Suositelkaa kirjoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mikä olisi hyvä kirja miehelle, joka on kiinnostunut esim. talvisodasta? Esimerkiksi jokin omakohtaisiin kokemuksiin perustuva tai muuten vain mielenkiintoinen kirja talvisotaan liittyen. Lisäksi ajattelin kirjaa myös eräälle naispuoleiselle sukulaiselle joululahjaksi, mitä suosittelisitte? Mielellään joku elämäkerta naiselle, joka on pitänyt esimerkiksi kirjasta "Tiikerin lapsi". Ehdotuksia otetaan vastaan:-)

Reino Lehväslaiho ois tota ensimmäistä kategoriaa. Sotakirjailija ja itse mukana ollut. Elämäkertaa en nyt osaa ehdottaa, mutta itse olen hiljattain ostanut kirjat Urkujenrakentaja ja Laulaisin sinulle lempeitä lauluja; molemmat ihan sopivia lahjakirjoja mielestäni.

Talvisotakategoriassa Petri Sarjanen Valkoinen kuolema vois olla hyvä. Kertoo suomalaisesta tarkka-ampujasta, joka on maailmahistorian menestynein tarkka-ampuja. Ilmeisesti vieläkin tilastojen ykkönen. Oli jopa näin naisnäkökulmasta ihan mielenkiintoinen.

Lehväslaiho voi olla myös mielenkiintoinen. Komppaan sitä. Oma mieheni ainakin lukee niitä ja tuntuu ihan tykkäävään.

Tän syksyn uutuuksista Talvisota muiden silmin vois mennä, jos muu on jo pengottu. Kertoo talvisodasta muiden maiden näkökulmista.

Elämäkertaosastolla varmaankin muutkin Torey Haydenin -kirjat voisivat mennä. Jos pitää tällaisista kirjoista, niin uskaltaisin kyllä suositella myös Poika raidallisessa pyjamassa. Tätä ei varmasti unohda, tosi vaikuttava! Jos haluat vähän tunnetumpia nimiä, mutta hyviä kirjoja, niin suosittelisin esim. Muisto tyttärestäni -kirjaa. Jälkimmäisistä kumpikaan ei ole elämäkertoja, mutta tarinat ovat sen verran vetäviä, että uskoisin helposti uppoavan!

Voisin listata vielä vaikka kuinka paljon, mutta ehkäpä näistä löytyy...

Yhteistyössä