Surullinen tarina kuinka uskollinen koira voi olla isäntäväelleen :(

missä tilanteessa se koiran muualla antaminen on sit hyväksyttävää? esim erot on niin yksilöllisiä että vaikka itse ei koiraa jättäisi eronkaan tulessa niin toiselle sen koiran pitäminen siinä tilanteessa olisi mahdotonta. eläimiä ei siis missään nimessä pidä ottaa jos ei aio siitä kunnolla huolehtia, mutta eikö sekin ole huolehtimista että antaa eläimen parempaan kotiin jos ei itse enää pysty pitämään eläintä niin kuin pitäisi?
 
Mullakin on ihan kauhee koirakuume, mutta en ole ottanut koiraa. Tiedän mitä koiranpito on, ei riitä, että se vain on. Vanhemmilla menossa jo neljäs koira ja ensimmäisten aikaan asuin vielä kotona. Onhan ne ihania, mutta paljon vastuuta.

Tossa annettiin koira pois vain kun ei enää aika riittänyt, surullista jota en ymmärrä kun ei kuitenkaan mitään ongelmia ollut koiran kanssa. Hienoa kuitenkin, että antoivat pois eikä vieneet piikille, mutta koiran kohtalo oli kuitenkin kamala.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
missä tilanteessa se koiran muualla antaminen on sit hyväksyttävää? esim erot on niin yksilöllisiä että vaikka itse ei koiraa jättäisi eronkaan tulessa niin toiselle sen koiran pitäminen siinä tilanteessa olisi mahdotonta. eläimiä ei siis missään nimessä pidä ottaa jos ei aio siitä kunnolla huolehtia, mutta eikö sekin ole huolehtimista että antaa eläimen parempaan kotiin jos ei itse enää pysty pitämään eläintä niin kuin pitäisi?

ei ku se on vastuutonta joidenkin mielestä
:kieh:
 
kiki
Voi itku, mä en kyllä tajua et miksi se koira piti pois antaa, jos mitään ongelmia ei ollu. ei muutto uuteen kotiin ole aikuiselle koiralle välttämättä kovin helppo asia ja varsinkin tuossa tapauksessa kun oli niin kiintynyt perheeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
missä tilanteessa se koiran muualla antaminen on sit hyväksyttävää? esim erot on niin yksilöllisiä että vaikka itse ei koiraa jättäisi eronkaan tulessa niin toiselle sen koiran pitäminen siinä tilanteessa olisi mahdotonta. eläimiä ei siis missään nimessä pidä ottaa jos ei aio siitä kunnolla huolehtia, mutta eikö sekin ole huolehtimista että antaa eläimen parempaan kotiin jos ei itse enää pysty pitämään eläintä niin kuin pitäisi?
Mä olen tätä jonkuverran miettiny. Et jos minun mies ei pystyis tota meidän koiraa huolehtiin niin ja jos se jäis ihan täysin minun vastuulle niin minun varmaan olis pakko siittä luopua.
 
Minna
Alkuperäinen kirjoittaja bellaa:
samaa mieltä. eri asia JOS tulisi ongelmia, niitä kun ei tässä tapauksessa ollut! liian moni (nuori) ottaa koiran ns."harjoittelukappaleeksi" ennen lapsia, ja sitten kun on lasten aika, sa koiraparka lähteä.. :(
Mistäs sitä tietää, mitkä syyt ovat oikeasti olleet? Tuo on kuitenkin vain yksi kirjoitus, ehkä fiktiivinenkin tai liioiteltu. Ihan asiaahan se on, että pitää miettiä kun perheeseen otetaan eläimiä tai hankitaan lapsia, mutta ei tuon perusteella voi sanoa että mitä tuossa tapauksessa on tapahtunut oikeasti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
:'( :'( Itku tuli.. Voi ei.. Mä vollotan ihan täysillä nyt.. Katon tota meidän ihanaa vanhaa pystäriä samalla ja rakastan tuota karvaista palleroa niin täysillä :heart:

Mua niin v*tuttaa tuollaiset idiootit vastuuttomat p*skat et kylmästi vaan pois kun uutta tulee tilalle.. :'(
Oliko alkup. omistaja vastuuton kun etsi koiralleen uutta kotia?Mielestäni ei ollut.Parempi etsiä uusi vastuullinen koti kuin viedä esim piikille.Surullinen loppu oli kirjoituksessa.Ei varmasti alkup. omistajakaan halunnut, että koiralle kävisi noin.Tuskinpa osasi ajatella, että koira karkaisi uudelta omistajaltaan.

