Suosittele IMETYSLIIVEJÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamaa"

Vieras
Näin esikoisen odottajana pohtii kaikenlaista ja nyt mietinnässä imetysliivien hankinta. Olen kuullut ttä kannattaa etukäteen hankkia, mutten yhtään tiedä millaiset olis hyvät. Yöliivejäkin näköjään on ja se mmoisia olen suunnitellut hankkivani 2 (riittääkö) ja 2 päiväliivit (riittääkö). Jos tiedät hyvät tai semmoiset mitä et missään nimessä suosittele. Milloin kannattaa hankkia ja mistä saa hyvät ja tukevat liivit isorintaiselle (koko 85-90 D) tietty mahdollisimman edullisesti? Entä mitä muita imetyspaitoja ja muita kannattaa hankkia?

Change-liiviliikkeestä saa suht edullisesti nättejä imetysliivejä,ja kokoja löytyy myös.Yöliiveistä en tiedä,tärkeintä varmaan että ovat pehmeät ja hyvät päällä.

Yöliiveiksi on parhaita carriwell comfortit, niitä muydään nettikaupoissa ja ovat edullisia. Kahdet riittää, koska ne voi aina pesaista ja kuivuvat todella nopeasti. Googleta. Mitään kalliita päiväliivejä en ostais etuköteen, kun ei tiedä mihin mittoihin rinnukset kasvaa.

Älä missään nimessä osta kunnon liivejä etukäteen! Mä menin esikoisesta sairaala-ajan vielä 80 C -kuppisena. Enpä ole sen jälkeen tuota kokoa päälle saanut, vaan koko vaihtelee 80-85 E -kuppiin. Eli rinnat kasvaa kunnolla vasta maidon noustua.

Osta etukäteen ne yötopit ja joustavat imetysliivit. Itse tykkäsin näistä: https://www.vauvauva.fi/kauppa/product_details.php?p=689 Tosi mukavat päällä, varsinkin maidonnousun aikaan. Käytin yöllä myös semmosia narutoppimallisia (paitamalli siis) imetystoppeja (niistä saa etumuksen auki), joita myydään henkkamaukalla alle kympin hintaan. Näitä suosittelen myös. Mulla oli tommonen Bravado-merkkinenkin (tai on yhä), mutta saman asian ajaa minusta nuo halvemmatkin. Yhdellä bravadon hinnalla saa viis noita henkkamaukan...

Sitten, kun maito on noussut, käy ostamassa kunnon liivit. Isoja kokoja löytyy Changelta ja jep, niitä suosittelen mäkin. Siellä on aika usein alejakin, joten hintakaan ei jää pahaksi.

En missään nimessä suosittele Carriwellin drop cup -liivejä. Syynä se, ettei kupin "hakanen" pysy kiinni. Mulla on niitäkin kahdet (ostin kuopuksen aikaan toiset, kun en itsekään tätä muistanut ja sama vika on niissäkin). Esikoisen aikaan ostetut vaihdatinkin kerran, mutta ei. Hakanen on tosi herkkä aukeemaan. Joten näitä en suosittele, niillä ei tee mitään, kun ei voi liikahtaa ilman, että kuppi aukeaa.

Viimeksi muokattu:
http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=36_76&products_id=1857
noi on ollu tosi hyvät kun ei purista eikä hierrä ja tukevat sen verran että voi hyvin käyttää päiväliiveinäkin. jotkut tuommoset joustavat kannattaa etukäteen ostaa kun se koko kuitenkin vielä kasvaa.
ostat sitten lisää kun maito on noussut ja maidontulo on tasaantunut( ja kun toivottavasti imetys onnistuu..)

Neljä lasta imettäneenä ja monia liivejä käyttäeenä suosittelen ehdottomasti evelacen imetysliivejä!!!!!!!!!! Minulla on myös isot rinnat ja ne tarvitsee todella paljon tukea, varsinkin kun ovat täynnä maitoa. Liivit eivät ole kauneimmasta päästä, mutta erittäin mukavat ja tukevat päällä. Nämä liivit on tosi tyyriit, olisko ollu jotain 150e..en tarkkaan muista.. Mut kannattee ostaa yhet laadukkaat liivit ja sit toiset halvemmat. Pitää tukevampia aina kun liikkuu enempi ja halvempia ku hengailee kotona.
Yöksi en suosittele mitään liivejä, ne vaan hiertää ja hankaloittaa yöimetystä. Kannattee ottaa sänkyyn ylimääränen vauvanharso. Sit kun makuulteen imettää toisesta rinnasta niin voi harsolla painaa toista rintaa jos siitäkin alkaa tuleen maitoa.

