V
vieras
Vieras
Minustakin joutaisivat..muistan kun talviaamuina oli viel suht hämärää ja kouluun piti kävellä. Keskellä mettää asuttiin, niin pikkasen pelotti.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja miä vaan:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja miä vaan:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Sehän ei ole salametsästystä kun kastaa superloonipallon vereen,puristaa kasaan ja pakastaa.Sitten niitä voi kylvää susien kulkupaikoille talvella.Kun susi sen syö niin lopputuloksen voi arvata...
Hmmm, kommenttisi yllättävät..?! Luulin sinua OIKEAKSI metsämieheksi..![]()
No en minä sellaista tee mutta tätäkin tapahtuu.Minä kyllä ammun jos näen.En lähde rääkkäyslinjalle.
Ihmettely jatkuu.. Susihan on rauhoitettu!
En tod itse ole mikään "kettutyttö", meidän perheessä harrastetaan metsästystä, luontoa ja lakeja kunnioittaen.
Jotenkin luulin sinua ihan fiksuksi mut nyt valitettavasti pisteet laski..
Syy tähän on että kun olen metsällä niin olen koiran (ajavan tai noutavan) kanssa.Ja jos susi tulee näköetäisyydelle niin sillä on varmasti koira kiikarissa.Eli se on ihan vaan koiran puolustamista.
Alkuperäinen kirjoittaja miä vaan:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja miä vaan:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja miä vaan:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Sehän ei ole salametsästystä kun kastaa superloonipallon vereen,puristaa kasaan ja pakastaa.Sitten niitä voi kylvää susien kulkupaikoille talvella.Kun susi sen syö niin lopputuloksen voi arvata...
No en minä sellaista tee mutta tätäkin tapahtuu.Minä kyllä ammun jos näen.En lähde rääkkäyslinjalle.
En tod itse ole mikään "kettutyttö", meidän perheessä harrastetaan metsästystä, luontoa ja lakeja kunnioittaen.
Syy tähän on että kun olen metsällä niin olen koiran (ajavan tai noutavan) kanssa.Ja jos susi tulee näköetäisyydelle niin sillä on varmasti koira kiikarissa.Eli se on ihan vaan koiran puolustamista.
Onneksi kohtaamisia ei joka metsästys kerta tapahdu.. Kantsii kokeilla varoituslaukausta ensiksi..Ymmärtäähän sen jotta tahtoo koiran säästää, tosin taitaapi sakot kuitenkin rapsahtaa kun on rauhoitetusta eläimestä kyse.
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:Sanokaas, kuinka monella teistä, joiden mielestä susista ei ole vaaraa, on susi käynyt omassa pihassa?
Meillä on, ja viime viikolla karhu tallusteli 150m talosta
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja miä vaan:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja miä vaan:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja miä vaan:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Sehän ei ole salametsästystä kun kastaa superloonipallon vereen,puristaa kasaan ja pakastaa.Sitten niitä voi kylvää susien kulkupaikoille talvella.Kun susi sen syö niin lopputuloksen voi arvata...
Onneksi kohtaamisia ei joka metsästys kerta tapahdu.. Kantsii kokeilla varoituslaukausta ensiksi..Ymmärtäähän sen jotta tahtoo koiran säästää, tosin taitaapi sakot kuitenkin rapsahtaa kun on rauhoitetusta eläimestä kyse.
Eipä ole sutta ikinä näkynyt (onneksi!) mutta tosi tuoreita jälkiä.Mutta en metsästystä lopeta.Voihan koira jäädä vaikka auton alle.Ja jos susia niin pelkäisi ei meillä kaakkois-suomessa voisi missään metsästää.
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:asettukaapa niiden asemaan joilta on lampaat raadeltu tai arvokas mettä koira menny sen takia kun piivatin suren ketale tullee pihamualle. Ei siinä sitten paljon enää kovin ystävällismielisesti sitä hukkaa päästä silittele kun seuraavan kerran eteen astuu.
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:asettukaapa niiden asemaan joilta on lampaat raadeltu tai arvokas mettä koira menny sen takia kun piivatin suren ketale tullee pihamualle. Ei siinä sitten paljon enää kovin ystävällismielisesti sitä hukkaa päästä silittele kun seuraavan kerran eteen astuu.
