suukotteletko lastasi / lapsiasi suulle? entä miehesi?

  • Viestiketjun aloittaja tämmönen kyssä
  • Ensimmäinen viesti
Mommy dearest
Käytännössä olen huomannut melko hankalaksi vältellä "suukontaktia" noin ihan muutenkin, (lapsi työntää esim. sormet aikuisen suuhun jne.) Miten te muut tämän hanskaatte?
 
vieras
mies ja minä suukotellaan poskelle, otsalle.
mutta tuo meijän reilu 1v poitsu tykkää kovast antaa pusuja suulle, ja aina ei kerkii väistää..
..eikä tuo nyt kuolemaksi ole =)
 
Carlos74
:LOL: jotenkin hauska aihe! Yleensä poskelle, paitsi et joskus yritän pusuttaa suoraan suulle, mut vielä yksikään mun tytöistä ei ole siitä tykännyt parran/viiksien takia. Joten yleensä pusut tulee ja menee poskelleen :LOL:
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Mommy dearest:
Käytännössä olen huomannut melko hankalaksi vältellä "suukontaktia" noin ihan muutenkin, (lapsi työntää esim. sormet aikuisen suuhun jne.) Miten te muut tämän hanskaatte?
no mun lapset eivät ole koskaan työntäneet sormiaan suuhuni...halitaan ja pussaillaan poskelle. En ole koskaan kokenut sitä vaikeaksi. Samoilla ruokailuvälineillä ei syödä, samoista mukeista ei juoda (paitsi jos ne pestään välillä). Anteeksi, mutta nyt en ymmärtänyt tätä suukontaktin välttelemisen vaikeutta.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Taas:
hygieniahysteerikot liikkeellä :LOL: :LOL: :LOL:

Mutans-bakteerilla ei ole mitään tekemistä hygienian kanssa. Toivon ainoastaan, että lapsilleni ei tule yhtä huonoja hampaita kuin vanhemmilleen. Siksi tiukka kuri erillistä ruokailuvälineistä, mukeista, suulle pussaamisesta ym.
 
Olin aika äimistynyt tästä aiheesta.En tajunnutkaan että pusuttaminen voi olla osalle näin vaikeaa...
Mulla itellä ollut 2 reikää koko ikänäni ja mieskin hoidattaa hampaansa todella hyvin.
reiän alkuja ei pidetä,musta on parempi hoidattaa hammaskalusto jotta voi vaikka pussata lapsiaan.VOihan tuon tutkituttaa hammaslääkärissä,onko Mutansia vaiko ei!
Ja tuosta bakteerista,mitä jos teillä ei sitä olekaan suussa-ootte ihan turhaan vältelleet pusuja ja hellyyden osoituksianne lapsianne kohtaan?

Mulla 4 vanhempaa lasta,vanhin 14 ja hällä on 1 reikä.Kaksosilla ei yhtään ja 3 veellä ei tietenkään ole.
Jokaikistä oon pusuttanut suulle ja muuallekin!!Ja mies samoin.
 
Lisäisin vielä että en hysteerisesti noudata näitä kaikkia nykyneuvoja. Jos joku haluaa pusutella suulle niin siitä vaan. Onhan meitäkin aikoinaan pusuteltu ja tuttikin käytettiin ennen omassa suussa ja mulla ja miehelläkin on ihan hyvät purukalustot.
 

Yhteistyössä