sushi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuka

Vieras
En ole vielä neuvolassa käynyt, mutta sain listan koskien ruokia joita syödä tai ei syödä.

Kalaa suositeltiin, mutta ei tyhjiöpakattuja graavilohia tms.

Kysymys kuuluu... Saako sushia syödä, kun kyse on raa´asta kalasta?

Kalaa suositeltiin vähintään kaksi kertaa viikossa ja minä en sitä juuri muuten suostu laittamaan suuhuni kuin sushin tai kalapuikkojen muodossa. Syövätkö muut kalaa niin paljon?

Tuo 2 kertaa vkossahan on ihan yleinen suositus, ei pelkästään raskaana oleville...

Kyllähän se on niin, ettei sitä sushia todellakaan kannattaisi syödä raskaana ollessa, niin hyvää kuin se onkin! Kalapuikkojen lisäksihän kaupat ovat nykyisin pullollaan mitä erilaisempia vaihtoehtoja, jotka varmasti maistuvat, jos kalapuikoista pitää. On kuhaa, siikaa, kampelaa jne.. etkö pidä edes uunissa laitetusta lohesta? Esim. pannulla paistetut lohimedaljongit on oikein maistuvia!

Olettehan huomanneet että esim. jättirapu sushissa on KYPSÄ. Ja että vaihtoehtona on myös se munakas-nigiri ja kasvisjuttujakin :-) Pahin himo lähti ainakin minulla näistä soijan ja wasabin kera.... se riisiviinietikassa tehty sushiriisi kun on minulla kanssa oleellinen sushihimon taltuttaja... Nyt on täydellinen poika 8 viikkoa enkä hetkeäkään kadu muutaman kuukauden raa-an kalan taukoa!

Yhteistyössä