Suositelkaa mulle puhelinta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vanhanaikainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vanhanaikainen"

Vieras
Mulla on käytössä 2,5 vuotta vanha Nokian simpukkamalli ja alkaa olla aika päivittää itseni nykyaikaan. Jotain android-mallia olen ajatellut. Samsung? Ei kuitenkaan mitään älyttömän kallista.

Toivoisin, että puhelinta voi käyttää tukiasemana tabletille, jossa ei ole omaa nettiliittymää. Otan paljon valokuvia ja videoita, mutta niihin käytän nykyään yleensä minitablettia. Sellainen muistuttaja-kalenteri on ehdoton, johon mahtuu kirjoittamaan pitkiä rivejä, eikä vain kahta sanaa. Muistutusta käytän PALJON. Herätys saisi olla sellainen, että herättää aamulla, vaikka akku olisikin loppunut yön aikana. Taskulamppu on myös hyvä ominaisuus. Tiedän, että sellaisen voi myös ladata johonkin malliin.

mene kauppaan ja sano myyjälle, että yksi android -puhelin, joka maksaa XXX euroa, kiitos.

Mulla ei ole koskaan ollut "anteroa" joten en osaa sanoa malleista. Rahastahan tämä nyt on kiinni.

Itselläni on Jolla, mutta sitä en suosittele aloittelevalle älypuhelimen käyttäjälle.
En käytä sen kalenteria, enkä muistutus-, enkä herätystoimintoja, joten en osaa sanoa millaiset ne on. (Muistan asiat ilmankin ja mies herättää mut joka aamu.)

Noksuja meillä on paljon, mutta en ole niinkään käyttänyt näitä Lumioita, mulla oli N8 ja N9 ennen Jollaa. Noksuissa on parhaat kamerat. Ja se kaipaamasi taskulamppu, mutta sen nyt taitaa saada kaikkiin missä vaan on salama.

Herätys ei taida toimia missään nykypuhelimissa, jos akku on loppu. Ja älypuhelimiahan pitää huonon akunkeston takia ladata kerran päivässä, joten yöksi piuhan päähän kiinni vain.

Herätys ei taida toimia missään nykypuhelimissa, jos akku on loppu. Ja älypuhelimiahan pitää huonon akunkeston takia ladata kerran päivässä, joten yöksi piuhan päähän kiinni vain.

Jolla on todella helppokäyttöinen, pienen opettelun jälkeen muut luurit tuntuvat todella vanhanaikaisilta. Akkukesto on loistava ja Jolla ajaa eniten ohjelmia: Android ja Sailfishin omat Qt-sovelluset. Voit käyttää vaikka 4G-tukiasemana Jollaa.

Ei ihme, että Jolla on kysytty kampe: Jolla aikoo myydä tänä vuonna satoja tuhansia puhelimia

Hinta 10,80 e/kk Jolla - DNA

Missään tapauksessa älä sorru kalliiseen ja ylihintaiseen Iphoneen, vanhanaikainen ja rajoitettu luuri jossa huono kuuluvuus.

Sony xperia.
Mulla on ollut jo pitkään acro S, kestää vettä, on pudonnut todella korkealta hajoamatta, akku kestää pari päivää, hyvä kamera. Tuosta herätyskellosta en ole varma, lataan puhelimen yleensä illalla/yöllä, joten ei ole tullut esille toimiiko vai ei.
Xperia malleja on erilaisia, suurimmaksi osaksi kaikki vesitiiviitä ainakin jonkin verran ja hyvä kamera mutta minulla on siis kokemusta vain tästä yhestä, ei voi sanoa muuta kuin että aivan superkestävä luuri!

Älä harkitse Jollaa ainakaan. Ylihintainen paska, jossa ei ole ohjelmia valmiina, joudut asentamaan itse venäläisen sovelluskaupankin, jotta siihen ylipäätään mitään saisi. Ei oikein neljän huntin väärti minusta.

Samssungilta, LG:lta, HTC:lta ym. löytyy kattavasti tarpeeseesi kohtuuhintaan(joka sinun täytyy ihan itse määrittää).

[QUOTE="vieras.";29705827]Älä harkitse Jollaa ainakaan. Ylihintainen paska, jossa ei ole ohjelmia valmiina, joudut asentamaan itse venäläisen sovelluskaupankin, jotta siihen ylipäätään mitään saisi. Ei oikein neljän huntin väärti minusta.

Samssungilta, LG:lta, HTC:lta ym. löytyy kattavasti tarpeeseesi kohtuuhintaan(joka sinun täytyy ihan itse määrittää).[/QUOTE]

Enemmän Jollaan saa ohjelmia kuin muihin. Android JA Sailfish-ohjelmat. Google play, amazon, f-droid jne. Kaikkiin luureihin joutuu asentamaan ohjelmia jos niitä haluaa käyttää.

Enemmän Jollaan saa ohjelmia kuin muihin. Android JA Sailfish-ohjelmat. Google play, amazon, f-droid jne. Kaikkiin luureihin joutuu asentamaan ohjelmia jos niitä haluaa käyttää.

Omassa 'kaupassa' on parisataa ohjelmaa, Google Play ei ole virallisesti tuettu ja sen asentaminen tuskin normikäyttäjältä onnistuu:

Kuinka saada Google Play Jolla puhelimeen

Joo, Android-ohjelmia saa imuroitua epämääräisistä kohteista ja jos onnistuukin Playn saamaan toimimaan, ohjelmat kaaatuilevat.

Paskaluuri.

Yhteistyössä