Suosittele patjaa

  • Viestiketjun aloittaja "Mustikka"
  • Ensimmäinen viesti
"Mustikka"
Olisi siis tarkoitus hankkia patja,leveyttä 90-100 cm ja katselin noita ikean patjoja,onkohan laadukkaita..? Välilevynpullistuma vaivaa ajoittain joten ajattelin ostaa "paremman" patjan mutta toisaalta tonneja ei nyt ole kuitenkaan varaa maksaa. Siispä suositelkaa mistä hyvä hinta/laatu-suhde?
 
"vieras"
Satsaa tempuriin (tai edes johonkin vastaavaan halpamerkkiin) . Parantaa unenlaatua huomattavasti. Varsinkin jos selän kanssa on ongelmia niin suosittelen. Niitä saa osamaksullakin.
Ja me tehtiin niin et ostettiin kovilla jousilla olevat normi joustinpatjat ja siihen päälle 7 cm tempurin sijauspatjat. Myyjän mukaan tuo 7 cm riittää ja siitä yli menevästä ei sit enää mitään hyötyä eli tavallaan maksaa sit turhasta jos ostaa kaikki patjat tuota tempuria.
 
Parhain on hyvälaatuinen 12-15 cm paksu vaahtomuovipatja. Joustinpatjat menee suht nopeasti huonoksi(kalliimmatkin) ja siinä ei auta enään sijauspatjakaan. Hävisi selkäkipu ja kankeus kertaheitolla.
Kalliiden joustin ym. patjamyyjien myyntipuheisiin kannttaa usein suhtautua kriittisesti. Vaahtomuovipatjoista monet puhuu halventavaan sävyyn heti kohta hevosenjouhipuheripulista henkeä vedettyään

Tosiasia kuitenkin on, että usein riittävän laadukas sopivan tiheyksinen vaahtomuovipatja kunnollsella sälepohjalla on hyvä kaikin puolin. Ja kuten joku juuri sanoi:

"Selkäkipuisena kannattaa se patja olla tarpeeksi kova. Pehmeä sänky on pahin vaihtoehto."
 
[QUOTE="Lila";24124336]Mulla on erittäin liikkuva ristiselkä. Ostin Ikean testivoittajan, kova patja. Siihen ikean 7 cm paksu petari päälle. Tyytyväinen olen ollut jo vuosia.[/QUOTE]

Siellä on useita erilisia (ja erihintaisia)petareita. Kertoisitko tarkemmin minkänimiseen (ja hintaiseen) petarimalliin olet tyytyväinen. Jotain tuollaista juuri katselin, mutta en vielä ostanut.
 
"Lila"
Siellä on useita erilisia (ja erihintaisia)petareita. Kertoisitko tarkemmin minkänimiseen (ja hintaiseen) petarimalliin olet tyytyväinen. Jotain tuollaista juuri katselin, mutta en vielä ostanut.
Kävin mittaamassa sen Ikean petarin ja hieman liioittelin. Se on nippa nappa alle 5 cm paksu. Sisällä luonnonmateriaalia. Lukee lapussa vain Sultan, ei merkkiä. Siitä on jo monta vuotta kun ostin sen patjan, joten jotain T:llä alkava se oli. Mutta on mahdollista, että ei enää ole markkinoilla.

Mutta kombinaation kova patja-petari on toiminut hyvin minun selälleni.
 
"Lila"
Sisällä oli ensin vaahtomuovipatja, jonka ympärillä on villakerros joka puolella, alla päällä sivuilla.

Mutta olen ostanut jo sen vuosia sitten, voi olla että ei enää ole markkinoilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Pig Star
[QUOTE="Lila";24124628]Sisällä oli ensin vaahtomuovipatja, jonka ympärillä on villakerros joka puolella, alla päällä sivuilla.
[/QUOTE]

Kiitos, kiitos. Älä nyt kokonaan patjaasi minun vuokseni hajalle revi.
 
"höppanä"
ihan tutkitusti kroonisista selkävaivoista kärsiville sopii parhaiten pehmyt patja, vesisänky ja vaahtomuovipatja oli parhaat
http://www.tohtori.fi/?page=2632093&id=6018991
 
teepeecee
[QUOTE="höppanä";28288778]ihan tutkitusti kroonisista selkävaivoista kärsiville sopii parhaiten pehmyt patja, vesisänky ja vaahtomuovipatja oli parhaat
Millainen sänky paras selkäkivuista kärsiville? - Klinikkauutisia - Kipu - Terveysklinikat - Tohtori.fi[/QUOTE]


Juuri mökillä viikon viettäneenä (kovalla patjalla yöt nukkuneena) niintäytyy sanoa, että selkä toimi todella hyvin eikä kipuja. Pari päivää himassa pehmeällä sängyllä ja kivut aivan valtavat. Nyt kovaa sijaria etsien...
 

Yhteistyössä