SUOMUTUNTUREILLA käyneet lapsiperheet.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lähdössä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lähdössä

Vieras
Hei,me matkustellaan vähän ja nyt olemme lähdössä lapsien kanssa Kemijärvelle?Suomutunturille.

Kysyisin siellä käyneiltä mitä olette lapsien kanssa tehneet,isommat nyt varmaan laskettelee mutta alle 5v.

Onko siinä lähistöllä jotain missä olette käyneet?Tms?

Kiitos!

Suomulla sinänsä ei hirveästi ole lapsille tekemistä, mutta pienen ajomatkan päästä sitä löytyy. Suosittelen Ranuan eläinpuistoa, tosi upea paikka varsinkin talvella, ainoa paikka Suomessa missä voi nähdä jääkarhun. Sitten olemme usein piipahtaneet kaupunkireissulla Rovaniemellä ja käyneet moikkaamassa joulupukkia Napapiirillä. Santa Parkissa emme ole käyneet turhan tyyriiden hintojen vuoksi.

Suomulla pienimmille touhuajille on aktiviteetiksi riittänyt poroajelut, moottorikelkkaajelut ja mäenlasku. Lisäksi meidän pikkumies tykkää kovasti käydä katselemassa jättiläismäistä lumiukkoa ja syömässä maistuvat munkit ravintola Tuulenpesässä.

Mutta siitä Suomu on aivan huippu, että siellä on rauhallista ja paljon kaunista, koskematonta luontoa, jos vertaa esim. Rukaan, Leviin, Ylläkseen... SUOSITTELEN EHDOTTOMASTI!

Kiitos,ehkäpä siis teemme yhden päivä reissun Ranualle.
USkon kanssa että pelkkä mäen lasku ja käveleminen/katseleminen vie hyvin myös aikaa,mutta ajattelin kuitenkin kysellä jos jollain jotain olisi ja hyvä kun kysyin!

Kiitos :)

Viime talvena oltiin viikko hiihtolomalla. Isompi poika lasketteli isänsä kanssa ja mä seisoin pulkkamäessä 3v:n kanssa. Siellä ei ole yhtään mitään tekemistä jos ei laskettele. Tasan yks ruokaravintola löyty hotellin yhteydestä, muuten ihan kuollut paikka.
Ukko olis tänä vuonna halunnut sinne uudestaan edullisen mökkivuokran (350E/vko) takia, mutta en olis lähtenut vaikka oltais saatu ilmanen matka.
Nyt oltiin sit viime viikolla rukalla, se oli todella kiva paikka ja tekemistä löytyy, vaikka ei lasketteliskaan. Ens vuonna ehdottomasti sinne uudelleen.

Väärin, mun laskujen mukaan Suomulla on kolme ravintolaa: yksi hotelli Suomutunturilla, yksi hotelli Arctic Circlessä ja kahvila-ravintola Tuulenpesä. :D Ja onko kaikkien palveluiden aina pakko olla aivan vieressä, eikö välillä ole hyvä kannattaa vähän pienempiäkin paikkoja....? Ainakaan hinnat ei ole pilvissä eikä ystävällinen palvelukaan ole liikaa pyydetty!

Unohdin muutes aiemmasta listauksestani Kuusamon tropiikin, jonne ei myöskään mielestäni ole Suomulta pitkä matka, esim. kylmänä päivänä onkin kiva viettää päivä muksujen kanssa kylpylässä rentoutuen.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23269376:
pari kertaa on siellä käyty. ja jos ei laskettele niin siellä ei juuri muutakaan ole tarjolla.

Eiköhän se järkikin sano, että jos menee esim. Suomulle tai Sallaan, niin ihminen ei kaipaa mitään älytöntä äksönilomaa ihmiskaaoksen keskellä, vaan rentoutumista.

Olen itse Sallasta kotoisin ja kämppikseni oli kerran läähdössä miehensä kanssa sinne laskettelemaan viikoksi. Minä kauhistelin etukäteen ja varoittelin, että ei siellä oo teille mitään tekemistä. Niin tulivat viikon jälkeen pois ja kämppis hehkutti, miten ihana loma heillä oli ollut, ja miten mahtava paikka Sallatunturi on.

He eivät kaivanneet kymminien minuuttien jonottelua hisseihin tahi ruokapaikkoihin. He kaipasivat rauhallista kahdenkeskistä lomaa ja sitä saivat. Suomi, niinkuin Sallakin, on varmasti erinomainen paikka lapsiperheille. Kyllä sieltä tekemistä löytyy ja mikä estää tekemämästä päiväreissun Tropiikkiin, Rukalle ruuhkaan, Santaparkiin, Napapiirille, Pyhälle jne. Sallassa on muuten myös pieni kylpylä. Kemijärveltä taitaa löytyä uimahallikin. Lisäksi Suomus lähistöllä ainakin oli (en tiedä onko enää) ennen vanhaan ratsastustalli, sielläkin voisi käydä päiväseltään, jos kiinnostaa...

Yhteistyössä