Suosikkielokuvasi kautta aikojen?

Mikä on sellainen elokuva, joka on jotenkin koskettanut? Mikä siinä sen teki, aihe, näyttelijätyö, joku muu??

Itse olen vuosia pitänyt elokuvasta Amadeus, joka mielestäni kaikessa järkyttävyydessään kertoi Wolfgang Amadeus Mozartin tarinan niin koskettavasti ja julman aidosti. Mie vaan tykkään siitä tosi kovin.

Toinen samanlainen tarina on Kramer vs Kramer. Dustin Hoffmann on vaan niin hyvä siinä....aihe on koskettava ja niin totta monelle....
 
tassu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 15:26 pitkä kiekko kirjoitti:
Itse olen vuosia pitänyt elokuvasta Amadeus, joka mielestäni kaikessa järkyttävyydessään kertoi Wolfgang Amadeus Mozartin tarinan niin koskettavasti ja julman aidosti. Mie vaan tykkään siitä tosi kovin.
Sama täällä ja toinen on Tassii Susien Kanssa, olen katsonut kummatkin versiot ainakin 10kertaa ja juuri ostin dvd, jonka aijon katsoa TAAS kun sopiva aika tulee. Kevin Costner on todella sharmikas ja intiaanien tarina traaginen.

Eniten minua kiehtoo juuri elokuvat, jotka pohjiltaan perustuvat tositapahtumiin. Elokuvat, jotka pistävät miettimään että,miksi??
 
moulin rouge, big fish,down with love ja star warssit :)
ainoo mikä niissä on samaa on ewan mcgregor *kuolaa*
mutta moulin rougessa ne biisit,ja tarina ja se punainen puku joka satinella on päällä!
big fish on just sellanen forrest gumppimainen tarina, jossa on niin paljon piiloviestejä, että se pitää kattoo muutaman kerran ennenkuin ne tajuaa...
down with love sai mut kävelemään toinen käsi kasvon tasolla viikoks eteenpäin.niinku hienot leidit :)
star wars on ollu aina mun lemppari ja en osaa kyl selittää miksi :) normaalisti en kulttileffoihin perusta ... jotenki mut kyllä saa hymyilemään se mark hammil niistä ekaks tehdyista osista ...
 
Titanicin oon katsonut niin monta kertaa etten oo pysyny laskuissa mukana. Dirty dancing on myös yks lempileffoja, se on vaan jotenkin niin syvästi vaikuttanut nuorena tyttönä, että yhä on hauska sitä katsoa. The day after tomorrow on uusimmista sellanen, minkä oon katsonut monta kertaa.

Lisäksi löytyy paljon sellasia elokuvia, mitkä täytyy aina katsoa, kun tulevat tv:stä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 16:37 karkeita vehnäjauhoja kirjoitti:
Suosikkini on Forrest Gump, joka sekä naurattaa että itkettää :) ...ja on han siinä elämänfilosofiakin...
tosta Gumpista näin "sillon muinoin" mainoksen eikä kiinnostanut pätkääkään... kun se sit joskus tuli tv:sta ja aloin katsomaan ja koukkuun jäin
Titanic on myös tullut "joku kerta" nähtyä

yleensä ottaen tykkään toiminta/ komedia -filmeistä, näitä noin yleisesti ottaen Bruce Willisin kuvat

suosikkeja monia kuten sademies, ghost ja noidat..
 
Nyt mä tunnen itteni ihan kalkkikseksi.... :ashamed: :ashamed:

Menee vanhan kotimaisen puolelle...

Musta paras kirja/elokuva on Väinö Linnan Täällä Pohjantähden alla (sekä Akseli ja Elina). Ja nimenomaa se Edvin Laineen versio. Jännityksellä odotan mitä tästä Koivusalon uudesta leffasta tulee.

