suonikohjuleikkauksista/-poistamisesta

  • Viestiketjun aloittaja Äiti 30 ja risat
  • Ensimmäinen viesti
Äiti 30 ja risat
kaipaisin kokemuspohjaista tietoa. :) Itselläni on suonikohjuja ja harkitsen nyt leikkausta kun olisi hieman ylimääräistä rahaa. Tähän asti olen vain siirtänyt asiaa myöhemmäksi juuri rahatilanteen takia. Suonikohjut eivät ole pahimmasta päästä joten sekin on pistänyt miettimään on leikkaus/poisto todella sen väärti...Turvotusta ja särkyä on sekä selvää "rykelmää" vasemmassa jalassa.

 
Minulta on leikattu ns. perinteisellä menetelmällä "repimällä" kohjut oikeasta jalasta. Oli päässeet jo aika pahaksi. Jälkikipuja ei kuitenkaan juuri ollut. Kohjut voidaan operoida myös laserilla, jos eivät ole kovin pahat. Sairaslomaa tuli noin 4 viikkoa, koska teen seisomatyötä.

Suosittelen leikkausta siinä vaiheessa, kun eivät ole vielä päässeet kovin pahaksi. Siinä vaiheessa hoitotulos parempi ja toipuminen nopeampaa.
Turvotus ja tukala tunne jalassa väheni huomattavasti.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tammikuu:
Minulta on leikattu ns. perinteisellä menetelmällä "repimällä" kohjut oikeasta jalasta. Oli päässeet jo aika pahaksi. Jälkikipuja ei kuitenkaan juuri ollut. Kohjut voidaan operoida myös laserilla, jos eivät ole kovin pahat. Sairaslomaa tuli noin 4 viikkoa, koska teen seisomatyötä.

Suosittelen leikkausta siinä vaiheessa, kun eivät ole vielä päässeet kovin pahaksi. Siinä vaiheessa hoitotulos parempi ja toipuminen nopeampaa.
Turvotus ja tukala tunne jalassa väheni huomattavasti.

KIITOS :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tammikuu:
Minulta on leikattu ns. perinteisellä menetelmällä "repimällä" kohjut oikeasta jalasta. Oli päässeet jo aika pahaksi. Jälkikipuja ei kuitenkaan juuri ollut. Kohjut voidaan operoida myös laserilla, jos eivät ole kovin pahat. Sairaslomaa tuli noin 4 viikkoa, koska teen seisomatyötä.

Suosittelen leikkausta siinä vaiheessa, kun eivät ole vielä päässeet kovin pahaksi. Siinä vaiheessa hoitotulos parempi ja toipuminen nopeampaa.
Turvotus ja tukala tunne jalassa väheni huomattavasti.

KIITOS :)
Eipä mitään :) :wave: Niin, ja vielä senverran, että toimenpide tehtiin selkäydinpuudutuksessa. Puudutus ei sattunut eikä myöskään tietenkään koko operaatio.
 
3 äitee
juu, äidilläni joskus leikattu repimällä suonikohjut... kivulias toimenpide. Nykyään noita leikkauksia ei kaiketi kovinkaan tehdä vaan juuri jonkun mainitsemia vaahdotushoitoja... äitini kävi joku aika sellaisessa ja syksyllä menossa uudestaan. Vaahdotus on "kivuton" ja sieltä pääsee samana iltana pois ihan kävelemällä. Kannattaa todellakin mennä ennen kuin menee tosi pahaksi. Vaahdotuksia joutuu tekemään useamman kerran jos suonikohjut on pahana.
 
että näin
Alkuperäinen kirjoittaja HooWee:
Lue vaahdotushoidosta. Leikkausta ei kannata tehdä eikä laserointia, vaan selviät vaahdotuksella hyvin.
Kyllä se vaan on niin, että kohjujen laatu määrää sen mitä niille tehdään eikä oma halu.

Varaa aika verisuonikirurgille ja se tutkii suonesi ultraäänellä ja kertoo mikä on oikea tapa operoida ne. Mä olen tälläisessä nyt ollut ja seuraavaksi olen menossa juuri tuohon vaatoruiskutukseen. Hinta 500-1000e per jalka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 3 äitee:
juu, äidilläni joskus leikattu repimällä suonikohjut... kivulias toimenpide. Nykyään noita leikkauksia ei kaiketi kovinkaan tehdä vaan juuri jonkun mainitsemia vaahdotushoitoja... äitini kävi joku aika sellaisessa ja syksyllä menossa uudestaan. Vaahdotus on "kivuton" ja sieltä pääsee samana iltana pois ihan kävelemällä. Kannattaa todellakin mennä ennen kuin menee tosi pahaksi. Vaahdotuksia joutuu tekemään useamman kerran jos suonikohjut on pahana.
Minulla ei tuntunut yhtään; selkäydinpuuduksessa tehtiin. Pieniä jälkikipuja. Joillekin tulee pahatkin jälkikivut, itse onneksi siis säästyin niiltä.
 

Yhteistyössä