H
huolestunut
Vieras
En viitsi kysyä tätä suoraan terveyskeskuksesta,koska tämä on vaan epäily enkä halua itseäni hankalien kysymysten eteen, joten toivon että täällä olisi joku lääkäri tai sairaanhoitaja joka osaisi vastata.Pelkään että eräät tuttavani antavat tyttö vauvalleen suppoja joka päivä ja sitä on jatkunut useita kuukausia.En ole tuosta varma,mutta usea ihminen on pistänyt merkille kun he ostavat suppoja jatkuvasti.Tuskin he niitä varastoon ostavat joka kuukausi.Joskus useasti kuukaudessa.Välillä kuulemme heidän ostaneen suppoja "varalta".Välillä lapsi on oikeasti ollut kipeänä,mutta välillä he vain epäilevät lapsella olevan sitä ja tätä.Olen kuullut useasti heidän antavan supon yöksi varalta että nukkuu paremmin ja kun on ehkä hampaita tulossa ja ehkä vähän nuhakin alkamassa.Epäilenkin että suppo annetaan joka ikinen ilta ja ehkä välillä päivisinkin...syytä en tajua.Haluavatko he vaan saada lapsen paremmin nukkumaan vai eivätkö he ymmärrä esikoisen uusina vanhempina että tuosta voi olla todella paljon haittaa eikä niitä todellakaan saa antaa jatkuvasti varalta.Olen myös miettinyt onko vauvan äiti masentunut.Ystäväni tuntee tuon perheen paremmin joten minulla vähän ulkopuolisena ei tule niin paljon nähtyä tuota perhettä,mutta kun jatkuvasti kuulee heidän hakeneen ja antaneen suppoja on noussut vahva epäilys että vauva saa suppoja joka päivä :/ Haluaisinkin kysyä että mitä nuo supot aiheuttaa jos niitä oikeasti antaa joka päivä kuukausien ajan.Pelkään että sille vauvalle ei enään pian tehoa mitkään kuume lääkkeet vaan tulee niille vastustuskykyiseksi.Ja mille tuntuu jos joka päivä peräaukkoon työnnetään suppoja..supoista ei ainakaan oma vauvani tykkää.Ja kun nuiden vauva on kuluttanut suppoja varmasti enempi kuin neljä lastani yhteensä vauva aikoinaan!!! Jos siis he ovat kaikki supot käyttäneet mitä me muut olemme kuulleet heidän ostaneen.Huolettaa mutta mitä ihmettä voi tehdä.Ei kehtaa suoraan pamauttaa epäilyksiä päin naamaa,kun ei ole varma eikä kovin tuttukaan.