Suositelkaa kaksostenrattaita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuplamamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuplamamma

Vieras
Ihan kaksosille tulisi, ja koko ratastarve-ajan haluaisin selvitä samoilla.

Miten sellaset kun Brio Double Wave tai Twinette? Ora? Emmaljunga?

Mitä kannattaa huomioida, noissa on jonkin verran makuutilassa ja kärryn leveydessä eroja, ei montaa senttiä. Millainen aisa on hyvä? Isot pyörät haluan.

Se muutama sentti voi olla iso ero. Mulla on Oran Jovi Landit ja ne mahtuu juuri ja juuri lähes joka paikkaan. Jos rattaat olisivat parikin senttiä leveämmät niin monesta ovesta olisi jäänyt kulkematta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Se muutama sentti voi olla iso ero. Mulla on Oran Jovi Landit ja ne mahtuu juuri ja juuri lähes joka paikkaan. Jos rattaat olisivat parikin senttiä leveämmät niin monesta ovesta olisi jäänyt kulkematta.

Joo niitä kattelin netistä. Mutta miks ne maksaa yli 200 e enemmän kuin Briot? Hassun näkönen se työntöaisa, mutta kai siitä on silti hyvä työntää?

Meillä on Ora Landit ja minä tykkään. Niissä on pehmeä jousitus ja ovat sirommat kuin Emmaljunga Twin Ceroksit. Kannattaa kiinnittää huomiota myös kuomun korkeuteen. Joissakin on tosi matala, eli parivuotiaalla ottaa jo pää kiinni kuomuun (riippuen tietenkin lapsen koosta). Noissa Oran rattaissa on myös korkea kuomu. Minä tykkään myös siitä kantokopasta. Siis no en kyllä tiiä onko se oran vai joku muu, kun ostettiin käytettynä nuo ja en oo tullut sitä ajatelleeksi mutta sekin on minusta parempi kuin emmaljungan kantokassit.

Orassa tyyppivikana, ettei selkänojan lukitusruuvi toimi kauan. Korjaavat kyllä takuuna, mutta kurja on kesken käytön tehtaalle lähettää. Orassa myös "pehmeät kankaat", jotka imevät likaa. Oria saa halvemmalla suoraan tehtaalta, googleta. Itsellä vanhat emmaljungat, jotka olleet aivan loistavat.

Nuo brion twinetethän on yhtä kapeat kuin oran, ainoa minkä vuoksi ostaisin ehkä ennemmin orat on se että isompi tavarakori ja pystyy vaihtaan sitä työntösuuntaa ratasosaa kääntämällä. Ja hintahan niissä tosiaan on kans sen 200 euroa enempi, joten jos ei tarvi nähä lapsia niin suosittelen brion twinettejä.

ostin juuri vaunula.fi Brio Double Wave yhdellä kantokopalla maksoi 529 eli aikas halvat olivat ihan hyvän oloiset kokemusta ei niistä vielä ole kun sisarus syntyy vasta tammukuussa.

Meillä hercules twin raptor, olen tykännyt. Kevyet työntää, mut muuten tosi painavat. Pikkukauppoihin ei asiaa, mut melkein minne vaan oon päässyt. Ei mahdu ratikan ovista. Maksoi reilut 500e.

Jos Emmaljungan tuplat ei ole teidän kotioveen liian leveät, niin suosittelen niitä lämpimästi. Todella kevyet työntää talvellakin, vaikka kyydissä kaksi viisitoistakiloista jässikkää. Meillä twin Ceroxit ja en pienempään tilaan autossa meneviä tuplia kunnollisilla pyörillä ainakaan pari vuotta sitten löytänyt. Ceroxia ei ymmärtääkseni enää tehdä isoilla renkailla, mutta twin city Cross tms. varmaankin yhtä hyvä, tosin ilman ehdottoman hyvää heittoaisaa.

Yhteistyössä