Suositelkaa puhelinta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hannaleena"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hannaleena"

Vieras
Sattuipa viikonloppuna pieni tapaturma ja puhelimeni meni aivan hajalle. Tuskin enää kannattaa korjata, kun on vielä sellainen malli, jota ei ole nää myynnissä.

Suositelkaapa jotain suht edullista puhelinta. Mä en tarvi kovin paljon mitään erikoistoimintoja, mulle riittää et pystyn soittaan ja kirjottaan viestejä. Kamera, mp3-soitin, kalenteri, herätyskello yms. on aika tärkeitä. Nettiä käytän tosi harvoin puhelimella, mut eipä siitäkään haittaa olisi, jos sinne vähän näppärämmin pääsisi. Tosin, tuskin tulen sitä enempää käyttämään myöskään tulevaisuudessa (inhoan sitä tihrustamista puhelimen näytöltä).

Saattaisin saada Nokian c2-02 mallin käytettynä (melko uusi, takuuta vielä jäljellä), mutta tekeeköhän sillä mitään? Mites nuo muut Nokian uudet mallit, Lumiaa en halua.

Lisään vielä tuohon edelliseen, että en ole tähän mennessä löytänyt iPhonesta EDULLISTA mallia.

Tuo vanha puhelin hajosi sen takia, että sulkapalloteline kaatui päälle ja halkaisi näytön. En usko, että iPhonen näyttö kestää yhtään sen paremmin samaa kohtelua (oli ihan puhdas vahinko ja harmittaa vietävästi)

Jos löytäisin tuollaisen samanlaisen ku tuo vanha, ostaisin ihan heti. Tähän asti olen ollu todella tyytyväinen kaikkiin Nokian puhelimiin, joten luultavasti myös seuraava on samaa merkkiä, jos vaan löydän sopivan.

Katsot itse mitä ostat. Turha sitä omppua ostaa, ylihinnoteltu vanha lada. Vanhemmat Lumia-mallit tietty saisit halvalla, mutta jos et niitä halua niin löytyyhän noita vaihtoehtoja nokialta ja samsungilta. Henk.koht. suosittelen kyllä suomalaista, mutta useat ovat mielipiteet. Kannattaa suoraan mennä myymälään kysymään. Tosin kannattaa varautua siihen, että myyjä on omppu/samsung-fani. Nokia-fania tulee harvemmin vastaan.

[QUOTE="aloittaja";27642232]iPhonea en osta. Kun en vaan satu ymmärtämään miksi sellainen pitäis olla kaikilla?[/QUOTE]

Näin ovat sanoneet kaikki ja kun sitten Omppu on ollut pari päivää kourassa, on mieli muuttunut täysin! Kaverinikin oli Apple-vihaaja ja kun sain hänet ostamaan iPhonen, ei hän ole koskaan muita puhelimia käyttänytkään.

Kannattaa ottaa huomioon se asia, että iPhone toimii aina! Applen filosofia on "It just works!"

[QUOTE="Omppu";27642284]Näin ovat sanoneet kaikki ja kun sitten Omppu on ollut pari päivää kourassa, on mieli muuttunut täysin! Kaverinikin oli Apple-vihaaja ja kun sain hänet ostamaan iPhonen, ei hän ole koskaan muita puhelimia käyttänytkään.

Kannattaa ottaa huomioon se asia, että iPhone toimii aina! Applen filosofia on "It just works!"[/QUOTE]

Paitsi pakkasella ei saa käyttää. Ja ei oikeestaan saa käyttää muutenkaan, koska kuitenkin soitat sillä väärin ja blokkaat signaalin kädellä. Mut hei osta tää ja tää ja tää ni pystyt käyttää tätä musiikkisoittimena :O Mut hei meidän uusin malli sit vaatiiki erilaisen plugin. NOU HÄTÄ! Osta adapteri, joulutarjous vaan 99,- !!!

[QUOTE="Nih";27642317]Paitsi pakkasella ei saa käyttää. Ja ei oikeestaan saa käyttää muutenkaan, koska kuitenkin soitat sillä väärin ja blokkaat signaalin kädellä. Mut hei osta tää ja tää ja tää ni pystyt käyttää tätä musiikkisoittimena :O Mut hei meidän uusin malli sit vaatiiki erilaisen plugin. NOU HÄTÄ! Osta adapteri, joulutarjous vaan 99,- !!![/QUOTE]

Paskapuhetta! Ei koskaan ongelmia pakkasessa tai signaalissa. Jos ei ole aiemmin ollut iPhonea, niin ei liene aiempia lisävarusteita, joten liittimen muutoksessa uusimpaan malliin tulee 0 euron kulut!

Selkeästi on vaikea hyväksyä sitä, että Apple on tehnyt asiat niin paljon paremmin kuin kukaan muu valmistaja. Lisäksi laite pitää hintansa hyvin. Vanhasta Nokiasta kukaan ei maksa senttiäkään, mutta vanhasta (jopa ensimmäisestä iPhone 1:stä lähes 6-vuoden takaa) saa sen satasen. Uudemmista ei hinta putuoa kuin jokusen kympin ja voit pienellä rahalla vaihtaa aina uuteen iPhoneen (kuten minä teen).

[QUOTE="Omppu";27642381]Lisäksi laite pitää hintansa hyvin. Vanhasta Nokiasta kukaan ei maksa senttiäkään, mutta vanhasta (jopa ensimmäisestä iPhone 1:stä lähes 6-vuoden takaa) saa sen satasen. Uudemmista ei hinta putuoa kuin jokusen kympin ja voit pienellä rahalla vaihtaa aina uuteen iPhoneen (kuten minä teen).[/QUOTE]

Mulla puhelimet on aina niin pitkään käytössä, kunnes tulevat tiensä päähän. Eli sillä jälleenmyyntiarvolla ei ole yhtään mitään väliä. Tärkeintä on, että puhelin toimii, saan viestit lähetettyä ja puhelut soitettua.

Kun on kotihoidontuella ja tulot on n. 550€ kuussa, ei ole varaa ostaa sitä omppua. Enkä kyllä sitä haluakaan, olenpa kuullut huonoja juttuja siitäkin. Niinkuin monesta muustakin puhelimesta.

Lähinnä mulla on hakusassa sellainen melko peruspuhelin. Sähköposteja yms. en puhelimella lue, mulla on läppäri sitä varten :)