ensimmäinen ultra?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninna87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ninna87

Uusi jäsen
26.05.2009
21
0
1
Hei!
Olisin ihan kysellyt, että miten te muut olette tehneet..?
Itselläni on nyt menossa rv 6+2 ja ensimmäinen neuvola aikani on jo ensi viikolla. Kyselin aikaa varatessani miten tuo ensimmäinen kunnallisen puolen ultra on ja sain vastaukseksi rv 10-13 eli taitaa olla jo tuo np-ultra?
Nyt mietin, että onko järkeä käydä yksityisellä varhaisultrassa vai pitäisikö vaan yrittää malttaa mielensä odottaa tuonne rv 10-13?
Osasta yksityisestä jo kyselin ja sanoivat, että ottavat alkaen rv 8.
Jos olette käyneet varhaisultrassa niin millä viikoilla ja missä/mitä maksoi? Lähinnä kiinnostaisi Jyväskylä ja Tampere alue...

Kiitos jo etukäteen jotka viitsivät vastata :)

Minusta ei ole järkeä mennä pidättää hengitystä et mitä siellä näkyy, vai näkyykö mitää..Alussa kun ei kuitenkaa mitään ihmeitä vielä ultralla sieltä näe, ite odotin sinne rv12 ja oli mukava mennä sinne ja nähdä jo ihan vauvan näköinen asukki.. :)

Mä voin sanoa vain.. et musta ei oo järkeä käydä ennen np-ultraa yksityisellä, ainakaan kauhean varhaisella viikolla. Sillä mitä vain voi sattua varsinkin ekan kolmanneksen aikana.
Eri asia jos on ennen ollut kohdunulkopuolinen raskaus tms. Kyllä toi aika menee suht nopsaan (vaikka itsestä ei tuntuis siltä), ja sit onkin jo se kunnan ultra.

No minä kävin, viikolla 8 ja olin tosi huojentunut kun siellä pieni sydän sykki ja kaikki oli ok, mulla oli siis kaksi epäonnista raskautta ollut ja halusin ajoissa tietää mitä on odotettavissa.
Kävin siis viikolla 8 ja maksoi muistaakseni 52€, Hämeenlinnassa.

Mä kävin vkolla 8+ Tampereen Terveystalossa. Itseäni ainakin helpotti, kun sain tietää vauvan olevan oikeassa paikassa. Oli jostain syystä niin suuri pelko tuulimunasta tai kohdunulkoisesta, etten osannut iloita raskaudesta ennen ultraa :) Paljoahan siellä ei tuossa vaiheessa näy, mutta tyyppi oli oikeassa paikassa ja syke näkyi. Ja se että oli yksi vauva masussa. Sekin kiinnosti, kun suvussa paljon kaksosia.

Ehkä sellainen sanoo varhaisultran olevan turha, joka ei ole kokenut tuulimunaa tai keskeytynyttä keskenmenoa.

Minä henk.koht. otan tuon tiedon vastaan mielummin rv 7-8, kuin vasta kuukauden myöhemmin, Kantaen kuollutta vauvaa sisuksissa.

Eihän se varhaisultra takaa sitä, että se hengissä pysyy, mutta sen hetkinen tilanne tulee selväksi.

Kiitos vastauksista :hug:

Katsoin juuri neuvolakortista ja esikoisesta olin käynyt ensimmäistä kertaa kunnallisessa rv 13. Nyt tosin on tullut jotenkin kauhea pelko, että onkin tuulimuna tai kohdunulkoinen. En tiedä miksi? Aiemmin ei koskaan ole ollut mutta kertahan se on ensimmäinenkin :/
Nyt vaan ajatukset ihan sekaisin kun en osaa päättää miten kannattaisi tehdä :ashamed:
Ja itsehän se tarvitsee päättää mutta silti on kiva kuulla muiden kokemuksista ja valinnoista =)

olen käynyt joka kerta (siis neljästi) 6+ viikoilla ja se on ollu mulle tärkeetä:) Joka kerta on syke löytynyt oikeesta paikasta. En itse haluaisi odottaa esim tuulimunaa 13 viikolle asti:(

Ehkä sellainen sanoo varhaisultran olevan turha, joka ei ole kokenut tuulimunaa tai keskeytynyttä keskenmenoa.

Minä henk.koht. otan tuon tiedon vastaan mielummin rv 7-8, kuin vasta kuukauden myöhemmin, Kantaen kuollutta vauvaa sisuksissa.

Eihän se varhaisultra takaa sitä, että se hengissä pysyy, mutta sen hetkinen tilanne tulee selväksi.

Mulla takana keskeytynyt keskenmeno, joka todettiin kunnan tarjoamassa np-ultrassa. Osasin jollain tasolla sitä kyllä odottaa, koska oireet olivat loppuneet kuin seinään pari viikkoa aiemmin - juuri silloin kun sikiö kuoli. En siltikään aio mennän tässä uudessa(kaan) raskaudessa varhaisultraan, koska en halua nähdä sykettä ja sitten tipahtaa korkealta np-ultrassa, kun vauva onkin kuollut ekan ultran jälkeen. Mieluummin jännitän np-ultraan asti.

Meillä täällä on tapana tehdä neuvolassa varhaisultra,koska käymme muualla np-ultrassa.
Tarkistetaan siis vain onko raskaus varmasti alkanut.
Tuosta ei oikeen itse saa mitään irti,ku se vaan on sellanen rutiini.Vähän ahdistavakin juttu.

Jos ei olis tuota "pakkoa",niin mieluusti sitä odottelsi näkevänsä pikkuisen silloin kun riskiviikot on ylitetty.

Peesailen ihan täysillä.
Multa leikattiin kohdunulkoinen ja sehän tarkoittaa, että kaikissa tulevissa raskauksissa pääsee kunnan kautta varhaisultraan. Mutta kyllä mä sen maksaisin itse jos ei pääsisi, niin kamalaa on arpoa päivittäin, että onko siellä mitään vaiko ei ole, ja onko itse hengenvaarassa vaiko kenties eikö ole.

Meillä täällä on tapana tehdä neuvolassa varhaisultra,koska käymme muualla np-ultrassa.
Tarkistetaan siis vain onko raskaus varmasti alkanut.
Tuosta ei oikeen itse saa mitään irti,ku se vaan on sellanen rutiini.Vähän ahdistavakin juttu.

Jos ei olis tuota "pakkoa",niin mieluusti sitä odottelsi näkevänsä pikkuisen silloin kun riskiviikot on ylitetty.

Ei kai tuohon ole pakko suostua? Vaikka olisikin rutiini kyseessä. Aina pitää voida kieltäytyä.

Yhteistyössä