastaa" suupieliin yöksi.

Sinkkipastaa mulla muuten on, sitä en olekaan vielä kokeillut. Ja huomasin, että Sibicort onkin vanhentunutta. Mulla on tää suupielen halkeama pidentynyt, en huomannut kertoa. Eli paranemisen sijaan vaan pahenee :| Niin ja tää vaiva on kestänyt jo useamman kuukauden.

Hyvä linkki, kävin lukemassa. Ehkä mun olis kuitenkin viisainta mennä lääkäriin, vaikka tuntuukin typerältä tämmöisen pikkuvaivan takia mennä. Kun kuitenkin on aika paljon voidekokeiluja takana, eikä mikään auta. Kaipa ne sit siellä ajanvarauksessa sanoo, jos tämmöisen syyn takia ei pääse lääkäriin.

Minulla oli suupielet auki vuosikausia, söin paljon b-vitamiinia ja käytin bepanthenia; ei auttanut. Nyt kun olen syönyt omega 3 -kalaöljykapseleita n, puoli vuotta, ei ole ongelmaa enää ollut!!!

Alkuperäinen kirjoittaja emma:
Minulla oli suupielet auki vuosikausia, söin paljon b-vitamiinia ja käytin bepanthenia; ei auttanut. Nyt kun olen syönyt omega 3 -kalaöljykapseleita n, puoli vuotta, ei ole ongelmaa enää ollut!!!

Olen nyt kuukauden ajan syönyt Pirkan omega-3-kalaöljykapseleita. Hitto, tuntuu että kaikkea olen jo kokeillut :|

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja emma:

Olen nyt kuukauden ajan syönyt Pirkan omega-3-kalaöljykapseleita. Hitto, tuntuu että kaikkea olen jo kokeillut :|

Jaa mutta pidempäänhän sitä pitää syödä että auttaa. En lukenut viestiäsi tarpeeksi tarkasti :ashamed:

Yhteistyössä