Superinfektio - kellään mitään tietoa

Onko kellään mitään tietoa saati omakohtaista kokemusta lääkkeen aiheuttamasta superinfektiosta?

Mä siis aloitin maanantaina Zeclar -nimisen antibiootin poskiontelotulehdukseen. Viimeksi kuuri tuntui purevan jo parissa päivässä. Nyt olo vaan pahenee päivä päivältä, eilen nousi kuume, jota ei koko aikana ole vielä ollut. Päänsärky on todella kova, edes burana 600 mg ei tehoa, yskä ja nuha muuttanut muotoaan, mutta kumpaakin vielä ihan reilusti. Astma alkaa tuplatusta lääkityksestä huolimatta oireilemaan enemmän ja enemmän. Koko ajan hirmu huono olla, lähinnä ehkä tuskanen olo. Hikoiluttaa aika ajoin vaikka en mitään tekisikään.

Eikö toi lääke nyt pure tähän tautiin, aiheuttaako se tän olon vai mitä tää on?! Luin vaan pakkausselosteesta ja siinä mainittiin tuo superinfektio, mietin voisiko sellaisesta olla kyse...
 
vieras
En osaa sanoa. Mulla tuli kortisonikuurista vähän samantapainen ongelma, eli ekat 5 päivää tuntui että olo meni paljon huonommaksi mitä se oli ennen lääkkeitä ja vasta sitten olo koheni. Kannattaa varmaan kysyä lääkäristä apua, vaikka ne siellä varmaan sanoo että syö kuuri ensin loppuun ja katotaan sitten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En osaa sanoa. Mulla tuli kortisonikuurista vähän samantapainen ongelma, eli ekat 5 päivää tuntui että olo meni paljon huonommaksi mitä se oli ennen lääkkeitä ja vasta sitten olo koheni. Kannattaa varmaan kysyä lääkäristä apua, vaikka ne siellä varmaan sanoo että syö kuuri ensin loppuun ja katotaan sitten.
Juu ehdotteli että kuuri ensin loppuun, mutta mulla viimeksi tuli astman pahenemisvaihe kun eka antibiotti ei purrut. Sillon koko ruljanssi kesti kolmisen viikkoa. Ja tässä välissä mä olen ehtinyt olee terveenä vajaan kuukauden. Mutta kyllä mä sit kuitenkin sain ajan, vaikka täti luurin toisessa päässä tais kirota mut...

Saa ny nähä tulenko lekurireissusta viisaammaksi. Lääkäri kun viimeksi oli sitä mieltä, ettei poskiontelutulehdus voi tulla niin nopeasti. Mä monta kertaa sairastaneena kyllä tiedän millon siellä sitä tavaraa on, mutta lekuri uskoi vasta ultran jälkeen.

Välistä vaan ottaa niin päähän kun tuntuu ettei sitä oloa oteta todesta.

 
vieras2
Ap, tiesitkö että...

Kaikki lääkkeet eivät sovi astmaatikoille. Tietyt tulehduskipulääkkeet (esim. Aspirin®, Burana®, Ibumax®, Ketorin®) voivat aiheuttaa osalle astmaatikoista astmakohtauksen.

http://www.uku.fi/laakekasvatus/sairaus-astma.shtml
 

Yhteistyössä