Suosittele mulle kirjaa josta itse tykkäsit valtavasti? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liinalei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liinalei

Vieras
Kaipaisin nyt tunteita herättävää ja järisyttävän hyvää lukukokemusta muutaman pettymyksen jälkeen.

Suositelkaas mulle jotain mieleenpainuvaa kirjaa, kirjaa jota ei millään viitsinyt lopettaa ja laskea yöpöydälle odottamaan huomista lukuhetkeä.

Mikä kirja on sinulle jäänyt mieleen?

Viimeisimpänä Lundbergin Jää.
Tykkään myös Millenium-trilogiasta. Sitten tämä ruotsalainen naisdekkaristi, jolla on mm. kirja nimeltä "Saarnaaja" ja sitten toista laitaa toiselta kirjailijalta "Leijapoika".

Nämä näin äkkiseltään. Osaatko yhtään tarkentaa, onko sulla mielessä jtn tietty tyylilajia?

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Dekkareista Liza Marklundit ja Minette Waltersit on olleet koukuttavia, myös Lee Childin kirjat on hyviä. Ja Stieg Larssonin kirjat. Hömpästä Deborah Smith, varsinkin kirja Kuin lempeää sadetta.

Pat Conroyn ja Ken Folletin kirjoja olen lukenut moneen kertaan.

Kaikki Karin Slaughterin kirjat on kyllä ollut pakko lukea yhdeltä istumalta. Huippuhyviä dekkareita! Kannattaa lukea järjestyksessä. Niissä on jotain ihan mielettömän vangitsevaa, aihepiiri on melko rankka kyllä, eli ei herkille.

Harry Potterit, Twilightit. Sofi Oksasen Baby Jane.

Neil Gaimanin Neverwhere. On fantasiaa ja annoon tuon lainaan ihmiselle joka sanoi, että ei tykkää fantasiasta mutta sanoi että voi koittaa lukia ku kaikki tuota kirjaa niin kehui. No luki kirjan ja tykkäs siitä todella paljo.

Eve Hietamiehen Yösyöttö, Juha Vuorisen Juoppohullun päiväkirja, Diana Gabaldonin Muukalainen + jatko-osat siihen, Stieg Larssonin Miehet jotka vihaavat naisia + jatko-osat

En nyt tiedä järisyttävästä lukukokemuksesta sinänsä, mutta eräs hömppäkirja oli minulle sellainen, etten malttanut lopettaa sitä kesken ja nauroin ääneen lukiessani monessa kohdin. Kirja oli Sophie Kinsellan Salaisuuksia ilmassa.

[QUOTE="mievain";27908179]Kaikki TOREY HAYDENIT :)

Ne romaanit on tylsempiä, mut ota sellanen ihan tositarinoihin perustuva kuten Tiikerilapsi, Häkkipoika, Nukkelapsi tms...[/QUOTE]

Komppaan tätä! Varsinkin Tiikerin lapsi on jääänyt mieleen.

Diana Gabaldon Muukalainen

Sitä ei voinut jättää kesken. Mukaansatempaava ja mielenkiintoinen täynnä yllättäviä juonenkäänteitä. Suosittelen :)

Yhteistyössä