Super edullista ja hyvää ruokaa: Borssikeitto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "punahuuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"punahuuli"

Vieras
Borssi on nykyään aika harvinaista vaikka se on mitä mainiointa syysruokaa. Tein eilen ja pakko jakaa, oli niin hyvää ja todella edullista. Olen tarjonnut myös syntympäivillä sukulaisille ja halvalla saa ruokittua isommankin jengin, uppoaa kuin häkä. Voi tehdä tupla-annoksen, siitä sitten riittää jo 10 hengelle.

4-5 punajuurta
1-2 porkkanaa
pala valkokaalia
2 sipulia

=> kuori punajuuret ja muut ja pilko. Kuullota rasvassa kattilassa ja hauduta muutama minuutti.

Lisää lihalientä 1 l (itse käytän vettä ja fondia)

mausteeksi laakerinlehtiä, suolaa, valkopippuria

Anna hautua tunnin verran.

Lisää puolen sitruunan mehu (tai etikkapunajuurien lientä)

Lisää lopuksi palvikinkkukuutioita tai nakkeja, jos haluat.

Tarjoa smetanan tai kermaviilin kanssa.

Nami nami!

Tää on niin hyvää.. Mulla oli lapsuudesta kauhu kuvia borssi keitosta. Viime kesänä sain kunnian syödä venäläisen naisen tekemää keittoa ja voi mahdoton... Se oli niiiiiiiiiin hyvää! Tehkää ihmeessä tätä ;)

Ihmeissäni olen vierestä seurannut tuttavaperheen lasten(4v ja 2v) syömisiä. Kylmiä nakkeja ja pussiperunamuusia, toisella kerralla. kylmiä, keitettyjä makarooneja. Ei ihme, jollei lapsi halua syödä tai ruoka ei maistu. Jokainen taaplaa tyylillään. Kun itse olin nuori äiti,äiti vieläkin muttei nuori,oma lapsi 20v, tein ruuat alusta loppuun, ei mitään valmisruokia, ruoka oli lämmintä ja monipuolista.

Yhteistyössä