Kommentoin nyt kun itse olin vastaavan tilanteen edessä ja sattumalta olen joka ikisen mallin käynyt kaupoissa syynäämässä ja renkaat potkimassa. Omakohtaista näkemystä siis on lähes jokaisesta mallista, jotka nyt markkinoilla.
Itse päädyttiin Emmaljungan Twin Cerox 360 rattaisiin, olivat yksinkertaisesti parhaat näillä meidän kriteereillä, joita oli:
- pitää mennä helposti kasaan
- olla sirot ja ketterät
- pitää olla kääntyvät etupyörät, mutta kuitenkin kulkea hyvin
- pitää pystyä yhden ihmisen nostamaan autoon
- pitää olla riittävästi tilaa lapsille, erilliset selkänojat ja riittävästi tilaa jaloille
Meillä Carenat, Emmat ja Montrealit ainakin hylättiin kömpelöinä, Teutoniat liian isoina käsitellä, Briot hassun työntöaisan ja Herculekset liian pienen jalkatilan takia. Nämä Emmaljungat sitten huolimatta mun ennakkoluuloista ko merkkiä kohtaan todettiin yksinkertaisesti parhaiksi.
Meillä siis vasta tulossa toinen muksu, mutta kasasin rattaat tässä taannoin valmiiksi ja käytiin koeajamassa. Sattui olemaan jonkin verran lunta teillä, mutta hyvin kulkivat vaikka pienet pyörät edessä (näistähän voi vaihtaa isot kulkemaan edessä). Kuivaharjoittelin kasatessa käytön olohuoneessa ja ihan ok tuntuivat olevan käyttää.