Täällä Pohjantähden alla on todella hyvä kuvaus suomalaisesta yhteiskunnasta vuosisadan vaihteesta sotien jälkeiseen aikaan. On kansalaissotaa, talvisotaa, jatkosotaa... Ei ole tositapahtumiin perustuvaa mutta hyvin todenmukaista ja elävää kuvausta torpparin elämästä.

Kirja on todella hyvä, elokuvassa on loistava näyttelijävalinta.

Ja aina mä itken älyttömästi kun luen/näen kohtauksen jossa Akseli ja Elina menevät asemalle katsomaan poikaansa joka on tullut rintamalta arkussa. Ja siellä onkin sitte kaksi Koskelan poikaa arkussa... Ei ollutkaan vain yksi poika kuollut vaan kaksi... Se on aika järkky.. :'(
 
En nyt tiedä onko suosikkielokuva kautta aikojen, mutta jonkun mainitakseni, ainakin koskettava ja mieleenpainuva on "Breaking the waves". Muutaman kerran olen katsonut, mutta en enää ihan lähiaikoina. Se on sellainen aika roisi ja dramaattinen rakkauselokuva. Erittäin kauniit maisemat ja ihana ilmeikäs Emily watson pääosassa.
 
Tepuli
Muhun teki aika syvän vaikutuksen Kaunis mieli, joka kertoo skitsofrenisestä nobelpalkitusta taloustieteilijästä. Se todella sai näkemään asiat uusin silmin. Suomalaisista Koirankynnenleikkaaja on hyvä. Siinä itketti ihan älyttömästi ihmisten hyvyys.
 
Apua, niitä on vaikka kuinka monta, mutta tässä muutama:
Forrest Gump(mestariteos)
Titanic (romanttinen, mutta ei liian nyyhky)
Vihreä maili (toi tipan linssiin useamman kerran, todella koskettava)
Paluu tulevaisuuteen 1-3 (uskomattoman taitavasti ideoitu trilogia)
Terminator 2 (upeat tehosteet ja aiheesta huolimatta sanomaakin löytyy)

No siinähän noita, vaikka lisääkin löytyy, kun miettimää alkaa..<br><br>
 
Ice Age 1 ja 2, aivan uskomattomia.... :D

Heinähattu ja vilttitossu laittaa aina kahden tytön äitinä itkemään lopussa :saint:

Pidän toki myös toimintaleffoista, uusista kotimaisista ja myös vanhoista, länkkäreistä jne. mutta ei mulla ns erityistä suosikkia ole.... olen laffojen suhteen kaikkiruokainen =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 20:58 Sinttura kirjoitti:
Nyt mä tunnen itteni ihan kalkkikseksi.... :ashamed: :ashamed:

Menee vanhan kotimaisen puolelle...

Musta paras kirja/elokuva on Väinö Linnan Täällä Pohjantähden alla (sekä Akseli ja Elina). Ja nimenomaa se Edvin Laineen versio. Jännityksellä odotan mitä tästä Koivusalon uudesta leffasta tulee.

Täällä Pohjantähden alla on todella hyvä kuvaus suomalaisesta yhteiskunnasta vuosisadan vaihteesta sotien jälkeiseen aikaan. On kansalaissotaa, talvisotaa, jatkosotaa... Ei ole tositapahtumiin perustuvaa mutta hyvin todenmukaista ja elävää kuvausta torpparin elämästä.

Kirja on todella hyvä, elokuvassa on loistava näyttelijävalinta.

Ja aina mä itken älyttömästi kun luen/näen kohtauksen jossa Akseli ja Elina menevät asemalle katsomaan poikaansa joka on tullut rintamalta arkussa. Ja siellä onkin sitte kaksi Koskelan poikaa arkussa... Ei ollutkaan vain yksi poika kuollut vaan kaksi... Se on aika järkky.. :'(
Olen nähnyt myös kyseisen elokuvan monesti ja olen samaa mieltä Sintturan kanssa.
:'(
Titanic on myös yksi suosikeistani sekä Face off,jossa näyttelee parivaljakko Nicolas Cage/John Travolta.<br><br>
 

Yhteistyössä