Suositelkaa hyvä tahranpoistoaine, jolla lähtee vauvanruokatahrat!

  • Viestiketjun aloittaja sottapytty
  • Ensimmäinen viesti
sottapytty
En saa ruokatahroja pois vauvanvaatteista millään. Olen koittanut nyt pestä pyykit pari kertaa ja koittanut tahranpoistoaineita Vanish ja LV, eikä toimi. Lisäksi olen liottanut vaatteita kuumavesisangossa ennen pesukonetta joskus päivänkin ja tahrat on ja pysyy. Lisäksi olen hangannut sappisaippualla, eikä sekään auta. Lisäksi olen välillä nyrkkipyykännyt tahrat tuoreeltaan heti sotkun sattumisen jälkeen, mutta varsinkin porkkanatahrat tms. on ja pysyy. Tahrat ovat joissain vaatteissa jo niin kamalat, ettei vaatteita viitsisi edes kotona käyttää. Ei ole kiva, että muuten hyvät vauvanvaatteet menee hukkaan tahrojen takia.

Siispä hyviä tahranpoistovinkkejä ja hyviä tahranpoistoainemerkkejä kaipaan!
 
Vierras
Mitä pesuainett sulla on? Entsyymipitoinen pesuaine, esim
Omo color sensitive on hyvä tahranpoistaja, voit hieroa sitä suoraan tahraan ja jättää vaikka pariksi tunniksi likoon. Tai sit se sappisaippua, mutta senkin pitää antaa vaikuttaa 0,5-2 tuntia, jotkuthan tekee niin että hieroo saippuan tahraan tuoreeltaan ja viska pyykkikoriin niin saa vaikuttaa siihen saakka kunnes päätyy joskus koneeseen.
 
"juujuu"
Dr beckman tahranpoistoaine toimii meillä. Laitan sitä tahraan heti kun voin tai illalla ja annan muhia pyykkipäivään saakka. Tuolla lähtee kaikki paitsi se porkkana, joka lähtee sitten sillä että antaa pestyn vaatteen ottaa aurinkoa muutaman tunnin.
 
Vierass
Nyrkkipyykki ehkä huonoin vaihtoehto. Tahroja ei saa hangata vaan ne pitää liuottaa.

Porkkanaan tosiaan aurinko paras, mutta talvella haasteellista. Porkkanatahra lähtee ruokaöljyllä tuoreena pois, sitten pitää muistaa poistaa se ruokaöljy vielä fairylla. Kuulostaa uskomattomalta, enkä sitä itsekään aluksi uskonut ennenkuin kokeilin :)
 
....
Mää pesin 60asteessa vanishin kanssa, myös esipesuun mukaan vanishia, kaikki lähteny puhtaaks.
Ainut oli ihan parin ensimmäisen viikon maitotahrat, ne ei lähteny vaikka mitä yritti.
 

Yhteistyössä