Surullista että Wille Rydman valittiin eduskuntaan. Lukekaa kuinka SOPIMATTOMASTI hän käyttäytyi 14 v teinityttöä kohtaan. Törkeää lähentelyä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Jatkuvaa sellaista. Ja huomatkaa että hän tiesi tytön noin nuoreksi!

IS: ”Menin tapaamaan Rydmania eduskuntaan syysloman jälkeen. Odotin kyselytunnin päättymistä Rydmanin avustajan kanssa, se oli torstaipäivä. Kun Rydman tuli kyselytunnilta, menimme eduskunnan kahvilaan.”

”Rydman sanoi minulle, että minä muistutan erästä seksikästä naista vappubrunssilta ja alkoi kertoa minulle tarinaa tästä seksikkäästä naisesta. Sitten hän itsekin totesi, ettei 14-vuotiaalle pitäisi tällä tavalla puhua.”

”Sen jälkeen alkoi tämä Rydmanin tapa halailla minua usein, mistä en tykännyt. Aloin myös saada häneltä joulukortteja kotiin. Olin tavallaan loukkaantunut kaikista jutuista, mitä hän oli minulle puhunut, mutta samalla myös jotenkin imarreltu ja ehkä vähän ihastunut häneen.”

”Myöhemmin Rydman pyysi minua Kämppiin treffeille. Olin kertonut siitä yhdelle kaverilleni, joka oli ilmeisesti rahanhimoissaan soittanut asiasta Seiskalle. Siitä tuli iso sotku, kun Rydman väitti, että kyseessä eivät ole treffit. Mielestäni ne ovat treffit, jos kolmekymppinen mies vie 16-vuotiaan syömään Kämppiin. Meille tuli asiasta riita.”

”Rydmanin minuun kohdistama ahdistelu on ollut halailua, lääppimistä ja lähentelyä. Kysyttäessä tarkennan, että lääppimisellä ja lähentelyllä tarkoitan sitä, että joskus kosketus tuntuu ahdistavalta – kuten esimerkiksi, että hän tavatessamme ollessani 14-vuotias, heti ohjasi minua alaselästä koskemalla pöytään istumaan.”

”Tai että hän halaili minua todella paljon, esimerkiksi kerran kun olimme kaverini kanssa lähdössä kokoomusnuorten pikkujouluista pois, Rydman lähti kanssamme ”samaa matkaa”, vaikka oli kertomansa mukaan menossa eduskuntaan hakemaan tietokonettaan. Eduskunta oli täysin eri suunnassa kuin minne olimme menossa. Rydman onnistui halaamaan minua lyhyellä matkalla meitä saattaessaan yhteensä yhdeksän kertaa ennen kuin lähti eri suuntaan.”

Eri nainen

IS: ”Yhtenä iltana, jolloin olin 16–17-vuotias, Wille pyysi minut kotiinsa illallisen jälkeen. (Salattu osa). En kuitenkaan joutunut työntämään Willeä, eikä hän mitenkään pakottanut.

Pyysin useamman kerran häntä tilaamaan minulle taksin, mutta hän ohitti pyynnöt ja oli sitten jotenkin vaikea päästä pois sieltä hänen luotaan.”

”Kun olin tuon 16 täyttänyt ja olimme hänen kotonaan illallisen jälkeen, hän kertoi pitävänsä minua hyvin viehättävänä ja kertoi myös keskustelleensa minusta ystäviensä kanssa aikanaan jo TET-harjoitteluni jälkeen, kun olin 14–15, että he pitivät minua Willen sanojen mukaan ”kuumana”, mikä tuntui Willestä ”kamalalta, koska olit niin nuori”, mutta hän perusteli asiaa sillä, että olin kuulemma aina vaikuttanut kypsältä ja ikäistäni vanhemmalta.”

”Olen kavereiden kanssa jutellut asiasta ja varsinkin kun kokoomusnuorissa Willen ja muiden miespuolisten henkilöiden toimesta oli paljon epäasiallista käytöstä, niin lopetin sitten itsekin siinä toiminnassa mukana olemisen. En ole nykyään mukana kokoomusnuorten toiminnassa enkä ole ollut tekemisissä Willen kanssa ainakaan viimeiseen 3–4 vuoteen.”

