Supistelujen takia saikulle... palkallista sairaslomaa???

  • Viestiketjun aloittaja ooops
  • Ensimmäinen viesti
ooops
Saako sairasloma ajalta palkkaa, jos joutuu jäämään supistelujen vuoksi töistä pois, vai onko tässä varauduttava köyhempään kuukauteen? Neljä viikkoa olisi vielä äitiysloman alkuun, enkä pysty kyllä millään sinne asti olemaan, nytkin jo vähän hirvittää. Illat menee maatessa ja silti supistelee ja on menkkakipuja. Kunta-alalla olen ja vakityössä, voiko lääkäri merkinnöillään vaikuttaa onko palkallista vai ei se saikku?
 
"ööö"
Meille maksetaan 52 päivää ja sit tippuu kelan sairaspäivärahalle. Noihin päiviin lasketaan lauantait. Mut riippuu paljon työehtosopimuksesta eri aloilla/liitoilla on hieman eri systeemit...
 
"vieras"
Eikös se yleisessä mene niin että 1 + 9 tulee täyspalkka ja sitten alkaa saamaan kelan sairaspäivärahaa (näin meillä). Joillain aloilla meneee erilailla. Ainakin poliiseilla työnantaja maksaa 3 kk täyttäpalkkaa sairasloman aikana + sairaspäivärahat (menetetyt lisät).
 
"Vilukissa"
Minun käsittääkseni ihan palkallista on sinulla, ap, kun vain neljästä viikosta kyse. Itse olen yhdeltä joutunut jäämään kuukautta aiemmin sairaslomalle, ennen kuin ä- loma varsinaisesti alkoi...
 
meidän alalla kinni työ vuosista kuika kauan saa täyttä palkkaa saikusta, työnantaja saa haettua itselleen korvauksia kelasta. esim minulla 4v työsuhteen jälkeen se muistaakseni oli joku 75pv jonka jälkeen tippuu kelaan. mutta 4vk eiköhänse täydellä palkalla tule. viisainta mennä liiton sivuilta varmistamaan.
 

Yhteistyössä