Suprium masennukseen, ihana lääke!

  • Viestiketjun aloittaja Iloinen
  • Ensimmäinen viesti
Iloinen
Pakko hehkuttaa täälläkin, että vihdoin löytyi lääke mikä auttaa masennukseen.kokeiltu on cipralexit ja efexor ym, mutta eivät sopineet, Tai teki olon tosi "sahaavaksi" ja ahdistuneeksi ja latistuneeksi. Ja nyt tämä suprium, tuntuu että mikään ei sureta, eikä ahdista, ihan uskomatonta kun on näin hyvä olo.Ja vaikutus alkoi jo viikon sisällä. Annos vain 5omg aamuisin. Monen vuoden ahdistuksen jälkeen, vähän jopa pelottaa tällainen hyvä mieliala. tuntuu että tämä ei ole normaalia, kun on tottunut koko ajan elämään ahdistuksen ja ajoittaisen masennuksen kanssa. Välillä jo miettii että jospa tää ei olekkaan normaalia, vaan olen jotenkin maaninen tai jotain.

Suosittelen kokeilemaan supriumia, jos ei oikeaa lääkettä tunnut löytyvän!
 
Seppo
Minulla oli vaikeaoireinen ahdistus- ja depressiokausi, joka ilmeni väsymyksenä, kipuina, ihottumana, ahdistuksena, sydäntuntemuksina yms. Kausi kesti n. 5 vuotta ja oli tosi ikävä. Kaikenlaisia aineita kokeiltiin ja mikään ei tuntunut sopivan. SSRI aineista ja Efexorista sain muutamssa päivässä niin kamalan olon ja jopa paniikkikohtauksia, että kuurit piti lopettaa alkuunsa. Fluanxol helpotti oloa, mutta sain siitä viikon sisällä jäsenlevottomuutta (akatisiaa) ja aine lopetettiin. Sitten kokeiltiin supriumia, 200 mg vrk, ja sain siitäkin sitten n. viikon päästä akatisiaa, ja annos pudotettiin 100 mg vrk, jolloin sivuvaikutukset hävisivät ja aine tuntui piristävän ja helpottavan oloani. Silloin söin myös Xanoria 8 mg vrk, joten oli pikkupöllyssä jatkuvasti, mutta muuten en olisi kestänyt. Sitten tuli joku ihmeparantuminen, paha olo hävisi muutamassa päivässä. Lopetin vähitellen Xanorin. Suprium on jäänyt vahingossa pois muutamisksi päiviksi, ja ahdistavat ajatukset ovat alkaneet vaivata. Otin siitä opikseni ja olen uskollisesti syönyt Supriumini usean vuoden ajan kun ei siitä tunnu mitään sivuvaikutuksiakaan olevan.
 
vieras
Mulle määrättiin seromexiä, mutta ahdistus jatkui ja jopa paheni, välillä oli hyviä kausia kun luulin että lääke on vaikuttanut, mutta kokoajan velloin vain omassa kurjuudessani. Sitten sain toista lääkettä ja ohjeen että pitäisi ensin edelliset lääkkeet pikkuhiljaa lopettaa, mutta lopetinkin niiden oton kerralla. Nyt on siitä lähtien ollut hyvä olo, ja mietin tarviikohan toisia edes aloittaa
 
Sanna
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle määrättiin seromexiä, mutta ahdistus jatkui ja jopa paheni, välillä oli hyviä kausia kun luulin että lääke on vaikuttanut, mutta kokoajan velloin vain omassa kurjuudessani. Sitten sain toista lääkettä ja ohjeen että pitäisi ensin edelliset lääkkeet pikkuhiljaa lopettaa, mutta lopetinkin niiden oton kerralla. Nyt on siitä lähtien ollut hyvä olo, ja mietin tarviikohan toisia edes aloittaa





Minkä lääkkeen sait tilalle? Toivotaan että pärjäät ilman tätä uutta lääkettä :)
Mullekkin tuli Sepramista tosi kurja olo. Ahdistunut, surullinen ja passivoitunut. MAkasin vain, ja mikään ei kiinnostanut..
 
unihäiriö
Joo mulla ja suprium toimii hyvin. Kesyttää öiset demonit ja mieli rauhoittuu. Rankan työtapaturman ja neuropaattisten kipujen ja aivovamman kanssa eläminen ei aina (koskaan) ole herkkua, mutta suprium on ainoa lääke joka oikeasti auttaa.

Pieno annos 50mg aamulla ja se on siinä.

Kannattaa ainakin kokeilla. Suosittelen!
 
"Toiveikas"
Itselleni aloitettiin tänään myös Suprium (50-100mg x1-2) ja vuosia kestäneiden, lukemattomien vasteettomien lääkekokeilujen jälkeen todella toivon, että auttaisi, vaikka tietysti teho on yksilökohtainen. Lääke siis määrätty helpottamaan erittäin vaikeaa ahdistuneisuutta sekä masennusta. Mutta olipa huojentavaa lukea aloittajan viesti - jospa tämä lääke toimisi minullakin!

100kpl 50mg kapseleita maksoi peruskorvauksen jälkeen 8,87e.
 
"elovena"
Mulle lääkäri kertoi, että tätä supriumia ei saa ottaakaan enempää kuin korkeintaan 2 x 50 mg! Muuten se vaikuttaa päinvastoin, eli masentaa. Jos kokeilette, kannattaa huomioida tämä. Tämä resepti on mulla takataskussa, kun tarvetta siihen ilmenee.
 
Lunaca
[QUOTE="elovena";25988032]Mulle lääkäri kertoi, että tätä supriumia ei saa ottaakaan enempää kuin korkeintaan 2 x 50 mg! Muuten se vaikuttaa päinvastoin, eli masentaa. Jos kokeilette, kannattaa huomioida tämä. Tämä resepti on mulla takataskussa, kun tarvetta siihen ilmenee.[/QUOTE]


Ota elovena huomioon, että lääkärit määräävät jokaiselle OMAN annostuksensa ja ohjeet lääkkeen kanssa. Sinun lääkärisi on katsonut sinun kohdallasi asian näin, mutta jos jollekin lääkäri on määrännyt otettavaksi esim. 3 x 50 mg, niin en kyllä lähtisi siitä asiasta muita "pelottelemaan".

Lääkkeet kannattaa (ja pitää!!) ottaa niinkuin lääkäri on potilaalle henkilökohtaisesti ohjeistanut. Mikä sopii toiselle, ei sovi välttämättä toiselle. Ja oikeaa annostusta/lääkettä kun ei välttämättä heti löydy kuin kokeilemalla. Joten suositteleisin että ottakaa lääkkeenne juuri niin kuin OMA lääkärinne on JUURI TEILLE määrännyt.
 

Yhteistyössä