Supistukset ja tulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkäävä odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelkäävä odottaja

Vieras
Onko kellään tietoa/kokemusta siitä kun jo alkuraskaudessa supistelee kivuliaasti?

Mulla tällainen ongelma, viikkoja nyt jo yli 15 mutta alkoi viikolla 6!! Todettiin vko 10 epämääräinen tulehdus(sekafloora) ja sain dalacin-emätinvoidetta. Nyt kuitenkin supistelut jatkuneet/koventuneet ja taas sama epäselvä löydös.
Lääkäri tarkistanut kohdunkaulan, se on onneks ok. Ekassa raskaudessa ei mulla ollu mitään, ei edes ennakoivia supistuksia ja nyt sit ihan kamalasti tässä toisessa.
Alkaa pelottaa, kun neuvolassa sanoivat ettei oikein voida hoitaa kun se näköjään tulee vaan uudelleen antibiooteista huolimatta.. Lepoa lääkäri "määräs" ja toki lepäänkin, mutta kun ne supparit ei ole suoraan yhteydessä rasitukseen, joten lepo ei aina helpota.

Kiva olis kuulla onko jollain ollu, ja miten raskaus on edenny. Onko lapsi tullu enneaikaisena, tai peräti keskenmeno uhannu..?

mietin vaan, että onko lääkäri sitä mieltä että tuo sekafoora sitten liittyy noihin supistuksiin vai miten?

Par virtsiittiä mulla oli raskausaikana, mutta mulla ei tuosta sekafoorasta oo kokemusta raskauden ajalta, muuten kyllä oli kerran ja meni ohitse jollakin kapseleilla.

tosi aikasin sulla kyllä nuo supistukset on alkanu... mulla alko suunnilleen 18 rv jo napakat ja todella herkästi tulevat supistukset (sängyssä kyljen kääntäminen tai käveleminen jo aiheutti), niitä sitten neuvolassa seurailtiin mutta ei aiheuttanut mitään ongelmaa, lapsi syntyi viikoilla 40+5.

ei mun vastauksesta nyt oikein ehkä mitään apua ollut, mutta toivottavasti huolesi on turhaa...

Joo, siis lääkäri sanoi et se sekafloora voi aiheuttaa niitä supistuksia.. Ei kai se varmaa ole, ja mullekin kyllä sanoi et voi olla vaan et toka raskaudessa on supisteluherkempi kuin ekassa.

Kiva kun vastasit, aina kiva kuulla et joku jolla on supistellu jo ennen ihan vika viikkoja on selvinny kuitenkin sinne lasketun ajan tienoille.. Antaa vähän toivoa! =)

Mulla on kanssa supistuksia. Vetää mahan ihan kivikovaksi, mutta onneksi ei ole ollut kuin muutaman kerran kipuja. Kävin kyllä yksityisessä ja teki tarkistukset, mutta mitään syytä ei löytynyt ja kohdunkaula oli niin kuin pitikin ja ultrassa baby oli ok. Käski lepäämään. Ja viikkoja mulla nyt kasassa 17+6

Edellisessä ei ollut mitään. Lääkäri myös minulle sanoi että kun on jo yksi raskaus takana niin kohtu "muistaa" ja on herkempi supistuksille.

En tiedä auttoiko yhtään, mutta kyllä sitä on aikasessakin vaiheessa näitä supistuksia. Toivottavasti ei vaan tule niin koviksi että joutuu totaaliseen vuodelepoon.

Tsemppiä sinulle!

Uusimmat

Yhteistyössä