supistuksiako...?

kyselempäs täältä mielipiteitä... nyt rv 17+1 ja eilen illalla jomotteli alaselkää menkkakipumaisesti ja aikas kipeesti n.parin tunnin ajan... kipu vähän niinkun tuli ja meni. Vatsan puolella en huomannut mitään "kovettumista" mistä yleensä supistuksen tunnistanut. Voiko kyseessä olla kuitenkin supistelut?.. tänään ollut maha vähän kipeä ja muutenkin huonoa/heikkoa oloa..kolmas lapsi tulossa ja takana kaks keskenmenoa, joten hieman pelokas ja vainoharhanenkin varmaan välillä oon... kuopuksesta alko supistelut rv 20+ tienoilla..aiemmin ei vaan oo supistukset selässä tuntuneet vaan vatsan puolella, joten en oikein oo varma miltä ne tuntuu...
 
Mä kävin rv 17+ lääkärissä polttelevan ja tosi pahan selkäkivun vuoksi, silloin kumminkin kohdunsuulla kaikki ok. Selkäkipu on jatkunut edelleen (rv 27+2) ja supistuksia ollut myös parina viime viikkona runsaasti, siis sitä mahan kovettumista ja myös alamaha ollut välillä kipeä. Tänään kävin taas lääkärissä ja kohdunsuu kiinni ja kiinteä, kohdunkaulan pituus melkein 4cm.

Käy tarkistuttamassa jos kovasti huolestuttaa :) Omalla kohdalla tosiaan tuo on ollut vaan varmaan kohdun kasvusta johtuvaa..
 
toivottavasti on vaan jotain kasvukipuilua. En mä sellasia muistanut ollenkaan :D heti vaan panikoin supistuksista kun en todella haluais samaa vuodelepoa kun edellisessä raskaudessa...varsinkin kun on noita lapsia tossa pyörimässä... kiitos vastauksista :)
 

Yhteistyössä