Suonikohjut, katkenneet pintaverisuonet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ronja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Ronja

Vieras
Kertokaa kuinka yleinen vaiva raskaana ollessa on suonikohjut ja katkenneet pintaverisuonet?

Ensimmäisessä raskaudessa katkenneita pintaverisuonia tuli isoissa kauniissa sinisissä ryppäissä toiseen jalkaan, lisäksi kärsin suonikohjuista nivusissa. Ne katosivat synnytyksen jälkeen, mutta nuo ihanaiset siniset ryppäät jäivät muistoksi ja niiden keskelle on ilmestynyt suonikohjukin tässä muutaman vuoden aikana.

Nyt odotan toista lasta ja suonet pullottaa nivusissa ja reidessä ja toiseen jalkaan on alkanut ilmestymään ihanaista sinistä rihmastoa. Kuvottaa katsoa itseään peilistä. Mikä ihme näihin auttaa, tukisukista ei mitään apua. Neuvolassa sanottiin ettei mitään ole tehtävissä, on kuulemma muisto lapsista... Jalat näyttää oikeasti niin hirveiltä että uimahalliin, uimarannoille, yleisiin saunoihin ym ei ole enää mitään asiaa!! Harmittaa vietävästi! Kesällä kuljettava pitkissä housuissa.

Näin tästä entisestä kaunissäärisestä tytöstä on tullut sinimuhkurajalkainen äippä.

Olisi mukava kuulla muidenkin kokemuksia näistä :)

Mulla tuli molemmissa raskauksissa just noita katkenneita verisuonia ja ne ei kyllä ole kadonneet... Ja muutenkin suonet näkyy joka paikassa tosi hyvin jo ennestäänkin kalpeen ihon läpi. Eipä niille kai mitään ole tehtävissä. Suonokohjuja tuli vain häpyhuulille ja ne hävisi heti synnytyksen jälkeen. Muuten on sentään kroppa palautunut kahdesta raskaudesta.

Minulla sama homma. Toisen raskauden jälkeen ilmestyi todella paljon näitä verkkopintasuonia molempiin jalkoihin. Ensi viikolla käyn laserhoidossa ja toivon että ainakin osan näistä saisi pois..

Käy lääkärillä poistattamassa ne! Ei se edes ole hirveän kallista. Turha alkaa lopun elämää kärsimään. Mulla kanssa katkenneita verisuonia sääret täynnä ja heti kun vaan voin eli raskaus ja imetys ohi niin menen poistattamaan. Ja mies saa maksaa puolet.

Yhteistyössä