Surkein koiran omistaja...

mä en nimittäin jaksa meidän Tinka koiraa enää..
kyllä mä tiedän sen että se on pentu ja se on villi...
mut mä en jaksa enää sitä hyppimistä ja raapimista ja akkiloimista...
ihan hirvee homma...meillä on kyllä 6v sheltti mutta ku tää sheltti on kolme kertaa pienempi tästä Tinkasta...
vaikka me mietittiin todella kauan toisen koiran hankintaa niin nyt huomaan että sekarotuista mua ei ole luotu kasvattamaan...
isä sakemanni ja emä sakemannin ja ajokoiran sekoitus...
voimat loppuu ja hermot..muuten kyllä niin ihana lutunen mutta ku se hyppii aamuisin innoissaan meidän lasten päälle... :(

näin se on vaan myönnettävä...
Tinka koira taitaa etsiä kohta uutta kotia... :'(
vaikka itku tuleekin...

ja kaiken huipuksi me asutaan kerrostalossa...sisäsiisti se ei ole vielä..ikää 5,5kk...maalla ollessa mökillä kaikki tulee ulos...mutta voi mitä mä teen....
koirakouluun mä en pääse ku ei oo lapsen likkaa..sen vuoksi joudun tänään soittamaan ja perumaan meidän ilmottautumisen..
 
Äläs nyt luovuta noin helpolla...
Koska kyse on pennusta niin koulutus menee helpommin jakeluun.

http://www.kotiposti.net/teddy/hyppiminen.htm

Pentu tervehtii emoaan ja pyytää siltä ruokaa hyppimällä sitä vasten ja nuoleskelemalla sen suuta. Pennulle on siis luonnollista käyttäytyä näin. Kokeile kyykistyä aina, kun tulet jostain ja pentu alkaa riemuissaan hyppiä. Jos pentu hyppii sinua vasten, kiellät sitä. Kun se taas on maassa kaikilla neljällä jalallaan, kehu sitä.

Kokeile googlella hakusanalla *Koira hyppii vasten* niin tulee paljon tietoa joista varmasti on hyötyä.

toiv. tästä apua...
 
meillä kans kaksi koiraa,toinen 1v3kk ja toinen 4,5kk seropi pentu.
hermo on välillä tiukalla tuon pennun kanssa,mutta kärsivällisyydellä pääsee eteenpäin :hug:
meillä pentu myös hyppii vasten,varsinkin aamuisin ja kun tullaan kotiin.
kieltämällä ja kehumalla,niinkuin edellinen kirjoittaja mainitsikin,on hyppiminen vähentynyt huomattavasti.
sisäsiistey alkaa olla meillä ainakin hanskassa,mutta yksilöitähän ne koiratkin ovet.
isompana ongelmana taitaa olla tuo tavaroiden silppuaminen,varsinkin lehdet ja mainokset saa aamuyön tunteina kyytiä ja tänäkin aamuna oli keittiö kuin pommin jäljiltä :whistle: enkä yhtään arvannu kuka oli silpunnu,se joku istu syyllisen näkösenä nurkassa :whistle: ;)

hyvä sanoa näin ulkopuolisena,mutta kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa :hug: :hug: jaksamisia.

nii ja tuolta olen ainakin minä saanut hyviä vinkkejä kaikenlaisiin juttuihin
http://www.kumikana.org/koulutus/
 
mie
mun mielestä sulla ei kannata vielä luovuttaa .mun koiralla oli kans hyppimisongelma/eroahistusongelma mut nyt ainakaan hyppimisjutusta ei ole tietoakaan.kovaa kuria piti käyttää,välillä vähän liiankin kovaa :\| ja usko,ehkä vähän pelkää seuraamuksia,nyt iloisesti tervehtii,ei hypi,ainoastaan pissii kun koskee tipan(mutta kun vaan rauhallisesti sanon tytölle että "et pissaa,et pissaa,en voi koskea muuten sinuun".niin alistui ja ei pissaa vaan menee maahan selälleen paijattavaksi.pureminen on aina joskus leikissä mukana mutta se on vähentynyt roimasti.eli suosittelen vaan jatkuvaa hokemista ja niskasta ottamalla tai maahan painamalla niin hyvää tulee..kaikkiin juttuihin mitä ongelmat tuovat tullessaan löytyy varmasti ratkaisu.meilläkin on 2 kk vanhempi tyttö ja oppinut vasta nyt ihan 2vkoa sitten kaikki homat kun vaan jaksaa yrittää..itsekkin laiskasti suhtautunut välillä. :xmas: voimia :hug: :flower: kokeile vielä kouluttaa yksin
 
Ei siihen koirakouluja tarvita että opetat koirasi uudelleen (olethan jo huomaamattasi opettanut sille huonojakin tapoja). Tietoa saat netistä ja omalla käyttäytymisellä koira hoksaa asiat itse ja huonot tavat jää pois.