Voin hyvin ymmärtää että varmasti harmittaa. Mutta minä näkisin asian näin: Jos annan kissani liikkua vapaasti, otan riskin että se päätyy auton alle, petoeläimen saaliiksi tai ihmisen lahtaamaksi. Jos päästän koirani metsään vapaaksi, otan riskin että se päätyy petoeläimen saaliseläimeksi. Jos lampaani laiduntavat alueella, jonne suden on mahdollista päästä, olen ottanut tietoisen riskin.
Ihminen vain tuppaa olemaan olento, jonka toiminta lähtee siitä ajatuksesta, että luonto taipuu ja muokkautuu, minä en.
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:asettukaapa niiden asemaan joilta on lampaat raadeltu tai arvokas mettä koira menny sen takia kun piivatin suren ketale tullee pihamualle. Ei siinä sitten paljon enää kovin ystävällismielisesti sitä hukkaa päästä silittele kun seuraavan kerran eteen astuu.
Voin hyvin ymmärtää että varmasti harmittaa. Mutta minä näkisin asian näin: Jos annan kissani liikkua vapaasti, otan riskin että se päätyy auton alle, petoeläimen saaliiksi tai ihmisen lahtaamaksi. Jos päästän koirani metsään vapaaksi, otan riskin että se päätyy petoeläimen saaliseläimeksi. Jos lampaani laiduntavat alueella, jonne suden on mahdollista päästä, olen ottanut tietoisen riskin.
Ihminen vain tuppaa olemaan olento, jonka toiminta lähtee siitä ajatuksesta, että luonto taipuu ja muokkautuu, minä en.
Entäs jos se susi hakeekin koiran omasta pihasta? Tai lampaat laiduntavat koska ovat kyseiselle henkilölle pääelinkeino eikä niitä voi koko kesää sisälläkään pitää?
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:asettukaapa niiden asemaan joilta on lampaat raadeltu tai arvokas mettä koira menny sen takia kun piivatin suren ketale tullee pihamualle. Ei siinä sitten paljon enää kovin ystävällismielisesti sitä hukkaa päästä silittele kun seuraavan kerran eteen astuu.
Entäs jos se susi hakeekin koiran omasta pihasta? Tai lampaat laiduntavat koska ovat kyseiselle henkilölle pääelinkeino eikä niitä voi koko kesää sisälläkään pitää?
Alkuperäinen kirjoittaja Susien ja luonnon puolesta:Neljäilmanviihdettä:
Sinun ja perheesi kannattaa vakavasti harkita muuttoa kaupunkiin, jossa vaarana ovat vain saasteet, kylähullut, liikenne ja ties mitkä muut. AINA on jotakin pelättävää, ja tottakai jos susi käy pihassa tulee pohdittua ''entä jos'' ja vahdittua entistä tarkemmin, mutta kaikkia vaaroja ei vain yksinkertaisesti saa eliminoitua. Eikä kuulukaan. Terveellä järjenkäytöllä sun lapsillas on suurempi todennäköisyys tukehtua lihapullaan kuin tulla suden raatelemaksi. Lopetatko nyt lihapullien syöttämisen lapsillesi? Et varmasti, sillä todennäköisyys tukehtumiseen on niin pieni.
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:kuinka moni teistä susien puolustajista asuu oikeasti alueella jossa usein vierailee susi pihapiirissä?
kuinka monelta on susi vienyt koira,lampaita tms?(eikä nyt kummin kaiman siskoista puhuta).
veikkaampa että prosentissa puhutaan aika pienistä..
asettukaapa niiden asemaan joilta on lampaat raadeltu tai arvokas mettä koira menny sen takia kun piivatin suren ketale tullee pihamualle. Ei siinä sitten paljon enää kovin ystävällismielisesti sitä hukkaa päästä silittele kun seuraavan kerran eteen astuu.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Sehän ei ole salametsästystä kun kastaa superloonipallon vereen,puristaa kasaan ja pakastaa.Sitten niitä voi kylvää susien kulkupaikoille talvella.Kun susi sen syö niin lopputuloksen voi arvata...
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:voi viherpiipertäjä sentään...![]()
![]()
![]()