Suositelkaa parasta turvaistuinta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikku-piko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pikku-piko

Jäsen
09.05.2007
125
0
16
Meillä oli tuon esikoisen kanssa Maxi-Cosi Cabrio, mikä oli sinä vuonna ku ostettiin markkinoiden turvallisin (tiedä sitten), mutta nyt olis taasen turvakaukalon hankkiminen edessä (tuo istuin ei mahdu meidän uuteen autoon)...ollaan katottu tuollaista brion turvakaukaloo...ja sit britaksin, mut en tiiä, mikähän se sit olis hyvä..ollaan mietitty sellaista isofix kiinnitystä, ku kuulostaa tosi käytevältä ettei tarttee vöitten kanssa joka kerta räplätä.

itse olen aikanaan ajatellut hankkia joko BRITAX RÖMER BABY tai GRACO AUTOBABY, kun kuitenkin haluan kätevän ja helpon systeemin. Kun meillä tullaan kuitenkin autoa käyttämään paljon..
Mies on töissä niin pitkän matkan päässä, että jos itse tarvitsen autoa, tarvitsee viedä mies töihin.

Suosittelen noita.. Britaxin kaukaloon tietääkseni mahdollista saada Isofix kiinnitys..

KP

Britaxin koppan saa myös Teutonia vaunuihin ja tietenkin Britaxin. Britaxin koppa kannattaa ottaa isofix kiinnikkeellä. Gracon koppa kannattaa myös ottaa sillä jalustalla ja kopan saa myös laitettua gracon matkarattaisiin.

Meillä on tuo Gracon autobaby jalustallisena ja voin lämpimästi suositella!! On todella tilava, hyvät pehmusteet, korkeat ja turvalliset reunat ja erittäin helppo kiinnitys tuon jalustan takia!!! Meillä poika nyt jo 10,5kk ja mahtuu edelleen tuohon turvakaukaloon!! Suosittelen! :)

Itse olen lapseton,......

mutta suosittelen Britax BabySafe plus Isofix. Ei tarvi sit miettiä, että mahtuuko vauva istuimeen.(Jos on vähän pullea syntyessään.) Siskolla on Britax BabySafe ja pulleat lapset, hyväksi koettu, puute on ollut kiinnitystelakasta.
Toisella siskolla käytössä Craco autobaby ja sirot lapset. Pulleat vauvat ei niinkään mahdu Cracon istuimeen. Talvivaatteiden kanssa varsinkaan.
Britax myös mukavampi kantaa,ku on muotoiltu sopivasti kantajan mukaan. Ja onhan Britax:illakin jo cityirattaan joihin istuimen saa kätevästi shoppailu/ym.reissuilla.

Toisin kun Cracossa terävät reunat--->ni naisen tympeämpi kantaa, jos kantaa lähellä kehoa kyynärkoukussa.
Mutta muista aina oma mielipide ja valinta. :saint:
Niin paljon olen siskojen lapsia kantanut, että kokemusta kyllä löytyy.

Yksi tutustumisen aihe on myös Recaro merkkiset kaukalot ja istuimet.. Olen kuullut vain hyvää näistä.. Itse olen vähän miettinyt britax, recaro tai gracon välillä..

Graconkin kaukalot saa kiinni rattaisiin..

KP

Voin suositella hyvillä mielin Recaro Young Profi Plussaa. Meillä ollut käytössä ilman isofixiä nyt jo 8kk ja poika mahtuu edelleen istuimeen (nyt 74cm ja liki 10kg). Viihtyi pienenäkin istuimessa hyvin ja autoliiton testin mukaankin on turvallinen. Ainoana miinuksen - lapsi näkee huonosti ympärilleen, joka on mielestäni pieni miinus siihen nähden että kaukalo on turvallinen. Ja vasta nyt 7-8kk iässä poika on halunnut välillä punkea itseään kauppareissulla ylös että näkisi paremmin, joten ihan riittävän hyvin sieltä on tainnut pienen mielestä nähdä. :)
Ja jos kiinnostaa niin kaukalomme olisi pian/heti myynnissäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Annilia:
Meillä on tuo Gracon autobaby jalustallisena ja voin lämpimästi suositella!! On todella tilava, hyvät pehmusteet, korkeat ja turvalliset reunat ja erittäin helppo kiinnitys tuon jalustan takia!!! Meillä poika nyt jo 10,5kk ja mahtuu edelleen tuohon turvakaukaloon!! Suosittelen! :)

meillä ko.istuin eikä minun mielestäni ole ainakaan tilava. molemmat pojat jo 6kk ikäisenä joutunu siirtää pois kun ei mahdu istuimeen. suunnittelen juuri vaihtoa pienuuden takia.