MInusta jos kerran haluatte ison koiran niin kannattaa nyt antaa aikaa ja ottaa uudet käyttäytymiset käyttöön. Palkinto odottaa teitä ja saatte rauhallisen ison koiran jonka kanssa on ilo kulkea ja asua.

Meillä on myös iso koira ja vauvasta asti on opetettu että hyppimällä ei saa mitään. Ei ole sitten ollut koiralla tarvetta hyppiä. Myöskään hihnasta vetämällä ei pääse mihinkään. Ruokaa ei saa koskea ennen kuin sanotaan 'vapaa', ovesta ulos tai sisään ei rynnätä ennen kuin kuuluu'vapaa'. Nää on ihan pienen pieniä asioita mutta kertaantuu monesti päivässä joten oppii nopeesti.

Ymmärrän että kun talossa on lapsia kaikki säännöt on vaikeeta takoa ensin niille ja sitten vahtia että niitä käytetään jne. Vaikeeta sanoa lapselle että et saa paijata koiraa kun se noin riehuu tai vastaavaa. Vieraillekin joutuu antaan käyttäytymisohjeita ja sitten selittelemään ettei ne taas loukkaannu (meillä arka koira ja alkaa haukkua jos kotona vieras alkaa heti sille puhua. Ärsyttävää sitten yrittää vieras saada tajuamaan että hän itse aiheuttaa kovan haukkumisen sen sijaan että antaisi koiran olla rauhassa ja keskittyisi ihmisten kanssa seurusteluun).

Toivottavasti jaksat.
 
Tänttärällä
Sitä kannaisi noita koulutusjuttuja miettiä pikkusen ennen kuin menee sen koiran ottamaan. Tollasen seropin kun ottaa niin onhan se jo etukäteen arvattavissa että koulutukseen täytyy panostaa, kuten minkä tahansa koiran kanssa.
Multa ei nyt irtoo minkäänlaista myötätuntoa, kun kerta itse olet tilanteeseen syypää.Toivottavasti koira saa nyt kunnon kodin, jossa sen kouluttamiseen on halua ja aikaa. <br><br>
 
Kyllä se koira siitä rauhoittuu ja oppii vaikka et sitä koirakouluun viekkään! Voithan itse opettaa sille tapoja. Älä luovuta! Itse en pystyisi mitenkään luopumaan ottamastani lemmikistä, en edes akvaariokaloista, olen niin höppänä!! :D
 
..ja ottaen huomioon nuo rodut joita koirassasi on (sakemanni=pk-rotu, vaatii koulutusta, aktivointia, aivojumppaa/ajokoira=sitkeä metsästäjä)
Tuo rotujen yhdistelmä ei ole mikään helpoimmasta päästä, virtaa varmasti riittää, nehän on siihen jalostetukin että jaksavat tehdä töitä. Koira rauhoittuu kun ikää tulee lisää, sitä odotellessasi johtajuus kuntoon, aktivointia, lenkkeilyä, tottelevaisuutta yms.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.08.2006 klo 09:55 Jepulisko kirjoitti:
Äläs nyt luovuta noin helpolla...
Koska kyse on pennusta niin koulutus menee helpommin jakeluun.

http://www.kotiposti.net/teddy/hyppiminen.htm

Pentu tervehtii emoaan ja pyytää siltä ruokaa hyppimällä sitä vasten ja nuoleskelemalla sen suuta. Pennulle on siis luonnollista käyttäytyä näin. Kokeile kyykistyä aina, kun tulet jostain ja pentu alkaa riemuissaan hyppiä. Jos pentu hyppii sinua vasten, kiellät sitä. Kun se taas on maassa kaikilla neljällä jalallaan, kehu sitä.