Isorintasena makuulteen imettäminen sujuu helposti, rinta saa levätä sänkyllä kun vauva kyljelteen imee sitä. Eikä haittaa vaikka itse nukkuu samalla :) Istualteen on vaikeampi tukea runsasta rintaa, täytyy itse pysyä hereillä ja pitää rinnasta kiinni.

Mä suosittelen lämpimästi Anitan imetysliivejä. Itselläni oli parit erimalliset (kaarituelliset ja kaarituettomat) ja ovat olleet parhaat liivini ikinä! Lisäksi hinta on edullinen. Nuo kaarituelliset varsinkin olivat aivan tavallisten t-paita rintaliivejen näköiset, eivät mitkään "mammaliivit".

[QUOTE="...";25405163]Mä suosittelen lämpimästi Anitan imetysliivejä. Itselläni oli parit erimalliset (kaarituelliset ja kaarituettomat) ja ovat olleet parhaat liivini ikinä! Lisäksi hinta on edullinen. Nuo kaarituelliset varsinkin olivat aivan tavallisten t-paita rintaliivejen näköiset, eivät mitkään "mammaliivit".[/QUOTE]

Ja kokoja on hyvin saatavilla isorintaisillekin. Itselläni oli kokoja E75 ja F75.

[QUOTE="vieras";25405135]
Yöksi en suosittele mitään liivejä, ne vaan hiertää ja hankaloittaa yöimetystä. Kannattee ottaa sänkyyn ylimääränen vauvanharso. Sit kun makuulteen imettää toisesta rinnasta niin voi harsolla painaa toista rintaa jos siitäkin alkaa tuleen maitoa.

Isorintasena makuulteen imettäminen sujuu helposti, rinta saa levätä sänkyllä kun vauva kyljelteen imee sitä. Eikä haittaa vaikka itse nukkuu samalla :) Istualteen on vaikeampi tukea runsasta rintaa, täytyy itse pysyä hereillä ja pitää rinnasta kiinni.[/QUOTE]

Me ollaan yksilöitä kaikki, tässä se taas nähdään. E-kuppilaisena en itseäni ihan pienirintaisena pidä, mutta pakko sanoa, että istumaimetys on mulle ollut aina helpompaa kuin makuulleen. Piti oikein opetella makuulleen imettämään ja kesti pitkään ennen kuin se muuttui semmoseksi, ettei satu. Istualleen oli jo alunperin parempi ote (vauvalla) eikä se sattunut. Siksi sairaalassakin imettelin istualleen.

Mitä taas herumiseen tulee... Toiset meistä heruu vähän liiankin hyvin. Mulla oli loppuun asti liivinsuojat käytössä (eka 9 kk, toka 9,5 kk), koska heruminen laukeaa helposti pienimmästäkin heilahduksesta. Ja sitä sitten tuli myös. Lopussa toki vähemmän kuin n. puoliväliin asti, mutta puolivälissä vielä, piti vaihtaa suojaa monta kertaa päivässä, koska se oli ihan täys. En siis olisi pärjännyt millään harsolla sängyssä. Pakko vielä sanoa, että sitten, kun sain tuon yöimetyksen makuullaan sujumaan, mä nukuin sen ajan. En olisi ollut hereillä pitämässä toisen tissin päällä yhtään mitään. :D Siinä oli aina liivinsuoja (joka kyllä toisinaan lähti pois paikoiltaan, mutta sitten olikin toppi märkä, mutta tämä on eri tarina jo).