Ja taas eri nainen kertoo

”Otin häneen yhteyttä 17-vuotiaana Facebookissa. Hän on minua suurin piirtein kymmenen vuotta vanhempi. Tapasimme tuolloin Helsingissä ravintolassa.

Hän tarjosi minulle kaksi lasia viiniä, vaikka tiesi minun silloin olevan alaikäinen. Menin vähän hämilleni joistain asioista. Hän kuitenkin käyttäytyi asiallisesti ja tapaamisesta jäi hyvä mieli.”

”Toisen kerran tapasimme lounaalla pari vuotta myöhemmin. Tapaamisesta jäi epämiellyttävä olo, sillä hän käyttäytyi monin paikoin töykeästi. Esimerkiksi hän sanoi, että (salattu osa). Hän myös kysyi mielestäni omituisia ja tungettelevia kysymyksiä. En olisi halunnut vastata niihin, mutta hän kysyi aina uudelleen, kunnes vastasin.”

Kansa valitsi Willen kansanedustajaksi ja aapeen pitäisi päästä siitä jo yli.

Willestä tulisi mainio kulttuuriministeri.

Sillälailla. Hän takuulla keskittyisi järjestämään ja osallistumaan alaikäisten teinityttöjen taidetapahtumiin ja haluaisi olla jokaisen tapahtuman Gummisetä. Yläikäraja tytöille olisi 15 v ja yhteisyöpyminen yhteistiloissa olisi pakollista

Narsistit ovat erinomaisia manipuloijia. W valehteli niin lahjakkaasti että ihmiset menivät helppoon

Mä uskon että Wille on joskus jonkun rajan ylittänyt ja hänellä on eduskunnassa ollut senmukainen, ansaittu negatiivinen maine.

Mutta, semmoisessa ryöpytyksessä on ollut että en usko hänen enää uskaltavan lähmäillä.

Anna ap jo olla.

Mä uskon että Wille on joskus jonkun rajan ylittänyt ja hänellä on eduskunnassa ollut senmukainen, ansaittu negatiivinen maine.

Mutta, semmoisessa ryöpytyksessä on ollut että en usko hänen enää uskaltavan lähmäillä.

Anna ap jo olla.
Aloin jo ihmettelemään että kaikkiko tuota mestarimanipuloijaa puolustavat?

Näyttää siltä että niitä rajoja on ylitetty hyvinkin monta kertaa hänen toimestaan. Hämmästyttävää kun täällä enemmistö ei osaa laskea mitä on 1+1, kun asia tiedetään niin laajalti koko eduskunnassa ja puoluees sisällä.

Kokoomuksen johto teki aivan oikein että eivät antaneet hänelle mitään vastuuhommaa aikoinaan. Persut tekivät kyllä ison virheen nyt. Tuo taipumus ihastua teineihin ja lääppiä törkeästi on niin syvällä hänessä että ehkä hän jää vielä kiinni housut kintuissa. Sen jälkeen jatkan taas mutta eiköhän tämä ala olemaan tässä

• Tykkää
Reactions: Echo
Aloin jo ihmettelemään että kaikkiko tuota mestarimanipuloijaa puolustavat?

Näyttää siltä että niitä rajoja on ylitetty hyvinkin monta kertaa hänen toimestaan. Hämmästyttävää kun täällä enemmistö ei osaa laskea mitä on 1+1, kun asia tiedetään niin laajalti koko eduskunnassa ja puoluees sisällä.