Kokeile googlella hakusanalla *Koira hyppii vasten* niin tulee paljon tietoa joista varmasti on hyötyä.

toiv. tästä apua...
kiitos sivusta...
*rupeaa tutkimaan*
 
kiitos kaikille...
tulimme siihen tulokseen lukiessamme näitä että periksi ei vielä anneta..nimittäin haluamme pitää tän koiran..ja pakkohan sen koulutuksen on onnistuttava ku olen kouluttanut sheltinkin jo...kulkee ilman hihnaa vieressä....ja todella kuuliainen...
mut kiitos teille...
tulen taas tänne purkamaan jos joku menee vinksin vonksin... :D
 
Tuohon hyppimiseen voisi kokeilla sellaista et kun hyppää vasten, sulla olis koko ajan käden ulottuvilla suihkepullossa vettä. Napakka "ei" ja suihkaus perään.. Kovimmalla paineella mihin tuollanen pullo pystyy. Ein kohdalla olis hyvä taphtua jotain ikävää..

Eli mun mielestä tärkein olis nyt että "ei" komento pitää opetella niin että sitä uskotaan heti! Tällä keinoin pitäisi päästä alkuun..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 10:56 niin kirjoitti:
Tuohon hyppimiseen voisi kokeilla sellaista et kun hyppää vasten, sulla olis koko ajan käden ulottuvilla suihkepullossa vettä. Napakka "ei" ja suihkaus perään.. Kovimmalla paineella mihin tuollanen pullo pystyy. Ein kohdalla olis hyvä taphtua jotain ikävää..

Eli mun mielestä tärkein olis nyt että "ei" komento pitää opetella niin että sitä uskotaan heti! Tällä keinoin pitäisi päästä alkuun..
kiitos viestistä...
tänään on aloitettu kunnolla koulimaan..
kahdesti on hypänny mua vasten mutta lapset on jättänyt rauhaan...kai se tajus että jos hyppään vielä lasta kohden niin joutuu lähtemään..heh...vitsi..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 20:19 Mellu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 10:56 niin kirjoitti:
Tuohon hyppimiseen voisi kokeilla sellaista et kun hyppää vasten, sulla olis koko ajan käden ulottuvilla suihkepullossa vettä. Napakka "ei" ja suihkaus perään.. Kovimmalla paineella mihin tuollanen pullo pystyy. Ein kohdalla olis hyvä taphtua jotain ikävää..

Eli mun mielestä tärkein olis nyt että "ei" komento pitää opetella niin että sitä uskotaan heti! Tällä keinoin pitäisi päästä alkuun..
kiitos viestistä...
tänään on aloitettu kunnolla koulimaan..
kahdesti on hypänny mua vasten mutta lapset on jättänyt rauhaan...kai se tajus että jos hyppään vielä lasta kohden niin joutuu lähtemään..heh...vitsi..
No niin, sittenhän edistystä on tapahtunut =) Hyvä keino tuohon aikuista vasten hyppäämiseen on että käännät sille yksinkertaisesti selän! Koira jää hölmönä katsomaan että mitäs nyt..

Varautukaa että jossain vaiheessa kokeilee voiko jatkaa entiseen malliin, johdonmukainen linja pitää asiat kuitenkin oikeilla raiteillaan.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 10:56 niin kirjoitti:
Tuohon hyppimiseen voisi kokeilla sellaista et kun hyppää vasten, sulla olis koko ajan käden ulottuvilla suihkepullossa vettä. Napakka "ei" ja suihkaus perään.. Kovimmalla paineella mihin tuollanen pullo pystyy. Ein kohdalla olis hyvä taphtua jotain ikävää..

Eli mun mielestä tärkein olis nyt että "ei" komento pitää opetella niin että sitä uskotaan heti! Tällä keinoin pitäisi päästä alkuun..
siihen veteen vois sekottaa kaupasta saatavaa sitruunamehua,sitä mikä on siinä sitruunan muotosessa pullossa
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 21:15 NakkiFuckiiri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2006 klo 10:56 niin kirjoitti:
Tuohon hyppimiseen voisi kokeilla sellaista et kun hyppää vasten, sulla olis koko ajan käden ulottuvilla suihkepullossa vettä. Napakka "ei" ja suihkaus perään.. Kovimmalla paineella mihin tuollanen pullo pystyy. Ein kohdalla olis hyvä taphtua jotain ikävää..

Eli mun mielestä tärkein olis nyt että "ei" komento pitää opetella niin että sitä uskotaan heti! Tällä keinoin pitäisi päästä alkuun..
siihen veteen vois sekottaa kaupasta saatavaa sitruunamehua,sitä mikä on siinä sitruunan muotosessa pullossa
Ja paras truuttausväline on pieni hainzin ketsuppipurkki. Vettä pitää tulla tarpeeksi voimalla. Kaikkiin ei tehoo (ainakaan meillä ei).
 

Yhteistyössä