Suonikohjuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuuva

Vieras
Huomasin eilen toisessa polvitaipeessa selvät suonikohjut, ei nyt mitkään kauhean pahan näköiset, mutta kuitenkin sellainen verisuonirypäs joka erottui selvästi ihon alta... :( Ajattelin, ettei niitä voi tulla näin nuorelle (29) ja muutenkin pidin sitä ihan mahdottomana, että mulle tulisi. Kääk.

Osaako joku kertoa, meneekö tuo miten helposti pahemmaksi? Mitä haittaa siitä on? Onko isompi veritulpan riski tms? Vielä ei ainakaan ole ollut yhtään kipeä, mutta voiko sitä alkaa särkeä jatkossa? En tiedä miten kauan mulla on tuo ollut, eilen ihan sattumalta huomasin kun peilin edessä rasvailin jalkoja. Pitääkö mun tehdä jotain, vai antaa vaan olla? :/

Tukisukat auttaa asiaan.Varsinki jos tekee seisomatyötä tai kävelee paljo töissä, niin sillo tukisukat tosi hyvät :).Ja, jalkoja kantsii pitää niin paljo kohoasennossa, ku mahd.Esim.iltasin voi nostaa koivet vaikka tuolin päälle tms.
Mulla tuli aikoinaan samalla tyylillä kohjut, ku sulle.Eli ekana vaan 1 tai 2 hieman pullottavaa suonta.Sit rupesin odottamaan meidän esikkoa, jonka syntymän jälkeen kohjuja tuli lisää.Sit kuopuksen jälkeen niitä tuli vieläkin lisää.Eivät oo olleet aikasemmin kipeät, muuta kuin tän vuoden. Jalkoja särki paljo, niitä kramppas yöllä (lähes joka yö).En pystyny olemaan töissäkään, ja siinä vaiheessa ei tukisukatkaan enää auttaneet.
Hakeuduin sitten lääkäriin, josta sain lähetteen eteenpäin.Pääsin suonikohjuleikkaukseen, leikkauksesta nyt 5vkoa.Jalat ovat ihanat, ei yhtääb oo särkeny, muhkurat poissa ja saa öisinki nukkua jo, eikä tartte olla itkukurkussa, kun särkee niin.
Ihmiset kauhistelleet, että olet noin nuori ja sulla jo suonikohjut leikattu, mutta ei se ikää katso. Ylipaino, seisomatyö ja raskaus ovat kuulemma rasitteita, mutta myös urheilijoillakin voi olla kohjuja.Ja, verisuonten heikkoushan on perinnöllistä (mun kummaltakin vanhemmalta leikattu kohjut), joten sillo ei voi itse tehdä suonikohjujen ilmestymisen estämiseksi juuri mitään.
Tsemppiä sulle
:hug:

Yhteistyössä