Kokoomuksen johto teki aivan oikein että eivät antaneet hänelle mitään vastuuhommaa aikoinaan. Persut tekivät kyllä ison virheen nyt. Tuo taipumus ihastua teineihin ja lääppiä törkeästi on niin syvällä hänessä että ehkä hän jää vielä kiinni housut kintuissa. Sen jälkeen jatkan taas mutta eiköhän tämä ala olemaan tässä
Niin. No. Ainakin suurennuslasin alla hän tulee olemaan vielä pitkään. :thumbsup:

Toivottavasti ap tuomitaan myös kunnianloukkauksesta kuten naiset Tomi Metsäkedon tapauksessa. Ei taida riittää, että hesarin toimittajat tuomitaan. Sen verran systemaattista ja julkista (ja maanista) tämä kunnianloukkaus on ollut.

Toivottavasti ap tuomitaan myös kunnianloukkauksesta kuten naiset Tomi Metsäkedon tapauksessa. Ei taida riittää, että hesarin toimittajat tuomitaan. Sen verran systemaattista ja julkista (ja maanista) tämä kunnianloukkaus on ollut.
Mikä on tekosyysi puolustella niljakkeen tekemiä törkeyksiä nuorta teinityttöä kohtaan? Sinulla täytyy olla samanlaisia 🤮ttavia taipumuksia!

”Rydmanin minuun kohdistama ahdistelu on ollut halailua, lääppimistä ja lähentelyä. Kysyttäessä tarkennan, että lääppimisellä ja lähentelyllä tarkoitan sitä, että joskus kosketus tuntuu ahdistavalta – kuten esimerkiksi, että hän tavatessamme ollessani 14-vuotias, heti ohjasi minua alaselästä koskemalla pöytään istumaan.”

paljon pedotaipumuksia omaavia ja puolustavia näissä W ketjuissa. Hyi olkoon millaisia miehiä täällä on

paljon pedotaipumuksia omaavia ja puolustavia näissä W ketjuissa. Hyi olkoon millaisia miehiä täällä on

Tämän palstan miesoletetut ovat lähes 100 % pervoja.

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Noiden väitteiden esittäjät ovat nyt törkeästä kunnianloukkauksesta epäiltyinä poliisin rikostutkinnassa. Joukon jatkoksi varmaan pääsee, jos samoja väitteitä netissä levittää 😊

Ja taas eri nainen kertoo

”Otin häneen yhteyttä 17-vuotiaana Facebookissa. Hän on minua suurin piirtein kymmenen vuotta vanhempi. Tapasimme tuolloin Helsingissä ravintolassa.

Hän tarjosi minulle kaksi lasia viiniä, vaikka tiesi minun silloin olevan alaikäinen. Menin vähän hämilleni joistain asioista. Hän kuitenkin käyttäytyi asiallisesti ja tapaamisesta jäi hyvä mieli.”

”Toisen kerran tapasimme lounaalla pari vuotta myöhemmin. Tapaamisesta jäi epämiellyttävä olo, sillä hän käyttäytyi monin paikoin töykeästi. Esimerkiksi hän sanoi, että (salattu osa). Hän myös kysyi mielestäni omituisia ja tungettelevia kysymyksiä. En olisi halunnut vastata niihin, mutta hän kysyi aina uudelleen, kunnes vastasin.”
Tämä nainen on Helsingin Sanomissa nimetty Anna. Anna perui lausuntonsa poliisille heti ja antoi seuraavana päivänä korjatun lausunnon, joka kuuluu:

”En ole uhri tai osallinen millään tapaa. En tunne Wille Rydmania. Tietoni hänestä ovat niin sanotusti toisen käden tietoja eli en tiedä, ovatko ne paikkansapitäviä. Olemme jutelleet kasvokkain pari kertaa. Tapaamisista on kulunut niin monta vuotta, että muistikuvani niistä ovat hataria. Negatiivissävytteiset kuulopuheet ovat saattaneet vaikuttaa jälkikäteen jo valmiiksi puutteellisiin mielikuviini hänestä kielteisesti.”

Valitettavasti poliisi vaan mokasi eikä korjannut tuota uutta lausuntoa pöytäkirjaan ennen kuin vuoden 2021 lopussa kun toimittajat olivat ottaneet Annaan yhteyttä ja Anna tajusi, että hänen peruttu lausumansa on edelleen kierrossa. Hän kyllä kielsi toimittajia siteeraamasta häntä, mutta se ei auttanut.

