Supistukset selässä? Vai mitä nämä on?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Voivatko supistukset tuntua vain selässä?

Loppuraskaus menossa ja monena päivänä ollut jo selässä kipuja, jotka olen tulkinnut vain selkäkivuiksi. Nyt ne tulevat kuitenkin noin 5-20 minuutin välein, ja kestävät parisen minuuttia. Välillä melkein peräkkäin lyhyitä. Vatsakin kovettuu välillä, mutta ei aina samaan aikaan selkäkipujen kanssa.

Voivatko nämä olla ihan "oikeita" supistuksia vai eikö selkäni enää pidä raskaana olosta?
 
ap
Ohi lasketun ajan jo ja paikat kypsyneet kuulemma jo aiemmin. Hassua, että mulla on siis ollut jo ilmeisesti hyvän aikaa supistuksia, mutten ole tajunnut. Nyt vasta aloin epäilemään.
 
Nonni, onko laukku valmiina? taksin numero jääkaapin ovessa? Miehellä lähisuvun numerot tiedossa.... :D

Ei mee kauan lähtöön. Selästä ne sitten kiertyy kylkien kautta eteen.. Jos voit, nyt kannattaa nukkua, jaksaa sitten rutistaa.. :flower:
 
ap
Laukku on pakattu, satuttiin itseasiassa juuri laittamaan se lopullisesti kasaan tässä illalla. Taksin numero on ollut jo pari viikkoa kännykässä ja muutkin numerot löytyvät.

Miehen käskin jo nukkumaan, muttei kuulemma väsytä. Itseä ei nukuta, kiitos hyvien päiväunien (onneksi nukuin ne enkä jättänyt väliin kuten meinasin) eikä näillä kivuilla enää varmaan nukuttaisikaan kovin helposti. Sen verran häiritseviä ovat, vaikka ei varsinaisesti pahasti satukaan. Outoa ajatella, että nämä ovat jo oikeasti "niitä". Kun vain tuntuu, että tässähän on vähän selkä kipeä.
 
Mulla muutamat synnytykset takana, eikä yksikään ole ollut samanlainen, ei suppareiden, ei synnytyksen etenemisen, ei minkään kohdalla. Jokainen ihan omanlaisensa.

Olenkin ajatellut, jotta kuinka monta synnytystä pitäisi kokea, että olisi 2 samanlaista..?
 
Hei, vaikka nyt hiukan jo ehkä 'jännittää' jne, keittäkää teetä, menkää nukkumaan!

Ensinnäkin saattaa mennä vai pari vrk ennenku alkaa tapahtumaan. Ja toisaalta jos nyt vaan valvotte ja odotatte, saattaa mennä vaik aamuun, iltapäivään tms, ja sit olet jo väsy valvomisesta.. Sinä tarvitset nyt kaiken unen kuin vain ehdit ja voit nukkua.

Sä kyl heräät kun oikee aika on, ja sillonkin on aikaa soittaa se taksi!
 
ONNEA
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Laukku on pakattu, satuttiin itseasiassa juuri laittamaan se lopullisesti kasaan tässä illalla. Taksin numero on ollut jo pari viikkoa kännykässä ja muutkin numerot löytyvät.

Miehen käskin jo nukkumaan, muttei kuulemma väsytä. Itseä ei nukuta, kiitos hyvien päiväunien (onneksi nukuin ne enkä jättänyt väliin kuten meinasin) eikä näillä kivuilla enää varmaan nukuttaisikaan kovin helposti. Sen verran häiritseviä ovat, vaikka ei varsinaisesti pahasti satukaan. Outoa ajatella, että nämä ovat jo oikeasti "niitä". Kun vain tuntuu, että tässähän on vähän selkä kipeä.
Jossain vaiheessa et enää ajattele niin. Mul eka synnytys kesti, mut vikat tuli ihan hetkessä (hyvä ku ehdin sairaalaan) Äitil kävi niin et eka kuulemma synty nopeimmin. vaik ootkin harmaa, niin tuu kertoo ku pääset kotiin. Mä en sitä varmaan nää, ku itekkin harmaa, mut varmaan monii kiinnostaa.
Jos hyvin menee niin vuorokaudessa on vauva tai nopeemminkin.
 
ap
Kiitos huolenpidosta, mutta itselläni ei toivoakaan saada unta nyt. Ei niinkään, että hirveästi jännittäisi, olen vain virkeä, kiitos sekaisin olevan vuorokausirytmin:) Olin kyllä aiemmin päättänyt, että nukkumaan mennään heti, kun on supistuksia, mutta minkäs teet, kun on virkeä kuin keskellä päivää. Ja sattuu vähän liian usein, että saisi nukuttua, varsinkin kun liikkuminen helpottaa.

Miehen kyllä voisin passittaa kokeilemaan nukkumista.
 
Ota rauhallisesti. -juo teetä, käy suihkussa, pue mukavat vaatteet päälle, mee edes lepäämään (jos et nukahda) miehen kainaloon. Kerää voimia, tulevaan, nauti viime hetkistä kahden..
Hyvää ystävänpäivää!
 
moi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos huolenpidosta, mutta itselläni ei toivoakaan saada unta nyt. Ei niinkään, että hirveästi jännittäisi, olen vain virkeä, kiitos sekaisin olevan vuorokausirytmin:) Olin kyllä aiemmin päättänyt, että nukkumaan mennään heti, kun on supistuksia, mutta minkäs teet, kun on virkeä kuin keskellä päivää. Ja sattuu vähän liian usein, että saisi nukuttua, varsinkin kun liikkuminen helpottaa.

