Suonikohjut ja veritulppa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelokas

Vieras
Onko noilla yhteistä keskenään? Siis jos on suonikohjuja, onko silloin suurempi riski veritulppaan kuin sellaisella jolla ei suonikohjuja ole?
Mulla on oik. pohkeessa suonikohjuja, tulleet raskauksien myötä, ja tänään on koko päivän ollut oik. puolella kyljessä pientä kivun tunnetta, joka säteilee myös selkäpuolelle lapojen väliin. Pelkään että kyseessä on keuhkoveritulppa... :(
Mulla oli aikaisemminkin rintakipua, tästä on muutama vuosi aikaa, kävin silloin EKG:ssä ja röntgenissä, mutta mitään vikaa ei löytynyt.

mulla myös raskauksien myötä jääny suonikohjuja vasempaa jalkaan...niitä joskus joku lääkäri katto kun ovat varsinkin polven kohdalla toooodella kipeitä.Mutta en kyllä ite oo koskaan kuullu noiden yhteydestä...voi toki ollakkin..

Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
mulla myös raskauksien myötä jääny suonikohjuja vasempaa jalkaan...niitä joskus joku lääkäri katto kun ovat varsinkin polven kohdalla toooodella kipeitä.Mutta en kyllä ite oo koskaan kuullu noiden yhteydestä...voi toki ollakkin..

Mulla ei ole kukaan lääkäri näihin suonikohjuihin kiinnittänyt huomiota. Tosin ovat vasta ihan viime aikoina pahentuneet, aikaisemmin tuskin huomasikaan jos ei tarkkaan katsonut.
Kipeitä eivät ole, oikeastaan vain kosmeettinen haitta. Mutta pelottaa siltikin jos jotain veritulppaa niistä tulee...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
suonikohjujen ja veritulpan välillä ei ole todettu olevan yhteyttä joten tuskinpa tarvitsee huolestua. Kyse on kahdesta täysin eri asiasta :)

Ihanaa jos näin on. :)
Sitä kun ehtii liikaakin miettimään kaikenlaista, nyt varsinkin kun yksin päivän kotona niin on tarttunut jokaiseen tuntemukseen..

Yhteistyössä