Wille Rydmaniin Anna otti yhteyttä kun juttu tuli julki. Rydmanille hän viestitti (todistettavasti) seuraavaa:

"vaadin siis jo vuonna 2020 vuorokauden sisällä kuulustelusta, että se tulisi mitätöidä kun olin valvonut yli vuorokauden ja poliisista soitettiin kun olin nukahtamaisillaan. Koin jälkikäteen, että kuulustelija johdatteli vastauksiani. Poliisin puolella kävi siis moka kun se väärä kertomus sinne jäi. Pöytäkirjan muokkaaminen onnistui, koska minulla sattui olemaan tallella vuoden 2020 sähköposti, jossa vaadin joko kuulustelun hylkäämistä tai vähintään muokkaamista korjausehdotuksineen."

Tämä nainen on Helsingin Sanomissa nimetty Anna. Anna perui lausuntonsa poliisille heti ja antoi seuraavana päivänä korjatun lausunnon, joka kuuluu:

”En ole uhri tai osallinen millään tapaa. En tunne Wille Rydmania. Tietoni hänestä ovat niin sanotusti toisen käden tietoja eli en tiedä, ovatko ne paikkansapitäviä. Olemme jutelleet kasvokkain pari kertaa. Tapaamisista on kulunut niin monta vuotta, että muistikuvani niistä ovat hataria. Negatiivissävytteiset kuulopuheet ovat saattaneet vaikuttaa jälkikäteen jo valmiiksi puutteellisiin mielikuviini hänestä kielteisesti.”

Valitettavasti poliisi vaan mokasi eikä korjannut tuota uutta lausuntoa pöytäkirjaan ennen kuin vuoden 2021 lopussa kun toimittajat olivat ottaneet Annaan yhteyttä ja Anna tajusi, että hänen peruttu lausumansa on edelleen kierrossa. Hän kyllä kielsi toimittajia siteeraamasta häntä, mutta se ei auttanut.

Wille Rydmaniin Anna otti yhteyttä kun juttu tuli julki. Rydmanille hän viestitti (todistettavasti) seuraavaa:

"vaadin siis jo vuonna 2020 vuorokauden sisällä kuulustelusta, että se tulisi mitätöidä kun olin valvonut yli vuorokauden ja poliisista soitettiin kun olin nukahtamaisillaan. Koin jälkikäteen, että kuulustelija johdatteli vastauksiani. Poliisin puolella kävi siis moka kun se väärä kertomus sinne jäi. Pöytäkirjan muokkaaminen onnistui, koska minulla sattui olemaan tallella vuoden 2020 sähköposti, jossa vaadin joko kuulustelun hylkäämistä tai vähintään muokkaamista korjausehdotuksineen."
Ei savua ilman tulta. Hän on eduskunnassa ja kokkareissa kaikkien tietämä ja tuntema nuorten naisten sopimaton ahdistelija

Tämä kertoja on HS:n jutussa nimetty Petra. Petran omat viestit, jotka voi Wille Rydmanin blogista kuvakaappauksina lukea, kertovat rakastuneesta teinitytöstä, joka ylitulkitsee tilanteen ja suuttuu kun saa pakit. Petran kaveri Binga Tupamäki avasi tapauksen taustoja Twitterissä Hesarin kunnianloukkausjutun tultua ilmi:

Harkitsin pitkään, että puhunko ollenkaan koko jutusta, koska mielestäni spekulointi ei anna yhtään lainkaan lisäarvoa. Häirintä ja ahdistelu eivät ole missään nimessä ok, varsinkin kun kyse on alaikäisistä. Liian vähän näitä tapauksia jääkin kiinni. 1/x

En osaa tietenkään kommentoida kaikkia esille tulleita asioita ja Rydmanin syyllisyyttä kokonaisuudessaan. Osaan kuitenkin sanoa, että mm. nämä väitteet ”Petran” kohtaamisesta Rydmanin kanssa ovat hieman liioiteltuja ja pidän outona, että niille annetaan näin paljon painoa. 2/x

