Suosittele kirjaa / kirjoja tai kirjailijaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kais

Tunnettu jäsen
28.12.2010
40 921
18 974
113
Mitä kirjaa suosittelisit, minkä kirjan olet lukenut viimeksi ?
Itse luen mieluiten jännitys, kauhu ja joskus myös romanttisia kirjoja, mutta saa ehdottaa muunkin tyylisiä lempparikirjoja / kirjailijoita.

Just parhaillaan menossa Janne Viljamaan Pakko saada! Addiktoitunut yhteiskunta. Ei ehkä sovi mainitsemiisi allegorioihin, mutta ihan mahtava ja mielenkiintoinen opus, löytää paljon itsestään ja kanssaihmisistä :)

Äiti viidelle, kiitos ehdotuksesta.
Ehkä kirja pääsee lukulistalle. :)

dekkaristeista Camilla Läckberg tällä hetkellä pian luettu, Henning Mankell (myös muut kuin dekkarit), Lars Kepler, Jens Lapidus ja vanhoista iki-ihanat Raymond Chandler, Dashiell Hammet ja ehkä jopa Ed McBain. Tässä setissä mukavasti purtavaa, kysy sitten uudelleen kun olet nämä lukenut.

Ehdotan Johannes Mario Simmelin kirjoja ja erityisesti kirjaa "Ei aina kaviaaria". Jänniä juonenkäänteitä, hiukan romantiikkaakin ja erittäin hyvää tekstiä. Monisyinen kirjailija!

No mun piti lukea Adrian Molen aikuisuuden päiväkirjoja tässä taannoin mökillä, mutta jäivät lukematta. Ehkä toiste sitten. Adrian Mole: Cappuccinovuodet ja Adrian Mole ja järisyttävät joukkotuhoaseet. Nuorena luin ne teinikirjat, ja hiljattain uudelleen, joten kai ne nääkin pitäisi lukea.

Cecilia Samartinin: Senor Peregrino - tykkäsin tosta kirjasta tosi paljon. Kirja menee ehkä enemmän draaman kuin jännityksen puolelle, mutta akinakin minulle tarjosi hyvän lukuelämyksen :)

Mää oon nyt viime aikoina lukenut Kinsellan hömppää =)

Just tällä hetkellä on menossa 2. osa Himoshoppaajasta.

Edelliset lukemani kirjat olivat myös samalta kirjailijalta: Soitellaan, soitellaan ja Muistatko minut?

Minuun uppoaa tän kirjailijan tyyli =)

• Tykkää
Reactions: Sokea Reetta
Eve Hietamies Yösyöttö ja Tarhapäivä.
Olen lukenut 2 kertaa molemmat.
Pakko lukea kerralla loppuun :).

Anna-Leena Härkösen tuotanto.

Vaiennettu Anna ja Pimeän poika. Järkyttäviä kirjoja molemmat.

Minä, Phoolan Devi..

Mitäs muita. Tuossa nyt muutama mielestäni hyviä.

Viimeksi olen lukenut Paula Havasteen Kolme käskyä ja nyt on luvun alla Kristiina Vuoren Näkijän tytär. Havastetta voin suositella, jos historia kiinnostaa. Tosi ihania kirjoja kaikki.

Mie kans luvin Ton himoshoppaajan, mut ei hirveesti iskenu.
Browin ja Clarkin kirjoja oon pari lukenut, pitääkin ehtiä niitä lisää :)
Näkijän tytär oli muuten hyvä kirja, luvin sen vähän aikaa sitten.

Viimeksi muokattu:
Jo Nesbøn dekkarit, mielestäni pohjoismaiden parhain dekkarikirjailija tällä hetkellä. Siinä missä Wallanderien juonet ovat ennalta-arvattavissa, Nesbø yllättää.

Ken Follett, jota en aikaisemmin ole lukenut, on ihastuttanut. Trilogia, jonka aloittaa "Kun suuret sortuvat" on erinomainen. Trilogian toinen osa "The Winter of the World" ilmestyy Suomessa syksyllä.

Sen voin sanoa, etten suosittele Dan Brownin Infernoa. Tylsä kirja ja pettymys.

Lue jotakin muuta kuin tavallisesti. Ei siis jännitystä ja kauhua. Lue jokin kirjallisuuden klassikko. Novelleista on hieman helpompi aloittaa, suosittelen kirjaa Herman Hesse: Riikinkukkokehrääjä ja muita kertomuksia. Voi kyllä olla hieman vaikea löytää.

Åsa Larsson ja hänen kirjoistaan on paras Kunnes vihasi asettuu
Camilla Läckberg on hyvä, Liza Marklundin dekkareita epäsuosittelen.

Nyt on menossa Peter Franzenin Tumman veden päällä ja se on todellakin tunteita herättävä kirja.

Kiitos kaikille ehdotuksista :)
Viellä ehtii ehdottaa lisää, huomenna lähden kirjastoon kirjajahtiin :)
Uusinta Kingiä en vielä ole lukenut.

Viimeksi muokattu:
Jännäreiden ystävänä voin lämpimästi suositella lempikirjailijaani James Pattersonia. Kirjailijan kaikki teokset takuuvarmasti aina hyviä. :) Myös Dean Koonzilta löytyy hyviä kirjoja.

James Patterson on Yks mun suosikeista :)
Vissiinkin lähes kaikki kirjat oon lukenut, uusinta en muista.
Koonz on kans hyvä, pitääkin huomenna kattoo löytyykö lukemattomia kirjoja. :)

Yhteistyössä