Suprium masennukseen, ihana lääke!

  • Viestiketjun aloittaja Iloinen
  • Ensimmäinen viesti
Kombinoitu ADHD
Sain juurikin lekurilta Supriumia ja annostus on alotuksen jälkeen 3x 50 mg päivässä. Edellinen aiheutti toksisuutta elikkäs myrkytysoireita yhdessä kipulääkkeiden kanssa, joten tätä kokeillaan nyt ADHD-lääkityksen rinnalla, jotta saataisiin ahdistus ja masennus jätettyä unholaan. Hiukan pelottaa, kun luin nuo mahdolliset haittavaikutukset, kun ikää on jo 42v ja tupakoin.
 
kysynpä teiltä
Olen saamaton ja laiska toisinaan. Ja väsynyt. En kuitenkaan lie masentunut enkä todellakaan koskaan ahdistunut. Elämänmyönteinen ja aika iloinen. Jaksan kotityöt ja työssä olen mutta sitten makaan illat kuin lohi huonoa omaatuntoa potien. Sopisiko tuommoinen lääke minua virkistämään ?
 
Lääkevastainen
Mä oon aina ollu lääkevastainen ja kaiken näkösii just tollasii mieliala lääkkeitä sun muita masennusjuttuja vastaan koska oon aatellu et ihmisen mieli ei oo tarkotettu lääkkeillä hoidettavaksi! Joka tapauksessa, jouduin itse nyt tähän hommaan mukaan sillä että alko ilmenemään ahistusta ja paniikki kohtauksii ja raivokohtauksii ja turhaa impulsiivisuutta, ja menin sitte koulukuraattorille aluksi, ja sieltä se ohjas mut mielenterveyskeskukseen, sielä juttelin psykiatrinkanssa ja se ohjas mut sitten lääkärille puheitteni jälkeen, sit menin psykiatriselle lääkärille ja se määräs mulle sitte lääkkeitä, just näitä supriumeja, olin tosi epävarma aluksi ja kyselin IHAN KAIKKI mitä ikinä on voinu niist lääkkeistä ja halusin olla varma ettei oo haittoja mulle niistä (vaikka jotain voi toki ilmaantua) mut ei kuitenkaan mitään kovin radikaalia et oisin joku zombi tai jotain tällästä, se vakuutti minut ihan hyvin, ja sain sitte reseptini, ja tänään alotin käyttämään, mulle on määrätty 2 kapselia aamusin, mut en uskalla ottaa 100mg heti aluksi, kun oon niin pienikokonenkin! 48/164 ja 20v, joten otan ensin yhden aamuisin ja katon miten alkaa vaikuttamaan sitten, tää on aika jännä ja uus juttu mulle, mut ei todellakaan mitään kivaa, aluks nyt tuntuu ainaki huimausta ja huminaa päässä. En pidä yhtään lääkkeistä, mutta voi olla et myöhemmin kirjottelen tänne sitte vielä kun ja jos tulee enemmän kokemusta, ellen lopeta kesken.


T. lääkevastainen " nuori "
 
Lääkevastainen
Alkuperäinen kirjoittaja kysynpä teiltä;27929515:
Olen saamaton ja laiska toisinaan. Ja väsynyt. En kuitenkaan lie masentunut enkä todellakaan koskaan ahdistunut. Elämänmyönteinen ja aika iloinen. Jaksan kotityöt ja työssä olen mutta sitten makaan illat kuin lohi huonoa omaatuntoa potien. Sopisiko tuommoinen lääke minua virkistämään ?
Minusta tuntuu hyvin vahvasti siltä että omatunto on ihan hyvin ilman lääkkeitäkin korjattavissa :) Mut toisinaan jos tunnet ahistusta ja se on hidaste työ elämässä tai koulussa tai missä nyt ootkaan, ja tunnet sen haittaavan sun arkipäivästä elämää, suosittelen psykiatrille menemistä sitten, ja se sitten katsoo ohjataanko sut lääkärille vai riittääkö pelkkä jutteleminen. Minua ainaki autto hirveesti aluksi se jutteleminen. Mut nyt sitte lääkkeet meitillä on. Mäkin oon tosiaan semmonen tosi kova menemään ja vähän ad/hd ja tälleen, mut se sekottaa niin paljo mun ajatuksii et oon koko ajan ihan jossai solmussa enkä saa selvää mistään, toivon et lääkitys auttaa.

