"suun peseminen saippualla"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v**tu-p*****e
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27449932:
ennen tuota harrastettiin paljonkin, jopa koulussa. nykyisin tuota taidetaan harvemmin käyttää. joillekin se tehoo toisille ei.

Jep. Olen syntynyt vuonna 84 ja meidän koulussa opettaja pesi kiroilijoiden suut saippualla..

[QUOTE="vieras";27450208]Jep. Olen syntynyt vuonna 84 ja meidän koulussa opettaja pesi kiroilijoiden suut saippualla..[/QUOTE]

Lisäys vielllä että sillon tehtiin kaikkea muutakin.. Jos lapsi kiusasi pihalla muita, opettaja nosti sen lapsen paidan rinnuksista ikkunasta sisällen ym. mutta kyllä loppus kiusaaminen.

En mielestäni jeesustele jos pidän parempana kasvatustapana johdonmukaisuuden, selkeät säännöt ja sanktiot. Lasta saa ja pitääkin rangaista, tavat ovat vaan joillain hakusessa.

Tervettä järkeä? Oliko se sun kohdalla se saippuan syöttö vai mikä?

Mikäs on sitten sinun sanktiosi? Miten sinä rankaiset lastasi?

Minä mitään saippuaa ole lapsille syöttänyt, kokeillut kyllä pestä sillä suun, mutta kun ei tehonnut niin se siitä.
Täällä vaan on niin hemmetin kaikkitietäviä äitejä, jotka tekee kaikki oppikirjojen mukaan ja jos joku soveltaa niin heti ollaan haukkana syyllistämässä.

Mikäs on sitten sinun sanktiosi? Miten sinä rankaiset lastasi?

Minä mitään saippuaa ole lapsille syöttänyt, kokeillut kyllä pestä sillä suun, mutta kun ei tehonnut niin se siitä.
Täällä vaan on niin hemmetin kaikkitietäviä äitejä, jotka tekee kaikki oppikirjojen mukaan ja jos joku soveltaa niin heti ollaan haukkana syyllistämässä.

Mulla on ollu kova koulu kasvaa aikuiseksi ja osaan varmasti olla parempi vanhempi kuin omat vanhempani, siinä mun oppikirja. Tiedän aivan varmasti mitä lapslle ei tehdä!
Kaikkitietävä äiti en todellakaan ole! Joissain asioissa koen olevani onnistunut, antaa vaan omakehun haista. Olen aidosti iloinen että asiat toimivat meillä ilman kyseenalaisia kasvatustapoja.

• Tykkää
Reactions: BettyBoop
Mulla on ollu kova koulu kasvaa aikuiseksi ja osaan varmasti olla parempi vanhempi kuin omat vanhempani, siinä mun oppikirja. Tiedän aivan varmasti mitä lapslle ei tehdä!
Kaikkitietävä äiti en todellakaan ole! Joissain asioissa koen olevani onnistunut, antaa vaan omakehun haista. Olen aidosti iloinen että asiat toimivat meillä ilman kyseenalaisia kasvatustapoja.

Mitkä siis ovat sinun tapasi rangaista? Et vastannut tossa siihen.

[QUOTE="jaana";27450360]sossut tuohon ainakin puuttuu ja rikosilmoitus tulee. todennäköisesti saa sakot[/QUOTE]

Siis suun pesemisestä saippualla????

No ei oikeesti... Voi siitä kutsu sossuun tulla, jos joku ilmoittaa, että olet lasta pahoinpidellyt pesemällä suun saippualla.
Meilläpäin päiväkodissa suihkautettiin lasten suuhun etikkavettä, jos kiroilivat. Tuo tapa kuitenkin lopetettiin noin vuosi sitten, kun säännöt muuttu.

Meillä kiroilun poisti se, että me vanhemmat lopetettiin kiroileminen. Myönnän, että joskus pääsee ärräpäitä, mutta annan ne itselleni (ja lapselle) anteeksi. Lapset oppivat mikä on normaalia käytöstä kotoa. Jos lapsi kiroilee paljon, ja on ns. normaali, niin vanhempien pitää katsoa peiliim ja muuttaa omaa käytöstään ;) .

• Tykkää
Reactions: Wolt ja Lispetti
Ennenkaikkea se on vääränlaista vallankäyttöä vanhemmalta; lähteä tekemään tuollaista lapselle.

Etko muka ole pessyt taaperon suuta ruokailun jälkeen? kun suu on kiinni, ei sinne mene vettä. Sama pesu saippualla ei muuta sitä pahoinpitelyksi, tai sitten olisi ystäväni joka puhdistuspyyhkeillä puunasi lapsensa suun aina ruokailun jälkeen syyllistynyt satoihin kaltoinkohteluihin.
Tuolla saippualla pesemisellä on sama kuvainnollinen merkitys kuin sillä vessanpönttöön huutamisella: Sanat ovat vessakamaa ja likaavat suunympäryksen ulostullessaan.
Ei meillä ole saippuaa mennyt lapsen suuhun, vai meneekö teillä pyllyä pestessä saippuaa suoleen?
Ja jotain toimivaa ollaan tehty, koska täällä ei edes teinit kiroile. 5v kokeilee enään satunnaisesti, mutta ihan normaali lielto riittää, kun tietää että sellaista ei meillä hyväksytä.