Totta että kannattaa tarkkaan miettiä kun eläimen ottaa että jaksaako, mutta joskus voi arvioida voimavaransa väärin.Turha siitä on syyllistää jos kuitenkin etsii lemmikille uuden kodin.
Peesi!Ei sitä tiedä miten elämäntilanteet muuttuu.Saattaa tulla allergiaa yms. ja jos ollaan paljon poissa kotoa,niin ei kai koira nyt yksistään pärjää??!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Möyrylit:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
missä tilanteessa se koiran muualla antaminen on sit hyväksyttävää? esim erot on niin yksilöllisiä että vaikka itse ei koiraa jättäisi eronkaan tulessa niin toiselle sen koiran pitäminen siinä tilanteessa olisi mahdotonta. eläimiä ei siis missään nimessä pidä ottaa jos ei aio siitä kunnolla huolehtia, mutta eikö sekin ole huolehtimista että antaa eläimen parempaan kotiin jos ei itse enää pysty pitämään eläintä niin kuin pitäisi?
Mä olen tätä jonkuverran miettiny. Et jos minun mies ei pystyis tota meidän koiraa huolehtiin niin ja jos se jäis ihan täysin minun vastuulle niin minun varmaan olis pakko siittä luopua.
mä vaan jäin miettimään sitä kun tuossa neuvottiin miettimään elämää eteenpäin 5-10-15 vuotta, että kukaan ei voi tietää mitä se elämä tuo tullessaan. tuolla perusteella kenenkään ei kannattaisi ottaa eläintä jos vaikka sairastuu (henkisesti tai fyysisesti) tai joutuu onnettomuuteen tms. perheeseen voi syntyä sairas lapsi tai monta lasta jne jne..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
:'( :'( Itku tuli.. Voi ei.. Mä vollotan ihan täysillä nyt.. Katon tota meidän ihanaa vanhaa pystäriä samalla ja rakastan tuota karvaista palleroa niin täysillä :heart:

Mua niin v*tuttaa tuollaiset idiootit vastuuttomat p*skat et kylmästi vaan pois kun uutta tulee tilalle.. :'(
Oliko alkup. omistaja vastuuton kun etsi koiralleen uutta kotia?Mielestäni ei ollut.Parempi etsiä uusi vastuullinen koti kuin viedä esim piikille.Surullinen loppu oli kirjoituksessa.Ei varmasti alkup. omistajakaan halunnut, että koiralle kävisi noin.Tuskinpa osasi ajatella, että koira karkaisi uudelta omistajaltaan.

Totta että kannattaa tarkkaan miettiä kun eläimen ottaa että jaksaako, mutta joskus voi arvioida voimavaransa väärin.Turha siitä on syyllistää jos kuitenkin etsii lemmikille uuden kodin.
Vatuutonta on laittaa koira pois lapsen tultua taloon :headwall:
meillä vietiin koira eläinlääkärille lopetettavaksi,ennen kuin vauva tuli taloon.oli vihainen vieraille ihmisille,varsinkin lapsille.asuttiin rivarissa,jossa pieni pala maata,eli ei onnistanut häkki.ja en halunnut koiraa laittaa kiertoon.tai se että se ois tehnyt vauvalle jotakin.

et antaa tulla paskaa niskaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Möyrylit:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
missä tilanteessa se koiran muualla antaminen on sit hyväksyttävää? esim erot on niin yksilöllisiä että vaikka itse ei koiraa jättäisi eronkaan tulessa niin toiselle sen koiran pitäminen siinä tilanteessa olisi mahdotonta. eläimiä ei siis missään nimessä pidä ottaa jos ei aio siitä kunnolla huolehtia, mutta eikö sekin ole huolehtimista että antaa eläimen parempaan kotiin jos ei itse enää pysty pitämään eläintä niin kuin pitäisi?
Mä olen tätä jonkuverran miettiny. Et jos minun mies ei pystyis tota meidän koiraa huolehtiin niin ja jos se jäis ihan täysin minun vastuulle niin minun varmaan olis pakko siittä luopua.
mä vaan jäin miettimään sitä kun tuossa neuvottiin miettimään elämää eteenpäin 5-10-15 vuotta, että kukaan ei voi tietää mitä se elämä tuo tullessaan. tuolla perusteella kenenkään ei kannattaisi ottaa eläintä jos vaikka sairastuu (henkisesti tai fyysisesti) tai joutuu onnettomuuteen tms. perheeseen voi syntyä sairas lapsi tai monta lasta jne jne..


meille ainakin koira on perheen jäsen.ja tuo teksti niin on aika surullista ja joskin yleistä että kun lapsi syntyy koira lähtee ei muka aikaa :/
omistajan fyysiset sairaudet ymmärrän kyllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:
meille ainakin koira on perheen jäsen.ja tuo teksti niin on aika surullista ja joskin yleistä että kun lapsi syntyy koira lähtee ei muka aikaa :/
omistajan fyysiset sairaudet ymmärrän kyllä.
varmasti on perheenjäsen, sitä en ollenkaan epäile. minusta silti on ymmärrettävää että joillain se aika ei riitä kun vauva tulee taloon.. no kuten kaikki koiratkin, myös vauvat ja perheet ovat erilaisia. vauva voi olla vaativa ja perhe väsyy tms. minusta on hyvä että ymmärretään omien voimavarojen päälle sen verran että ei jätetä eläintä heitteille vaan järjestetään koti joka pystyy vastaamaan lemmikin tarpeisiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Alkuperäinen kirjoittaja nirppu83:
voi että kun pitää tällaisestakin asiasta alkaa tappelemaan..
ei oo totta.
mielipiteet voivat riidellä, ei kirjoittajat ;)
ja mä ainakin vaan pohdin asiaa. tiedän itse etten eläintä koskaan tule talooni ottamaan. tai siis koiraa kissa tms. kaloja miulla on ja hamstereita ollut pienenä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
:'( :'( Itku tuli.. Voi ei.. Mä vollotan ihan täysillä nyt.. Katon tota meidän ihanaa vanhaa pystäriä samalla ja rakastan tuota karvaista palleroa niin täysillä :heart:

