Suomessa voi harrastaa tankotanssia ja napatanssia, mutta miksei sitten...

  • Viestiketjun aloittaja "ihmetys"
  • Ensimmäinen viesti
"ihmetys"
cancan-tanssia / muita kabareetansseja? :O

Mikä vaikkapa cancanista tekee niin.... apua en löydä tähän adjektiivia... no sellaisen ettei siitä olla kiinnostuneita? Voiko joku valaista asiaa?
 
öh
Kabareeta löytyy kyllä esimerkiksi steppitanssikouluista. Cancania ollaan harjoiteltu myös yhteen näytökseen kun olin nuorempi ja sekin oli ihan tavallisessa tanssikoulussa.
 
olen nähnyt
Alkuperäinen kirjoittaja kesätär;24071022:
kyllä sekin villitys varmasti vielä tulee. Itse odottelen että suomessakin voisi kokeilla burleskia :)
eikös toi burleski ole jo rantautunut suomeen? ainakin lehdissä on viimeaikoina ollut paljon juttuja suomalaisista burleskitaiteilijoista :)
 
intoilija
[quote="vieras";24070849]jaa no en tiedä, ei kai se vaan ole kiinnostavaa. Eihän siinä tehdäkään muuta kuin hypellään, pyllistellään ja nostellaan hametta.[/quote]

sehän se vasta hauskaa onkin!
 
[QUOTE="vieras";24070945]Minen mitään muodista tiedä, mutta sen verran kuitenkin, että can canin muotiajoista on aikaa vuosikymmeniä, jos ei jo yli sata vuotta...[/QUOTE]

Onhan kaikki tangot ja valssitkin vanhoja tansseja ja silti niistäkin ollaan vielä kiinnostuneita?
 
"vieras"
Nää nyt on semmoisia muotivillitysjuttuja. Nyt tuo tankotanssi on muodissa ja ehkä latinotanssit sen lisäksi (ainakin täälläpäin sentyyppisiä tunteja olis paljon tarjolla), ehkä joskus viiden vuoden kuluttua cancan onkin se juttu. Tai vaik sit se hulatanssi.

Nää perus tangot ja valssit taas on semmoisia, että niillä varmaan tulee aina olemaan se oma kysyntänsä ja mielestäni vähän eri sarjaa sikäli. Ellei muuta niin sen häävalssin useimmat tahtoo pystyä häissään (tai jonkun muun häissä) tanssimaan, on vanhojentanssit jne. Ehkä niissä harrastajakunta hiipuu vähitellen vähän pienemmäksi, mut varmaan tuntitarjontaa kuitenkin aina on koska niillä on meidän kulttuurissa niin vakiintunut asema sellaistenkin ihmisten keskuudessa, jotka eivät muuten mitenkään profiloidu tanssin harrastajiksi.
 

Yhteistyössä