T: Lääkevastainen "Nuori"
 
supriumin käyttäjä
itsellä menee 100mg aamulla ja suurin piirtein sama homma kun viestiketjun aloittajalla itseluottamus kohonnut, ahistus vöhentynyt paljon ja muutenkin todella helppo olla ja kestää helpommin arjen haasteet suosittelen kaikille keillä on vaikeaa tätä lääkettä!!
 
"vieras"
Mä sain eilen tietää että masennuslääkkeissä on sellainen vaiettu haittavaikutus että voi hukata seksuaalisuutensa. Siis että vaikka paranis masennuksesta ja lopettais lääkityksen niin seksihalut ei välttämättä koskaan palaa...pelottavaa.
 
maiju masentunut
[QUOTE="vieras";27972620]Mä sain eilen tietää että masennuslääkkeissä on sellainen vaiettu haittavaikutus että voi hukata seksuaalisuutensa. Siis että vaikka paranis masennuksesta ja lopettais lääkityksen niin seksihalut ei välttämättä koskaan palaa...pelottavaa.[/QUOTE]

Tämähän on jo kauan ollu tiedossa että masennuslääkkeillä voi mennä seksihalut ja orgasmin saanti kyky... siksi en moiseen mömmöön koske..
 
"mikko"
2 vuotta syönyt supriumia masennukseen ja ahdistukseen..enää ei masenna jne ,MUTTA sen lopetus hirveet reumamaiset jalkakivut ,lihakset kuin myrkyttyneet ,väsymys ,hikoilu ja tunnetilojen heiluminen ja hetkittäin jopa psykoottinen olo,psykoottiset unet .. mulla ollu vain 1 kpl 50 mg päivässä.
sairauden oireeni ei ole ollu noin hirveitä ,kuin nää suprium viekkarit .(
 
Kisumau
Onko lisää kokemuksia supriumin lopettamisesta? Oon ite syöny about puol vuotta ku oli vähä alakulonen olo ja nyt oon aatellu lopettamaan. Ainahan lääkkeissä on vierotusoireita mut mietin vaa et kuinkahan kauan ne kestäis sit ja minkä tyyppisiä oireita on luvassa?
 
seppohaa
Söin useamman vuoden Supriumia hyvin tuloksin, mutta se jäi vahingossa pois kolmeksi päiväksi, ja alkoivatpa vanhat paniikkikohtauksen esituntemukset tulla esiin. Siitä viisastuneena etsin kiiresti Supriumit taas käyttöön. Olen ollut nyt yli 10 vuotta kuivilla depressiosta, eikä sivuoireita ole juuri ollut. Ainetta käytetään myös ennenaikaisen siemensyöksyn hoitoon. Sen suuntaisia vaikutuksia on minullakin tullut, vaikka ei tässä iässä kyllä olisi tarvis, joutuu joskus kunto koville. Haluja ei aine ole hävittänyt. Hyvä lääke, käytetään paljon Ranskassa. Suomessa lääkäripiireissä täysin aliarvostettu ja huonosti tunnettu aine. Johtuneeko siitä, että aine on vanha ja halpa, eikä sitä tuputeta millään lapinmatkoilla. Kannattaa kokeilla, monille paljon parempi aine kuin mitkään SSri:t. SH
 
"nipsu"
minäkin sain lääkäriltä viime viikolla reseptin mutta en ole vielä uskaltanut aloittaa.olen kokeillut melkein kaikki ssri lääkkeet ja viime vuosina kymmeniä eri psyykelääkkeitä ja aina on vaan kauheat sivuoireet.sanoinkin lääkärille että en halua enää yhtän mitään mutta nyt rupesinkin kuiteski miettiin et pitäiskö kokeilla kun tuntuu olevan hyviä kokemuksia käyttäjillä. yksi paha oire mitä psyykelääkkeet ovat aiheuttaneet ovat levottomat jalat oireyhtymä...ja se vaivaa nykyään ilmankin lääkkeitä tosin ei yhtä pahasti.mutta eikait se auta kuin kokeilla niin tietää:)
 
