Suosittelisitko lapselle vuorillista sadehaalaria? Lähinnä loskakelejä ajatellen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Joku tuttava on niitä kehunut, joku haukkunut. Ehkä täältä löytyy totuus? Tilanne meillä se, että lapsi nyt koulussa eikä enää tarvitse kuravaatetta päivittäin kuten päiväkotiaikana eli lähinnä nyt talven aikana loskakelit ja vastaavat kun pihalla on. Kannattaako tuollainen haalari hankkia vai kuten ennenkin niin, että talvipuvun päälle tarvittaessa kurahousut? Itse mietin, että haalari on ainakin nopeampi pukea, mutta tuleekohan kokohaalarissa helpommin hiki? Niin ja sekin, että onko lapsenne mielestä jompi kumpi näistä ollut mieluisampi pukea vai ei mitään eroa?

Hei, haukkujat ovat oletettavasti valittaneet siitä, että kuivattaminen on hidasta ja hankalaa ja tämä voi olla ongelma päiväkotikäytössä. Teidän satunnaiseen käyttöön sopii varmaan ihan hyvin.

Meidän koululaisella on vielä ne perinteiset kurahousut, koska käymme usein auton kanssa luontopoluilla ja luontoreiteillä, jolloin ne on käteviä riisua pois ennen autoon menoa. Jos olisi vain pihakäyttöä, silloin voisi tuon sadehaalarin hankkia meillekin.

Jos löydät hyvän kuosin,sitä kankaan kumimaisuutta ei edes huomaa ja menee tavallisesta haalarista (voi siis mennä pihan ulkopuolellekin eikä tarvi vaihtaa)

Sanoisin että jos lapsesi on hankala pukija ja sadehaalarilla nopeutat ja helpotat uloslähtemisiä, hanki haalari. Mutta jos lapsesi pukee yhtä näppärästi kurahousutkin, jatka niillä, koska saat enemmän pelivaraa siinä, mitä alle laitetaan.

Jos onnistut löytämään noin isoja kokoja. Itse yritin sellaista etsiä viime syksynä kokoa 98 mutta en löytänyt yhtäkään yli 80. Tai jossain oli mutta ei sopivan väristä sit.

Pienellä lapsella joo, mutta koululaiselle hankkisin erikseen tavallisen kaksiosaisen välikausipuvun ja lisäksi pihan rymyvaatteeksi tällaisen fleecekurahaalarin.
Tämä on selvästi makuasia, eikä siitä kannata kovasti kiistellä... Minun kokemus on se, että koululainen tarvitsee niin vähän kuriksia, että erillinen haalari sitä varten menisi vähän hukkaan ja viehän se topattu haalari turhaan tilaa eteisestä. Jos mietin omaa 8v:tä, niin kymmenisen kertaa korkeintaan ollut koko syksyn aikana kurikset jalassa. Vuoriton henkselihousu ei vie paljoa kaapissa tilaa ja ei maksakaan paljoa, joten se on ehkä tällaiseen vähäiseen käyttöön hyvä valinta.

Jos onnistut löytämään noin isoja kokoja. Itse yritin sellaista etsiä viime syksynä kokoa 98 mutta en löytänyt yhtäkään yli 80. Tai jossain oli mutta ei sopivan väristä sit.

Esim. tässä koot 80 - 140 cm:

Yhteistyössä