supistukset?!?!?!

  • Viestiketjun aloittaja mum88
  • Ensimmäinen viesti
mum88
mulla jo on supistuksia...toissapäivänä..ja nyt sit taas aamulla :S olin jo sairaalassakin mutta ei se synynukkään :) varoitti vaan et se haluu tulla kohta ulos :D onko kellään muulla ollut ja supistuksien jälkeen millon olette ruvenneet synnytämään..???
 
eskko meinas syntyä rv 34 mut sairaalassa keskeytettii supistukset että ei se sit tullukkaa... siitä lähtien supisteli välillä niin että makasin kippurassa, mut ei kumminkaa kovin tiheästi. loppujen lopuksi poika sit synty rv 40+1, silloin meni ensin vedet yöllä, oottelin supistuksia mut niitä ei tullu joten kävin nukkumaa. parin tunnin päästä supisti niin etten voinu enää liikkua, konttasin hissiin ja autolle ja ajettii sairaalaan. sieltä se sit tulla tupsahti.
tokan kanssa ei tullu supistuksia ollenkaa, mut sit ku ne tuli, ne alko saman tien tiheinä ja kovina, varmaan puolen tunnin sisää supistuksien alusta meni lapsivesi, sit istuin kuumassa suihkussa, ja ku päätin siinä viiden aikaa aamulla soittaa synnärille, sanottii vaa että ei se välttämättä oo mikää synnytys, ne voi olla vaa valmentavia suppareita... just! menin sit kumminki sinne, eihän ne voinu mua oven taaksekkaa jättää, ja ku mut tutkittii ni sen kahden tunnin aikana kohdunsuu oli auennu 4cm. että eipä siinä mistään synnytyksestä ollu kyse, ihan vaan valmistavia supistuksia...... loppu suju melkein yhtä vauhdikkaasti.
eli supistuksen sinänsä ei kerro mitään, joillaa niitä tulee koko raskauden ajan, toisilla alkaa vasta synnytyksessä. ja joka raskaudessa eritavalla.
 
Wilma88
Mulla meni vaille seitsemän illalla vedet sit rupes supistelemaan kunnolla. 5-3 min, välein...lähdettiin sairaalaan ja 20.40 tyttö oli sylissä...ennemmin ei ollut mitään tietoa miltä supparit tuntuu...sitten kun homma alkoi niin eteni suht vauhdikkaasti.. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2005 klo 20:59 Wilma88 kirjoitti:
Mulla meni vaille seitsemän illalla vedet sit rupes supistelemaan kunnolla. 5-3 min, välein...lähdettiin sairaalaan ja 20.40 tyttö oli sylissä...ennemmin ei ollut mitään tietoa miltä supparit tuntuu...sitten kun homma alkoi niin eteni suht vauhdikkaasti.. :D

No ei voi muuta sanoa, kun kyllä on kiirettä pitänyt! :eek: :)
 
aya
mulla oli kummastaki supituksia koko raskauden ajan.jostain kahennelta toista viikolta asti.ei ollu yhtään kipeitä.ensimmäisestä kesti synnytys supistukset 3päivää.sillei ihan kipeesti ja 10-5 min välein.kuitenki olin vasta 1,5cm auki ku menin sairaalaan.siellä meni 11.5 tuntia ja sit meillä oli22min ponnistuksen jälkeen pioka.pienemmästä tuli muutamapikkusen kipee supistus ku limatulppa irtos ja sit ei ollu ku niitä' harjotusa supistuksia 11päivään.sit supisteli koko päivän mutta väli vaihteli ja pystyin iha hyvin tekee koti hommat ja muut.kävin lenkilläki 3kertaa.yöllä meni vesi neljältä ja alko samantien supistelee tosi kipeesti 2-3min välen.viieltä lähettii sairaalaa ja oli oli jo tosi tuskanen.kirosin ja manasin ku väliä ei ollu enää ollenkaa.oltii siellä puol kuus.5cm auki.saliin suoraa ja siellä jo7cm.puol seittämältä 21min ponnituksen jäkee meillä oli toinen pioka. =)
 
Mulla tuli kipeitä supistuksia viikon 20 tienoilla paljon, niin että lapsi meinasi jo syntyä. Stressi oli tuohon syy, mutta kun elämä rauhoittui, loppuraskaus meni ihanasti ongelmitta ja tyttö syntyi viikoilla 41+3, eli 10 päivää yli LA:n.
 

Yhteistyössä