supistuksista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anskuliini83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

anskuliini83

Jäsen
09.08.2005
107
0
16
tampere
eli siis kyselisin supistuksista en muista edellisistä odotuksista näin aikaisessa vaiheessa tulevan niitten eli ei ole synnytys supistuksia sen tiedän ainakin, mutta muutamana yönä olen herännyt kuitenki supistuksiin ja nyttenkin olan tunnin verran istunut koneella ja merkannut supistuksia eli tulee todella tiheästi ei mitään kipeitä, mutta tuntuvia kuitenkin ja ne säteilee tuonne alamahaan... viikkoja mulla oisi nytten 27+5

mulla on supistellu 16 viikosta lähtien jatkuvalla syötöllä. ja mun kohdalla ne ikävä kyllä teki "tuhoa" liian aikaisin. kohdun sisäsuu ollu auki 24 viikosta lähtien. ja ennenaikaisuuden uhka ollu iso. polilla olen juossu joka viikko 34 viikkoon asti ton aukeemisen takia.
mut levolla on asettunut ja nyt mennään jo 36+2 viikkoa kovaa vauhtia.
ota rauhassa ja makoile paljon että rauhoittuu jos paljon tulee supistuksia.
eihän ne välttämättä ole ku harjoitus supistuksia. mut kannattaa silti levätä ajoissa että rauhoittuu.

mulla toisessa odotuksessa aukesi vähän ja pehmeni paikat n. rv 30, mutta se kuuluu (ainakin tietyssä määrin) asiaan uudelleensynnyttäjällä, MUTTA aina kannattaa tarkistuttaa tilanne, kaiken varalta.

Heipsan!
Minä olen ensisynnyttäjä ja supistuksia ollut viikolta 20 lähtien. Mitä pidemmälle päästy, sitä enemmän niitä tulee. Ovat napakoita, mutta kivuttomia. Välillä tulee 5 minuutin väleinkin. No, kohdunsuu on pehmennyt, mutta muuta ei ole tapahtunut. Lääkäri on sanonut, että on harvinaista, että ensisynnyttäjä synnyttäisi liian aikaisin. Ja että jos on istumatyö, niin voi hyvin olla töissä. Pitää sitä kotonakin istua. :)
Jos kuitenkin supistukset alkaa sattua, niin tilanne on ihan eri. Tällöin jotain myös luultavasti tapahtuu kohdunsuulle ja -kanavalle. Rauhallisesti pitää nytkin tietysti ottaa, mutta todennäköistä on, että vauva ei tule näiden takia ajoissa. Kohtu vain harjoittelee ja jotkut myös huomaavat supistukset paremmin kuin toiset. Kun lääkärillä ei kuitenkaan ole ennustajan kykyjä, niin sanoi, että tämä pitää YLEENSÄ paikkaansa, mutta koskaan ei tiedä, että miten lopulta käy. Joten jos olo on tukala, niin eikun saikkua ja lepoa. =)

Jos ovat säännöllisiä niin soita synnärille!

Mulla alkoi viime sunnuntaiaamulla kivuttomat mutta tuntuvat supparit rv32+5. Soitin synnärille ja pyysivät käymään tarkistamassa tilanne jos eivät lopu levossa parissa tunnissa. Iltapäivällä lähdin käymään. Sain kahteen otteeseen estolääkettä ja lopuksi tipan ja mut otettiin osastolle. Kohdunsuu oli pehmeä ja sormelle auki, kaulaa onneksi vielä 3mm jäljellä. Onneksi supparit loppuivat seuraavana aamupäivänä ja pääsin sitten iltapäivällä kotiin. Ens viikolla kontrolli. Ens viikolla mulle tulee täyteen rv34 niin sen jälkeen sit ei enää estellä jos on tullakseen.

Vilma rv 33+

Yhteistyössä