Suomentakaa tämä viesti, kiitos. Liittyy ebayhin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuaa

Vieras
I'm so sorry for shipping delay.

I'm afraid that something was
wrong in transit, shipping is taking too long..
Sometimes, delivery
accidents like lost are occurred.

If I have the stock of this item, I
will re-send it you again. but now I don't have the stock of this.
So, at
once I will refund all your payment.
If you receive your item within few
days, then please have your payment back to me.

Eli tilasin tavaraa, maksoin ja tuote ei ole tullut. Laitoin viestiä ja vastaus näkyy yllä. Englantini ei ole kovin hyvä, luulen sen ymmärtäväni mutta kysyn nyt vielä täältä...

Kuljetuksessa on tapahtunut jotainkin, paketti on kadonnut tm. Myyjä lähettäisi tuotteen uudestaan mikäli sitä olisi varastossa, nyt ei ole. Hän palauttaa rahat sinulle ja jos saat tuotteen kuitenkin postissa parin päivän sisällä ole ystävällinen ja maksa tuote uudestaan.

ota yhteys paypaliin ja tee sitä kautta valitus( resolution center dispute a claim)saat siten rahasi takaisin,
jos ostosta on kulunut 45päivää, niin menetät rahasi kokonaan.
Suosittelen myös google kääntäjää.

Tuon myyjänkin englannissa olis parannettavaa... mut selkeästi sanoo palauttavansa rahat ja jos saatkin tuotteen lähipäivinä niin sinun tulisi maksaa tuote uudelleen. Käsitän, että jos tuote tuleekin esim viikkojen päästä niin silloin saat pitää sekä tuotteen, että rahat.

Laita myyjälle pankkitietosi johon rahat voi palauttaa.

siis ihan vaan iban muodossa pankkitilini numero niin voi palauttaa sillei?

Missä maassa myyjä on? Olen itse myynyt eBayssa enkä mielelläni palauttaisi rahaa pankkitilille (enkä ota vastaan tilisiirtona), vaan hyväksyn vain PayPalin, joten palautus tapahtuisi myös sitä kautta.

Jos ostosta alkaa olla yli kuukausi, kannattaa tehdä asiasta virallinen valitus jos et ole saanut rahojasi takaisin ennen kuin ostosta on kulunut 45 päivää. Jotkut myyjät lupaavat palauttaa rahat kun tuotetta ei ole tullut/on tullut väärä tuote, mutta venyttävät asiaa, niin että valitusta ei voi enää tehdä eivätkä sitten palauta rahoja ollenkaan. Tässä vaiheessa ei voi myöskään enää antaa palautetta, joten tälläinen toiminta ei näy välttämättä palautteessa.

• Tykkää
Reactions: Owl
Se palauttaa ne rahat Paypal tilille olettaen että maksoit rahat Paypalin kautta?
Vai maksoitko jotenkin muulla tavalla? Tai sitten kysyt siltä mitä tietoja se tarvii jotta voi palauttaa rahat, jos on muuten niin vaikeeta..

Laita sille vaan viesti, että please, refund my payment. Sitte jos rahoja ei heti tule, avaat casen eBayssa tai PayPalissa ja rahat palautuvat satavarmasti. On kuitenkin huomattava, että case on avattava määrätyn ajan kuluessa (oliskohan 45 päivää eBayssa) ja tarvittaessa eskaloitava ylläpidolle (PayPalissa dispute).

• Tykkää
Reactions: Wolt ja Owl
Laita sille vaan viesti, että please, refund my payment. Sitte jos rahoja ei heti tule, avaat casen eBayssa tai PayPalissa ja rahat palautuvat satavarmasti. On kuitenkin huomattava, että case on avattava määrätyn ajan kuluessa (oliskohan 45 päivää eBayssa) ja tarvittaessa eskaloitava ylläpidolle (PayPalissa dispute).

No juuri näin. Jostain syystä ap ei vaan nyt vastaa, että onko maksanut jotenkin muuten kuin paypalilla. Itse käytän ebayssa sitä ainoastaan, ongelmia ei oo koskaan ollut. Palautukset tulleet sujuvasti jos on ollu tarve.

Niin ja mistä maasta myyjä on? Millaisesta summasta on kyse?

Pankin kulut tilisiirroissa voi helposti olla jopa 30€, eli ei välttämättä halua/suostu/ole järkeä maksaa rahoja takaisin tilille.

Kyllä myyjällä on 99,9% positiivinen palaute. Ja mä olen niin uuno näissä asioissa, halusin nyt kokeilla että osaanko ostaa sieltä ja huonosti kävi siis. Maksoin visalla ja verkkopankin luottokortti tiedoissa se näkyy jotenkin paypal suorituksena?

Kyllä myyjällä on 99,9% positiivinen palaute. Ja mä olen niin uuno näissä asioissa, halusin nyt kokeilla että osaanko ostaa sieltä ja huonosti kävi siis. Maksoin visalla ja verkkopankin luottokortti tiedoissa se näkyy jotenkin paypal suorituksena?

Öh, siis maksoitko visalla paypalin kautta? Ei kai se nyt muuten näy paypal-suorituksena? Suurin osa eBayssa maksetaan paypalilla, suurin osa ei edes hyväksy muita vaihtoehtoja. Jos olet maksanut sillä, myyjä palauttaa sulle rahat sitä kautta eikä sun tarvitse tehdä mitään.

Sait varmaankin muutaman sähköpostin heti ostotapahtuman jälkeen. eBaysta ja Paypalila? Olety siis ilmeisesti luonut PayPal-tilin ja liittänyt luottokortin siihen. Rahat palautuvat suoraan sille kortille.

Onko sinulla PayPal-tiliä vai maksoitko suoraan eBayn kautta Visalla? Kuulostaa siltä, että sinulla ei ole PayPal-tiliä. Jotkut myyjät voivat varmaan palauttaa rahan Visalle, mutta en tiedä pystyvätkö kaikki. Jos myyjä on EU-alueella, pankkisiirto voi olla mahdollinen (katso yltä, mitä tietoja sinun pitää antaa myyjälle), mutta jos myyjä on EU:n ulkopuolella, se tuskin onnistuu.

EBaylla ja PayPalilla on molemmilla omat maksuturvansa, samoin Visalla, joten jos ostosta on jo aikaa kuukausi, niin kannattaa ryhtyä toimiin, että saat rahasi jotain kautta takaisin. Suosittelen, että otat välittömästi myyjään yhteyttä ja kysyt, miten hän palauttaa rahat ja milloin. Jos asialla on jo kiire, niin kerro se viestissä, pyydä, että vastaa mahdollisimman pian, jotta sinun ei tarvitse viedä asiaa eteenpäin. Jos asia ei ole ratkennut viimeiseen mahdolliseen valituspäivään mennessä, vie asia eteenpäin.

Jos tarvitse apua englannin kanssa, pistä tänne viesti, voin auttaa kirjoittamaan viestin (puhun englantia toisena äidinkielenä :)).

Ostaja ei tarvitse Paypal tiliä maksaakseen visalla Paypalin kautta. Tämä ostaja on siis varmastikin maksanut ostoksensa Paypalin kautta visallaan. Kun ostaja pyytää rahojen palautusta, myyjä palauttaa rahat normaalisti Paypalin kautta ja rahat palautuvat ostajan tilille.

Yhteistyössä