Miehen kyllä voisin passittaa kokeilemaan nukkumista.
Paljonko supistuksilla on väliä?
Itsellä meni niin ekassa, et aamulla tuntu jonkun tunnin, mut siitä ku alko tosissaan sattuu meni joku 12 tuntii
ja
17.00-3.00 ku synty. Mut mun äiti taas sanoo et oli 10minuuttii sairaalas, kun sen eka synty. Yritä siinä sitten.
 
ap
Uskoin teitä kuitenkin ja kävin kokeilemassa sänkyä. Minuutin kestin ja sitten piti nousta ylös kävelemään, jotta selkäkipu hellittää. Ei tule näemmä mitään. Miehen sain sentään sänkyyn.

Teetä lupaan kokeilla ja kaurapussi on mikrossa.

Yritän muistaa tulla kertomaan kuinka kävi. Hyvää ystävänpäivää, kiva saada seuraa tässä vaiheessa yötä pohdintoihinsa:)
 
ap
Vähän epäselvä tuo supistusten väli, mutta nyt näyttäisi olevan viitisen minuuttia. Välillä vain minuuttikin, mutta voi olla, että on samaa supistusta kuin edellinen. Eivät ole niin voimakkaita (tai ala ja lopu niin selkäesti), että aina erottaisin varmaksi.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vähän epäselvä tuo supistusten väli, mutta nyt näyttäisi olevan viitisen minuuttia. Välillä vain minuuttikin, mutta voi olla, että on samaa supistusta kuin edellinen. Eivät ole niin voimakkaita (tai ala ja lopu niin selkäesti), että aina erottaisin varmaksi.
Joo sama juttu, mut ilmeisesti lähtö on lähellä, jos tolleen sattuu nyt.
Mieskö nukkuu, eikä tiedä "mitään"?
 
ap
Puolitoista tuntia sitten aloin kellottamaan, jolloin tosin väli oli harvempi ja epäsäännöllisempi. Satunnaisesti kestänyt jo varmaan monta päivää, mutten ole tajunnut supistuksiksi, kun menivät kaiken muun vaivan ohessa.
 
ap
Tietää mies, siis käskin just sänkyyn lepäämään, jos ehtisi vähän nukkua.

Hassua ajatella, että lähtö olisi lähellä. Sattuu tosiaan sen verran, ettei voi nukkua, mutta ei tää muuten musta ole mitenkään erityisen kivuliasta. Tekisi lähinnä mieli siivota tai jotain, muttei viitsi kamalasti kolistella.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Puolitoista tuntia sitten aloin kellottamaan, jolloin tosin väli oli harvempi ja epäsäännöllisempi. Satunnaisesti kestänyt jo varmaan monta päivää, mutten ole tajunnut supistuksiksi, kun menivät kaiken muun vaivan ohessa.
Entäs nyt? Milloin oli edellinen? Mulla oli siinä alussa monen tunnin tauko ja sit alkoi uudelleen, siihen asti kun syntyi. Sairaalaan mennessä kipu vielä koveni.
 
vieras
Tasan viisi minuuttia sitten oli edellinen ja juuri nyt sellainen sangen lievä, josta en ihan tiedä onko vai ei. Eli eivät kuitenkaan kovin kivuliaita.

Just tuon vuoksi käskin miehen sänkyyn, kun ei tiedä vaikka nämä vielä taukoaisivat.
 
sama
Yksi synnytys oli niin et heti 12 nukkumaan mennessä alkoi sattumaan, sitä ennen, ei mitään, siinä sitten 15minsan välein (aluksi) sattui ja nukkumisesta ei tullut mitään, aamulla oli lähtö sairaalaan
 
Ok.
Tuleeko kipu kylkiin, vatsan puolelle? Osaatko laskea sen supistuksen välin, ja sitten itse supistuksen keston?

Jossain vaiheessa, ei ilmeisesti vielä, soitat sitte synnärille, kerrot tilanteen, jotta osaavat varautua saapumiseesi ja voivat arvioida puhelimessa, milloin kannattaa tulla.

Nyt sinun asemassa keittäisn sen teen, menisin suihkuun, lämmittävään, kipuja helpottavaan, rentouttavaan lämpinään suihkuun. Toki kaikki meistä ei sellaisesta nauti, eli tee juuri sitä, mikä itseäsi rentouttaa eniten.

Onko ensimmäisesi? Jos, niin varaudu, että menee vielä vuorokausi, ja se on pitkä odotellessa ja valvoessa. Saattaa toki tulla nopeastikkin, ennenkaikkea, rentoutukaa, olakaa ja nauttikaa. Kohta on vauva sylissä, ja siihen niitä voimia ja energiaa tarvitaan.
 
ap
Vatsan puolelle tuntunut pari kertaa, muuten ei mitään muuta kuin selkäkipua. Ei ole tosiaan vielä sellainen olo, että tekisi mieli lähteä synnärille, joten en ajatellut soitella vielä.

Nyt on kaurapussi alaselällä ja se kyllä helpottaa oloa vaikka ei viekään supistuksia pois. Teetäkin on nyt keitetty:)

Ensimmäinen tosiaan kyseessä ja tiedän, että voi mennä vuorokausi tai parikin. Kävely ja touhuaminen tuntuu tässä vaiheessa olevan miellyttävintä. Toisaalta kohdunkaula oli jo aikoja sitten avautunut ja lyhentynyt, joten sen puolesta voi olla, että etenisi normaalia ensisynnyttäjää nopeammin. Tai sitten ei.
 

Yhteistyössä