Kisumau
Voiko supriumin lopettaa seinään? Oma psykiatri sano että "ei siitä pitäisi mitään vierotusoireita tulla" mut en oikee usko et nii helpolla pääsis.. Just päässy diapamista eroon eikä nyt heti perään jaksais uusia viekkareita varsinki jos joku on saanu paniikkia tms.. Töissä kun pitäs kuitenkin käydä :(
 
Kisumau
Söin lääkettä 10kk, annos oli pienin eli 50mg eli ei voinu siitä pienentää vaan otin välipäiviä, aluks otin jokatoinen päivä sit joka kolmaspv ja sit taisin lopettaa siihen. Onko kellään tietoo millon vierotusoireet loppuu? Päänsäryt ja lihaskivut meni jo mut välillä tulee ahdistuskohtauksia ja koko ajan sellanen olo ku ois hengästyny. Ihan vaa seki että pesee aamulla hampaat saa jo hien pintaan ja sydän tykyttää hulluna eli ei mitään mahollisuuksia harrastaa esim liikuntaa. Lopetin lääkkeen 6vk sitten ja jokapuolella lukee et oireet kestää 1-4vk niin mietin vaan et pitäskö tässä mennä lekurin juttusille et vaivaako joku muu vai pitäskö vaa sinnitellä ja toivoa et kaikki normalisoituis :/
 
hipsterström
Mä koitin eka Cymbaltaa. Se toimi, mutta maksoi tosi paljon, kun siihen ei saanut kelakorvattavuutta tms. Sitten määrättiin Citalopram, joka on korvattava, ja toimii hyvin.
 
vierailija
Pakko hehkuttaa täälläkin, että vihdoin löytyi lääke mikä auttaa masennukseen.kokeiltu on cipralexit ja efexor ym, mutta eivät sopineet, Tai teki olon tosi "sahaavaksi" ja ahdistuneeksi ja latistuneeksi. Ja nyt tämä suprium, tuntuu että mikään ei sureta, eikä ahdista, ihan uskomatonta kun on näin hyvä olo.Ja vaikutus alkoi jo viikon sisällä. Annos vain 5omg aamuisin. Monen vuoden ahdistuksen jälkeen, vähän jopa pelottaa tällainen hyvä mieliala. tuntuu että tämä ei ole normaalia, kun on tottunut koko ajan elämään ahdistuksen ja ajoittaisen masennuksen kanssa. Välillä jo miettii että jospa tää ei olekkaan normaalia, vaan olen jotenkin maaninen tai jotain.

Suosittelen kokeilemaan supriumia, jos ei oikeaa lääkettä tunnut löytyvän!
Olen käyttänyt Supriumia kuukauden 150 mg, vielä ei mielialaan muutosta ja migreenikohtaukset ovat lisääntyneet, ei mielialalääkkeet voi vielä viikossa auttaa, ainakaan minua, pitäisiköhän lopettaa lääke.
 
vierailija
Ei auttanut kyseinen lääke minulle, ei 50 mg eikä 100 mg, nyt syönyt 8 kk 50 mg turhaan, aion lopettaa, otan jauhetta pois lapsellista tai jauheen voi liuottaa veteen ja juoda vain puolet, ettei tulisi vieroitusoireita. Minulla on migreeniä usein ja omituinen jännittynyt olo, epäilen sen johtuvan Supriumista.
 
vierailija
Pakko hehkuttaa täälläkin, että vihdoin löytyi lääke mikä auttaa masennukseen.kokeiltu on cipralexit ja efexor ym, mutta eivät sopineet, Tai teki olon tosi "sahaavaksi" ja ahdistuneeksi ja latistuneeksi. Ja nyt tämä suprium, tuntuu että mikään ei sureta, eikä ahdista, ihan uskomatonta kun on näin hyvä olo.Ja vaikutus alkoi jo viikon sisällä. Annos vain 5omg aamuisin. Monen vuoden ahdistuksen jälkeen, vähän jopa pelottaa tällainen hyvä mieliala. tuntuu että tämä ei ole normaalia, kun on tottunut koko ajan elämään ahdistuksen ja ajoittaisen masennuksen kanssa. Välillä jo miettii että jospa tää ei olekkaan normaalia, vaan olen jotenkin maaninen tai jotain.

Suosittelen kokeilemaan supriumia, jos ei oikeaa lääkettä tunnut löytyvän!
 

Yhteistyössä