Suosittele tuplaraittaita/vaunuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaunuja tarvitaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaunuja tarvitaan

Vieras
Meillä on edessä tuplarattaiden ostaminen syksyllä pikkukakkosen myötä.
Olemme aivan ulalla eikä ole minkäänlaista tietoa tuplavaunuista, mitkä ovat hyviä ja paljonko sellaisista kannattaa pulittaa. Haluaisimme yhdistelmävaunut, joihin mahtuisi siis vauva kopassaan ja viereen taapero istumaan.
Onko kellään kokemusta hyvistä tuplavaunuista?
Kiitos!

Meillä ikäeroa 1v8kk ja kuopus nyt 6kk. Ostimme Carena Double Swingit pitkän pohdinnan jälkeen. Vauvalle ei ostettu koppaa vaan käytettiin vanhaa vaunujen pehmeää kantokassia. Carenoissa on hyvää hinta noin 300e, erilliset kuomut (tosi tarpeen ainakin meillä), hyvin kääntyvät eturenkaat ja aika tilavat istuimet. Huonoa on renkaat, jotka ei ole ilmatäytteiset. Ollaan pärjätty tosi hyvin ja vaunut ovat kestäneet jopa kolme ulkomaanmatkaa lentoineen. Ja vaikka vaunujen painoraja taitaa olla jotain 20-25kg, niin meillä lapsista tulee jo 15+9kg ja tavaraa on aina mukana kilo tolkulla, niin hyvin ovat kestäneet.

Yhdyn edelliseen kirjoittajaan. Meillä lapsilla ikäeroa vain 1 v 5 kk ja esikko aika isokokoinen. Carenan malliin sopii isompikin lapsi istumaan ja erilliset kuomut ihan ehdottomat, niin saa mm. hyttyssuojan pienemmälle. Kasaan saa helposti ja mahtuu auton peräronttiin hyvin. Ulkonäkö ei ole sporttinen, mutta käytännölliset kärryt. Suosittelen!

Brion Twinettejä voin suositella. Ovat kapeat, kevyet työntää, mahtuu auton takakonttiin jne.

Noista Carenan kärryistä ei ole mulla kokemusta, koska tulivat myyntiin vasta sillon, kun me jo alettiin luopumaan meidän tuplista, mutta vaikuttavat mielenkiinotislta kyllä!

onko kokemuksia kääntyvistä etupyöristä talvella 10cm lumihangessa? me asutaan maalla ja tuplat olisi tammikuuhun mennessä hankittava niin toimiiko tuollaiset liikkuvat pyörät myös uppohangessa??

Minä yhdyn edellisiin ja hehkutan Carena Double Swingin puolesta! Meillä ne ovat olleet käytössä nyt kolme kuukautta (esikko nyt 2v ja kuopus 3kk) ja ovat olleet aivan mahtavat. Kääntyvät etupyörät ovat tuplissa tosi kivat, koska ovat muuten melko leveät työnnellä ja etupäätä on painava nostaa kääntyessä. Carenassa saa etupyörät myös lukittua, joten niillä pitäisi pystyä työntämään myös lumessa, kokemusta ei tosin meillä ole vielä.

Me ostettiin myös koppa ja on tosi kiva kun vauvan saa toisin päin kuin rattaissa istuvan esikoisen. Koppa on tosin sen verran pieni että varmaan siirrymme kuukauden kuluttua ratasosaan. Ratasosa ei ole kovin leveä, mutta 2v esikoinenkin on siinä nukkunut päiväunia joten pituutta löytyy kivasti.

Ainoa miinus oli alussa renkaiden kitiseminen, mutta se meni ohi rasvaamalla.

Phil&Tedsit on kätevät ja näppärät laittaa auton takakonttiin. Isoilla pyörillä pääsee helposti huonomallakin tiellä. En ole vielä lumessa testannut mutta Teutonian Spirit S3 toimi lumiloskassa niin varmasti toimii nämäkin kun pyörät on vielä isommat. Kärrit kääntyy pienessä tilassa ja työntöaisa on säädettävä. Olen todella tyytyväinen tähän menopeliin! Ainut miinus on että hoitokassia ei saa aisaan ja tavaroille on tilaa vähän, mutta jostain pitää tinkiä.

Hei te joilla oli carenat,

onko työtntökorkeus 110cm jotenkin poikkeuksellisen korkea, koska aisaa ei voi säätää? Itse olen vain 163cm pitkä ja hieman pelottaa onko liian korkealla. Meinasin itse tilata netistä joten en pääse konkreettisesti kokeilemaan. Onko teillä vuoden 2007 vai 2008 mallia, onko malleissa muita eroja kuin erilaiset istuinosan kankaat?

Olen itse 160cm ja työntöaisa tuntui aluksi hieman korkealta, mutta nyt toimii hyvin, siihen voi nojailla kivasti rankoissa ylämäissä. Meillä 2008 mallin Carenat. Vauva syntyi helmikuussa eli jonkin aikaa on työnnetty lumillakin ja ihan kivasti toimivat, tosin täällä pääkaupunkiseudulla ei oikein ollut kunnolla lunta...

Yhteistyössä