Mua niin v*tuttaa tuollaiset idiootit vastuuttomat p*skat et kylmästi vaan pois kun uutta tulee tilalle.. :'(
Oliko alkup. omistaja vastuuton kun etsi koiralleen uutta kotia?Mielestäni ei ollut.Parempi etsiä uusi vastuullinen koti kuin viedä esim piikille.Surullinen loppu oli kirjoituksessa.Ei varmasti alkup. omistajakaan halunnut, että koiralle kävisi noin.Tuskinpa osasi ajatella, että koira karkaisi uudelta omistajaltaan.

Totta että kannattaa tarkkaan miettiä kun eläimen ottaa että jaksaako, mutta joskus voi arvioida voimavaransa väärin.Turha siitä on syyllistää jos kuitenkin etsii lemmikille uuden kodin.
Vatuutonta on laittaa koira pois lapsen tultua taloon :headwall:
meillä vietiin koira eläinlääkärille lopetettavaksi,ennen kuin vauva tuli taloon.oli vihainen vieraille ihmisille,varsinkin lapsille.asuttiin rivarissa,jossa pieni pala maata,eli ei onnistanut häkki.ja en halunnut koiraa laittaa kiertoon.tai se että se ois tehnyt vauvalle jotakin.

et antaa tulla paskaa niskaan
Mä olen myös vuosia sitten joutunut toimimaan samoin...se ei ollut helppo päätös ja vieläkin muistan sen reissun kuin eilisen.Noh, sitä itteensä sainkin niskaani silloin kun asian täällä kerroin...olis kuulemma eräiden palstalaisten mielestä mut pitänyt lopettaa, eikä koira.Olis kuulemma ollut parempi vaihtoehto niin.
 
Mä luin ton just silloin, kun etsimme koirallemme uutta kotia. Tuntui entistäkin pahemmalta silloin luopua rakkaasta perheenjäsenestä :(


muoks. eläinlääkärit ja ongelmakoirakouluttajat neuvoivat meitä luopumaan koirasta, kun se muuttui vauvan synnyttyä. Oli päällekäyvä, paimensi ja puri.
Piikki olisi ollut toinen vaihtoehto, enkä halunnut koiraa tapaa sen takia, ettei pitänyt pienistä lapsista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:
meille ainakin koira on perheen jäsen.ja tuo teksti niin on aika surullista ja joskin yleistä että kun lapsi syntyy koira lähtee ei muka aikaa :/
omistajan fyysiset sairaudet ymmärrän kyllä.
varmasti on perheenjäsen, sitä en ollenkaan epäile. minusta silti on ymmärrettävää että joillain se aika ei riitä kun vauva tulee taloon.. no kuten kaikki koiratkin, myös vauvat ja perheet ovat erilaisia. vauva voi olla vaativa ja perhe väsyy tms. minusta on hyvä että ymmärretään omien voimavarojen päälle sen verran että ei jätetä eläintä heitteille vaan järjestetään koti joka pystyy vastaamaan lemmikin tarpeisiin.
mulla ei vaan riitä ymmärrys siihen että ei aikaa :/ meilläkin on tämä kolmas ollut aika valvottaja ja välillä mies on mennyt silmät ristissä töihin,tosin nyt alkanut jo helpotaa.silti meillä on aikaa ollut kummallekkin koiralle joista toinen on varsin vaativa rotu.
 
Todella surullista koiran kannalta :(

Todellakin, kevyin perustein koiraa ei todellakaan tule ottaa. Olen törmännyt muutamaan tapaukseen, jotka ovat ottaneet koiran tuntematta rotua tarpeeksi ja lähinnä ulkonäöllisistä syistä ja kun kasvatuksessa ei sitten ollakaan onnistuttu tai koira onkin osoittautunut luultua haasteellisemmaksi ihan jo perushoitonsa puolesta, siitä on luovuttu. Lopetettu tai annettu pois.

Onneksi Suomesta löytyy paljon vastuullisia kasvattajia jotka punnitsevat tarkoin, millaiseen perheeseen myyvät koiranpentunsa. Eri tilanne onkin sitten monilla sekarotuisilla, vaikka itsessään täysin yhä arvokas ja ainutlaatuinen yksilö kyseessä :/
 
TheUnforgiven
:'( :'( :'( ääh..mä en kestä..tuli tosi ikävä omaa koiraa..vaikkakin minä en hyljännyt sitä..se hylkäsi minut ja nukkui pois 15v ikäisenä....empä ole sen jälkeen koiraa voinut ottaa..mutta tosiaan ..miettikää ennenkun otatte..
 

Yhteistyössä