Suomen kansanterveysyhdistys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Protarchaeopteryx:
Vanha yhdistyshän tuo, ei siis mikään viime vuonna tyhjästä polkaistu huijausfirma. Vähän epämääräiseen rahankeräykseen vain ovat haksahtaneet.

Eikä ole eka kerta. Myin joskus teininä 1 viikon jotakin krääsää yhdistyksen nimissä eikä tuotosta paljoa kukaan sairas kyllä saanut. Myyntifirman meno oli täysin holtitonta. Taisi tuo ex-pomo päästä kaltereiden taakse makselemaan verojaan.

siis pelkkä "good old fashioned" kusetusta siis, hahaha, kusisin noitten päälle ja nauraisin, vittu vetäkött ittensä hirteen, sais wittu nauraa vielkin enemmän!

Puhelu tuli mullekin tost huuhaapaskast, en vastaa tuntemattomiin numeroihin, selvitin siis mistä oli tullut, ja täällä kuullun perusteella oli hyvä ettei moiseen paskaan tullut edes vastattua. Enkä aio jatkossakaan vastailla, jos jotain vittuilukirjeitä tänne saatana lähettävät niin, wittu saatana tulevat katumaan sitä.

Olen ollut jo useana vuonna mukana Suomen Kansanterveysyhdistyksen toiminnassa osallistumalla heidän keräykseen. Minulle soittaa vuosittain aina sama myyjä, joka osaa kyllä asiansa - harvinaista sinänsä :) Olen myös tutustunut heidän www sivuihin, missä on harvinaisen hyvin kerrottu rahankeräyksestä: www.skty.fi/kerays

Yhdistys on saanut näköjään jälleen kahden vuoden rahankeräysluvan, joten mistään aivan huuhaa yhdistyksestä ei ole kyse, koska mielestäni tämä uusi luvanmyöntäjä ei lupia noin vain jakele.

Ja todellakin kannattaa soittaa asiakaspalveluun, jos on jotain murisemista, koska sekaan mahtuu aina joitain "huonoja" myyjiä, jotka tekevät asiansa vähän epäasiallisesti tai siten, että syntyy väistämättä väärinymmärryksiä.

Olen monessa mukana ja aion olla jatkossakin tässä toiminnassa tukijana :)

Mulle soitettiin myös tuolta viime vuoden puolella ja nimenomaan sanottiin, että rahat menee syöpasairaiden lasten + muiden lasten sairauksien tutkimiseen. Vahingosta viisastuneena sanoin perehtyväni asiaan ensin ja totuushan oli juuri tuo, että menee vanhuksille ja muillekin. Ei mulla ole mitään ongelmaa tukea myös muita kuin lapsia, mutta siitä pitää mainita, eikä johtaa harhaan.

Aikaisempi ikävä kokemus oli Lastensuojelun keskusliiton kanssa, kun minulle vakuutettiin, että tukeni menee lasten seksuaalisen hyväksikäytön/pahoinpitelyn ehkäisevään toimintaan sekä uhrien tukemiseen. Tällaista kampanjaa tai kohtaa en löytänyt mistään liiton sivuilta. Suutuin, valitin, enkä maksanut.

Mulle soitettiin nyt, tai tänä iltana kerkesin vastata ja ihan asialliselta vaikutti. Tämä nettikirjoittelu varmasti teki sen, että sain aika seikkaperäisen selonteon keräysluvista, keräyksen kohteista ja taustayhdistyksistä. Ihan ok vaikuttaa olevan. On hyvä olla vähän epäluuloinen ja kysellä tarkkaan, sillä alalla on ollut myös aika törkeitä huijauksia. Ja kaikki puhelinmyyjät eivät ole kokeneita, pitää sekin muistaa. Nämä oikealla asialla olevat varmasti ymmärtävät sen tenttaamisen hyvin ja ovat valmiita antamaan tarvittavat tiedot.

Rehellinen yhdistys. Asiakaspalvelu toimii hyvin. Oli itsellä vähän tiukkaa, enkä voinut maksaa eräpäivänä ja selvitin asiaa. En saanut asiakapalvelua heti kiinni, mutta meni tyyliin alle puoli tuntia, niin sieltä soitettiin minulle - harvinaista. Hoidettiin asia alta pois ja jäi hyvä maku suuhun. Oikeesti, missä firmassa soitetaan takaisin, jos siellä ei vastata :)

Keräyksen luotettavuuteen vielä sen verran, että sivuilla on tarkasti määritelty, miten ja mihin varat käytetään. Näyttää olevan vielä pitkä lupa (2 vuotta) kerralla.

www.skty.fi/kerays

mulle soitti just kans tusta kyseisestä yhdistyksestä nainen joka keräsi rahaa sairaille lapsille. Kyselin kulurakennetta mutta ei osannut muuta sanoa kuin että 65% menee perille, eli 35% on sitten kuluja jotka jäävät matkalle. Jokainen voi miettiä onko se paljon vai vähän. Minusta se on paljon.