Viimeksi muokattu:
En tiedä joko noissa linkeissä oli, mutta Bravadon Body Silk Seamlessejä suosittelen. Toimii yöllä ja päivällä. Itse käytän kaarituellisia vain harvoin erikoisemmissa tilanteissa, koska en jaksa vaihtaa liivejä aina yöksi ja päiväksi. Niitä kaarituellisia olen ostanut ihan H&M:ltä ja Lindexiltä, mutta nuo yölläkin pidettävät on paljon tärkeämmät itselleni, että ne ovat laadukkaat, koska niillä menen tosiaan useimmat päivätkin.

Juu, mä imetin myös istualtani sängyssä, eikä tarvinnut rintoja mitenkään erityisesti pitää kiinni (?) Ainakin itselläni ne ihan itsekseen "seisoi" :D vaikka koko tosiaan suurimman osan ajasta oli F75.

Itse ostin ihan halvimpia Lindexiltä ja menkkahaukalta, en halunnut kalliita ostaa. Etenkin Lindexin olivat hyviä ja ajoivat asiansa. Imetysliivejä tulee kuitenkin pestyä jatkuvasti kun kastuvat niin helposti maidosta ja toki myös hygienian takia. Imetysliivejä saa olla mielellään todella monet, voit joutua vaihtamaan monet päivässä, aluksi ainakin, kun liivinsuojat eivät riitä mihinkään :)

Joo etukäteen on todella vaikea arvioida, paljon rinnat kasvaa. Anitat on hyviä. Jos tiedät mitä haluat, kannattaa tilata http://www.NursingBra-Shop.co.uk/. Edullinen ja toimii.

Ehdottomasti kannattaa mennä liikkeeseen ja sovittaa imetysliivejä. Mä en ole oikein osannut ostaa nettikaupoista hyviä ja sopivia vaikka ihan mittojen mukaan olen tilannut.
Itse ostin juurikin Changesta muutomat hyvät imetysliivit.
Mulla oli myös parit noita carriwelin liivejä yö käytössä ja olivat ihan hyvät. Tosin kun maidon heruminen vähän laantui, tykkäsin nukkua topissa ja tunkea harson tissien päälle jos maitoa sattuisikin heromana.

Itse ostin ihan halvimpia Lindexiltä ja menkkahaukalta, en halunnut kalliita ostaa. Etenkin Lindexin olivat hyviä ja ajoivat asiansa. Imetysliivejä tulee kuitenkin pestyä jatkuvasti kun kastuvat niin helposti maidosta ja toki myös hygienian takia. Imetysliivejä saa olla mielellään todella monet, voit joutua vaihtamaan monet päivässä, aluksi ainakin, kun liivinsuojat eivät riitä mihinkään :)

No tässäkin on eroja. Mä en tarvinnut liivinsuojia koko aikana. Avaamattoman paketin annoin kaverille :) Maitoa silti riitti vauvalle. Mulle ei nuo Lindexin olleet hyviä, oli(n) vääränmallisia jotenkin. Eikä olleet tukevia.

http://www.nursingbra.co.uk/bravado.htm. Täältä!

Ihan loistavat imetysliivit niin yö- kuin päiväkäyttöönkin ja voi ostaa jo etukäteen, ennen synnytystä. Noita saa myös suomalaisista nettikaupoista, mutta pelkkien liivienkin hinta on tuplat esim. bebsissä ja postikulut jostain käsittämättömästä syystä monta euroa kalliimmat kuin tilaamalla briteistä suoraan kotiovelle. Minulla on kolmet liivit, periaatteessa yhdet päällä, yhdet pesussa ja yhdet kaapissa. Kaariliivejä en suosittele käyttämään ainakaan niin kauan kuin vauva ei syö kiinteitä, rintojen koko kun vaihtelee päivän aikana pahimmillaan jopa pari kuppia, jolloin kaari ei jousta riittävästi vaikka olisi millainen ja painava kaarituki altistaa rintatulehduksille. Minä en ole oikein ymmärtänyt miksi yöksi pitäisi olla erilaiset liivit kuin päivällä, tukea kun tarvitsee myös yöllä. Päivällä se on se alaspäin vetävä maan vetovoima, mutta yöllä se samainen vetovoima vetää rintoja sivusuunnassa kun nukkuu kyljellään ja kyllä silloinkin on syytä löytyä liivistä tukea, että rinta pysyy liivissä paikoillaan.

Yhteistyössä