Petra avautui kaverina minulle ja monelle muulle pakkomielteisestä ihastuksestaan Rydmaniin. Kadun sitä paljon, etten laittanut sille itse stoppia. Ajattelin, että sehän on vain hauskaa, että on ihastuksia. 3/x

Petra kyseli minulta vinkkejä ”vanhempien miesten suhteen” koska olin silloin vakavammassa suhteessa huomattavasti vanhemman juristin kanssa. Hän ihaili sitä ja piti jopa tavoiteltavana. 4/x

Kuten haastattelussa käy ilmi, vastuu on aina aikuisilla. Kuitenkin tässä Rydman ei antanut mitään kuvaa siitä, että olisi ollut kiinnostunut. Petra yliajatteli minullekin ääneen jokaista liikettä, joka mahdollisesti jokin signaali siitä, että Rydman pitäisi hänestä takaisin. 5/x

Petran ja Rydmanin välit menivät jäisiksi, kun Petra oli kertonut toiselle kaverilleen fantasioistaan ja tämä oli sanonut näistä Rydmanille suoraan. Rydman laittoi heti stopin kuultuaan Petran tunteista. 6/x

Sama kaveri soitteli Seiskalle, kun oli saanut vääristyneen kuvan Petran juttujen perusteella. Petra oli tästä järkyttynyt, ja ymmärsi itsekin, ettei asiat ihan niin menneet. Hän päivitteli että ”pitäiskö mun soittaa Willelle, että sieltä saattaa tulla joku me too-noitajahti” 7/x

En tietenkään tiedä mitä kaikkea muuta on tapahtunut. Tämä on vain minun todistukseni näille somekäräjille, jotka ovat armotta käynnistyneet - tahdoimme sitä tai ei. Tarkoitus on antaa moniäänisyyttä Hesarin juttuun. 8/x

Kerroin näistä toimittaja Teittisellekin yksityiskohtaisemmin, mutta tämä näkökulma ei näyttänyt kovinkaan kiinnostavan. Soitto tuli todisteiden toivossa. Asenne oli heti että ”mitä väärää Rydman on tehnyt”. Kokonaiskuva ohitettiin. Jutun juoni oli selvillä jo ennen detaljeja 9/x

Hesarin toimittajat soittelivat myös hakuammunnalla pitkin kaikkia piirejä naisille ja keräsivät heiltä puhelinnumeroita seuraavia soiteltavia varten. Tätä jatkui jaksottaisesti kuukausitolkulla - ehkä vuosia. 10/x

Kaikilta olen kuullut saman kokemuksen: puhelu aloitettiin leimaamalla Rydman jo syylliseksi sanomalla ”tiedätkö Rydmanista ja alaikäisistä jotain”. Jäljelle jäi enää kaivaa sitten todisteet ja todistajat kaikin keinoin. 11/x

Loppujen lopuksi en näe asialliseksi kommentoida enempää kuin tämän minun täysin henkilökohtaisen ja eriävän kokemuksen tästä Hesarin jutusta. Varmasti tullaan vielä pitkään miettimään miten on asioiden oikea laita ja ketä uskoa sana sanaa -vastaan kamppailuissa. 12/x

Varmaa kuitenkin on, että tässä on ainakin yksi osapuoli käyttäytynyt härksisti: Hesarin toimittajat. Ei ole eettistä lähteä näillä taktiikoilla hakemaan spekulatiivista tietoa. Iso osa jutusta on eri tyyppien tuntemuksia. Narratiiville vastakkaisia tuntemuksia ei painettu. 13/x

Viimeisenä sanana on, etten halua että tätä otetaan kenenkään puolustuspuheena tai syyttelynä. Tämä on oma kokemukseni yksittäisestä tapauksesta. Olen vain pettynyt, kuinka toimittajat eivät halunneet avata tätä lainkaan. Puhelu lopahti nopeaa vaikka todisteita olisi ollut. 14/14

Yhteistyössä