Rokotteet ja maskit/turvavälit eivät ole vaihtoehtoisia vaan toisiaan täydentäviä. Molempia tarvitaan. Nyt viimeistään pitäisi tajuta, että pandemian alussa esitetyt arviot viruksen voittamisesta parissa vuodessa olivat vain toiveikkaita arvauksia. Nopeasti muunteleva korona on keskuudessamme vielä pitkään tai ikuisesti, eikä paluuta entiseen ole. Ehkä ikinä.Minä olen ollut lähes täydellisessä karanteenissa joten en ole tartuttaja. Laki takaa, että minulla on oikeus käyttää välttämättömiä palveluita. Olen suojannut itseni ja muut niin hyvin kuin mahdollista, ffp3 on 99% varma suoja joten turhaan yrität syyllistää. Hommaa sinä kaikin mokomin vaikka 8 rokotetta ja juokse piikillä 3kk välein, itse en sellaiseen suostu. Mittani alkaa olla täynnä tätä rokottamattomien syyllistämistä. Mitä enemmän syyllistätte niin sitä varmemmin olen hankkimatta passia. Voi tulla pian se aika, että tulen pois täältä karanteenista ja aion liikuskella jatkossakin rokottamattomana, että siinähän valitatte sitten
Johtajaylilääkäri: ”Korona jää todennäköisesti pyörimään yhteiskuntaamme moneksi vuodeksi”
Koronapandemian suunnan ennakointi on entistä vaikeampaa, Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin johtajaylilääkäri viestii. Nykyinen rokotekattavuus ei riitä.