Suonikohjuleikkauksesta kysymyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leikkaukseen menossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leikkaukseen menossa

Vieras
Koska pystyy kävelemään?
Saako kepit?
Kuinka kipeä on leikkauksen jälkeen?
Koska voi mennä KOULUUN leikkauksen jälkeen?
Kauanko sairaslomaa yleensä?

ja ihan perinteisellä tavalla tehdään, muutakin voi kertoa jos mieleen tulee :)

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Mulla kysymys ap:lle.
Miten pääsit suonikohjuleikkaukseen? Meillä tuntuu olevan kiven takana kun kunta säästää!

Olin pari viikkoa sit lääkärillä, leikkaukseen pääsen ennen joulua :)

Ovat tosi kipeitä :/ en tiiä miks pääsin :) hyvä vaan kun ei välillä pysty kävelee ollenkaan

Suonikohjuleikkaukseen pääsee nykyään yksityiselle helposti, jos siis varaa kustantaa. Kaveri kävi sellaisessa vaahtohoidossa ja tulokset oli hyvät. Samana päivänä pääsi heti pois ja tukisukkaa piti pitää jonkin aikaa. Itsekin kauhulla odotan, koska jaloista tulee niin rumat et tarvii mennä hoitaan pois. Sukuvika suvun naisilla, sama kuinka hyvin pitää huolta ittestä ja liikkuu niin kyllä suonet alkaa pullottaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Suonikohjuleikkaukseen pääsee nykyään yksityiselle helposti, jos siis varaa kustantaa. Kaveri kävi sellaisessa vaahtohoidossa ja tulokset oli hyvät. Samana päivänä pääsi heti pois ja tukisukkaa piti pitää jonkin aikaa. Itsekin kauhulla odotan, koska jaloista tulee niin rumat et tarvii mennä hoitaan pois. Sukuvika suvun naisilla, sama kuinka hyvin pitää huolta ittestä ja liikkuu niin kyllä suonet alkaa pullottaa :(

Mä meen ihan kunnalliselle, enkä päässyt vaahtohoitoon vaan leikataan normaalisti. Osaisko joku vastata kysymyksiin :)

Kävellä pitäis heti.
Riippuu missä kohjut on, saikkua vähintään 2 viikkoa. 1 kk mahdollinen.
Kepeistä ei tietoakaan, mutta kun pyydetään kevelemään normisti niin miksi kepit?
Riippuu suonikohjujen paikasta, miten helppoa ja suositeltavaa on istuminen.

Yhteistyössä