Viimeksi muokattu:
Meillä oli ennen että laitettiin pikkuisen valkopippuria suuhun jolla rumat sanat karkotettiin...loppu valkopippurin laitto siihen kun meidän 3v halus pahaa pippuria suuhun kun tykkäs siitä niin paljon ;) kiroili pippurin takia :D

Tiedän yhden perheen missä saa tietokone kieltoa, kirosanasta napsahtaa yks tunti miinusta tietokoneen käyttöön myös aikuisille. :D

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27450454:
Etko muka ole pessyt taaperon suuta ruokailun jälkeen? kun suu on kiinni, ei sinne mene vettä. Sama pesu saippualla ei muuta sitä pahoinpitelyksi, tai sitten olisi ystäväni joka puhdistuspyyhkeillä puunasi lapsensa suun aina ruokailun jälkeen syyllistynyt satoihin kaltoinkohteluihin.
Tuolla saippualla pesemisellä on sama kuvainnollinen merkitys kuin sillä vessanpönttöön huutamisella: Sanat ovat vessakamaa ja likaavat suunympäryksen ulostullessaan.
Ei meillä ole saippuaa mennyt lapsen suuhun, vai meneekö teillä pyllyä pestessä saippuaa suoleen?
Ja jotain toimivaa ollaan tehty, koska täällä ei edes teinit kiroile. 5v kokeilee enään satunnaisesti, mutta ihan normaali lielto riittää, kun tietää että sellaista ei meillä hyväksytä.

Aisian yhteys kai ratkaisee? Mielestäni lasten suuta ei pestä saippualla kun halutaan päästä lapsen kiroilusta eroon.

Ratkaisu on vanhemmille peili ja lapsille ignore. Meillä näin.

Ehkä niin, mutta rikos se ei ole.
Ärsyttävää jeesustelua toi, että lasta ei mitenkään saisi rangaista. Minä olen pessyt suun saippualla ja ei auttanut, piste.
Ei lapsi ihan joka rangaistuksesta traumatisoidu ja sossu tule sitä pois hakemaan. Kyllä tervettä järkee on sallittu edelleen käyttää!
Kaikille ei sama tapa päde. Joku voi kuitenkin ottaa opikseen, jos vähän pahaa saippuaa saa suuhunsa. Mutta...Pahoinpitely ja henkinen vähättely on aina väärin. Lasta ei myöskään pidä nolata muiden seurassa.

Voithan sä tehdä mitä sä haluat miettimättä pätkääkään tulevaisuutta ja ehkä sitä aikaa kun sun lastasi ei kiinnosta edes tavata sua, saattaa tuntea syvääkin vihaa ja katkeruutta. Näitähän on täällä paljon, aikuisia joilla on niin surkeet vanhemmat ettei niihin pidetä mitään yhteyttä.

Miten joku voi edes laittaa samalle viivalle jonkun saippuan syötön ja jäähyn? En tajua.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Siis suun pesemisestä saippualla????

No ei oikeesti... Voi siitä kutsu sossuun tulla, jos joku ilmoittaa, että olet lasta pahoinpidellyt pesemällä suun saippualla.
Meilläpäin päiväkodissa suihkautettiin lasten suuhun etikkavettä, jos kiroilivat. Tuo tapa kuitenkin lopetettiin noin vuosi sitten, kun säännöt muuttu.

Toi etikkavesi on ihan älytöntä, ja vielä tuollaiselta taholta. Jos meidän tarhassa olisi ollut noin niin jokainen tarhan täti olisi juonut mun toimesta pullollisen etikkaa päivänsä pääteeksi!
Jotenkin vaikea edes uskoa että noin on jossakin ollut.

Kiitos, kokeilemisen arvoisia vinkkejä tuli :)

Niille joilla nousi karvat pystyyn aiheesta; en edes ajatellut että saippuaa laitettaisi lapsen suuhun saakka vaan tippa ainetta ja suun ympärys/huulet huuhtaisisi, kyllä meillä ipana ainakin pitäisi ko. tilanteessa suun erittäin tiukasti kiinni (epäilen silti että muistaisi ettei se ole kivaa). Jo suihkussakin kun on pelkkää vettä ni kyllä se pitää suunsa kiinni.
Pahoittelut jos joku nyt käsitti että ainetta laitettais "raakana" suun sisälle asti :/

Pippuri tai vessaan meno kuulostaa toki fiksummalta.

Tuli myös ehdotuksia houmiotta jättämisestä. Toimi aluksi mutta nyt on villiintynyt ja on pakko tehdä jotain.

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti