Supistukset selässä? Vai mitä nämä on?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
sama
Sitten vissiin vaan ootellaan. Hörpitään teetä ja ihmetellään, miksei se synny jo. No, ne mahdolliset myöhemmät synnytykset voi mennä jo pariin tuntiinkin. Itsellä en viimisten aikoina meinannut ehtii sairaalaan, kun ekat poltot tuntuivat, se olikin jo niin et tähtiä näkyi ja vaikka heti lähdettiin, niin sairaalassa sanottiin, tää syntyy nyt. Ja syntyi samantien. Mutta ensimmäinen minullakin kesti.
 
Jos kävely ja touhuaminen tuntuu hyvältä, tee niin.
Luuttua vaikka lattiat, jos helpottaa, ja ainahaan se synnytys etenee..

Ekaa synnyttäessä ihmettelin aina sitä hokemaa, et kyl sä sit tiedät millon tulee lähtö..

Sen kyl tosiaan tietää. Ei tee mieli suihkuun, ei luututa lattiaa tai mitään muutakaan...

Minä menen nyt nukkumaan, toivottelen sinulle onnea, tulethan kertomaan kun kotiudut, kuinka kävi, eli kauanko vielä meni, ja miten kaikki meni, ja toki, millainen ihana tuli.. =)

Hyvää yötä, edistyvää synnytystä! :flower:
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miestä ei kuulemma nukuttanut, mutta sammui kuin saunalyhty, kun pääsi sänkyyn. Eipä ainakaan turhia stressaa, kun nukahti noin helposti:)
Aijaa, no sä et edes yritä nukkua.
Miksi kaikki vauvat syntyy öisin? Musta ainakin tuntuu niin kun on monta lasta.
 
ap
Luin joskus jostain, että vauvoja syntyy ihan tilastollisestikin enemmän öisin. Ties mistä johtuu. Ajattelin, että onnistun huijaamaan sitä nukkumalla riittävästi päivisin nyt loppuraskaudesta, muttei tainnut onnistua:)

Eikä tässä tosiaan hirveästi voi yrittää, kun supistuksen aikana ei pysty nukkumaan enkä väliin jäävässä noin viidessä minuutissa ehdi nukahtaa kuitenkaan.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Toivotaan niin. Tilanne pysynyt nyt aika samana tai hieman peräti helpottanut pari tuntia. Saa nähdä alkavatko supistukset voimistumaan tästä vai tuleeko tauko.
Nyt mä en muista kun et laskettu aika oli jo.

Mulla kun useempi lapsi, niin kerran olin sulkemisaikaan ostamassa kaupasta "viihdekeskusta" 9 aikaan illalla, niin aamulla alkoi 6-7 aikaan supistukset ja ennen 9 oli aamulla lapsi syntynyt. (Mies kun seitsemäksi oli menossa töihin, niin sanoi lähtieessä soittavansa 9.00, mutta tulikin sitten puoli 8 takas ja lapsi syntyi heti sairaalaan päästyäni)
Useamman jälkeen näinkin.
 
ap
Kiitos tsempityksistä. Pitää varmaan kohta soittaa sairaalaan ja kysäistä kuinka kauan tässä kannattaisi odotella. Kivuliaisuus on yhä samassa, mutta pientä tihentymistä havaittavissa ja supistusten alut ja loput hieman selkeämpiä.
 
Tiuski
mulla alko selkäkipu aamulla n.19 maissa siihen heräsin..siis vähän sellanen tasanen jomotus..12 oltiin synnärillä,yks suppari tuli käyrillä ollessa,joka oli kipee.muita en ees tuntenut,vaikka käyrällä näkyi.klo 14-15 alko kovempia supeja n,10-15min. välein..sitä rataa vauhdilla ja tyttö syntyi 22.37 ;)

tää siis viime syksynä :)
 
ap
Löytyihän tuo viime viikkoinen ketjuni. Vastaus otsikkoni kysymykseen selvisi, supistukset voivat siis tuntua vain selässä.

Lähdin melko pian viimeisen viestini jälkeen ja nyytti oli sylissä samana päivänä. Ja mikä oli ihan uutta, supistukset voivat olla vain ja ainostaan selässä, näin meni lähes täysin koko synnytyksen läpi. Kiitos seuranani yöllä valvoneille!
 
ap
Ai niin, unohtui mainita. Saliin päädyttiin suoraan käyrien ottamisen ja sisätutkimuksen jälkeen, vaikka mielestäni nuo eivät olleetkaan erityisen kivuliaita vielä tuolloin.
 
ap
Siis päädyttiin synnytyssaliin. Ja supparit eivät olleet kovin kivuliaita. (Käyrät harvemmin ovat:D) Näemmä nyt tulee niin sekavaa tekstiä, että pitää mennä takaisin nukkumaan.
 

Yhteistyössä