Osallistuin kyseiseen keräykseen, josta minulle soitettiin näkyvästä mumerosta, jos on tosi hyvä! Kyselin myyjältä tarkennuksia ja hän sanoi, että yli 60 % menee kohteeseen ja vain alle 40 % kuluihin. Kysyin, että miten tämän voi tarkistaa, niin hän sanoi, että keräysluvan myöntäjältä, joka on Ploliisihallitus tai jotain sen suuntaista.

Myyjän antama keräyslupa on voimassa ja se on monivuotinen ja keräyksen tilitykset kunnossa ja ilmoitettu % osuus kunnossa. Vähän työlästä oli tämän selvittäminen viranomaisten vuoksi, mutta sain kuin sainkin vastauksen kysymyksiini ja maksoin laskuni :)

Tenttasin myös asiakaspalvelua, joka toimi mielestäni vähintäänkin asianmukaisesti. Yllättävää oli se, että asiakaspalvelu ei vastannut heti soittooni, mutta soittivat takaisin alle tiunnissa soitostani. Saiskohan tällaisen palvelun muillekin???

Mulle soitti joku sellanen firma joka ostaa kultakoruja ja niistä saa sitte rahaa sen mukaan mitä koruista löytyy kultaa. Se selosti ja selosti puhelimessa ja sitte lopuksi sanoin että no laita ny sitte tuleen sellanen vaikken tiiä onko mulla mitään sellasia mitä sinne laittaisin. No sieltä sitte tuli heti seuraavana päivänä ja sielä oli mukana lasku sitä varten et jos en sitte lähetäkään kultakoruja tiettyyn päivään mennessä niin mun pitää maksaa se lasku :O :kieh: otin aika vinkiää yhteyttä sinne ja haukuin ne pystyyn, enkä tod oo lähettäny mitään koruja enkä maksanu laskujakaan. Olikohan se joku kultapiste tai joku sellanen se firman nimi. Kaikenlaisia sitä löytyy.

Taitaa yhdistyksen mainosmies olla asialla täällä.

Suoranainen ihme on kyllä että ko. pulju on vielä olemassa. Mä olin 15 vuotta sitten myymässä niille jotain roinaa ja silloisen varavuoropäälikön 16-v omien selvitysten mukaan joku hassu 5%meni sinne minne piti. Voihan sitä tarkistaa poliisiviranomaiselta paljon sitä fyffeä pitäisi mennä mihinkin, mutta on eri asia paljon sitä menee. Tuo ex-pomoni kiristi alaikäisiltä ilmaisia työtunteja raastuvalla vaikka kaikki kyllä tiesi että itse se sinne joutaisi. Ukko pääsikin sitten parin vuoden jälkeen linnaan jostain veropetoksista kai. Myyntifirma on varmaan vaihtunut jo kymmenesti välissä mutta nuo prosentit tuntuu pysyvän

Mulle tuli joku soitto ja vaikka en luvannut tilata, niin silti tuli joku jäänaskalipakkaus ja lasku sen mukana. Soitin lähettäjälle eikä kukaan vastannut pariin kertaan kunnes sain ne kiinni ja pyysin selvitystä. Eipä muuta muin vaivaiset pahoittelut ja vetoaminen johonkin uuteen työntekijään ym. väärinkäsitykseen.

Kyllä näitä riittää...

Ei sentään mainosmies, mutta erittäin pedantti ja ainakin omasta miekestäni vastuullinen lahjoittaja - tai ainakin ärsyttävän varovainen ja myyjää ärsyttävällä tavala hiilostava :)

Uskoakseni tämä yhdistys hoitaa työnsä ilman välikäsiä tai ainakin niin webissä lukee. No oli miten oli jää tämä lahjoitus nyt sitten tällä erää minunlta kertaluonteiseksi.

Jatkossa keskitys johonkin ekologisempaan vaihtoehtoon.

Eli kaikki jotka ei lähde järjestön haukkumiseen mukaan ovat firman mainosmiehiä? Jotkut osaavat katsos selvittää asioita eivätkä lähde ajattelematta mustamaalaamiseen mukaan. Itse en ole tuohon osallistunut mutta kahteen muuhun puhelinkeräykseen kyllä. Suurin osa taitaa olla saitoja ja peittävät oman pihiytensä tai puhelinmyyjävihansa näitten huijarisyytösten taakse.

Miettikääs ihmiset sitä, että onko tässä maailmassa olemassa YHTÄÄN keräystä, jossa menisi kaikki 100% suoraan sinne hyväntekeväisyyteen. Ei ole. Ei edes nämä lipaskeräykset. Skty:llä varainhankkijat soittelee puhelimella, joten tästä tulee puhelinkulut. Ei ne taivasalla soittele, niin vuokratiloista tulee kuluja. Haloo?? Sitten löytyy näitä piipittäjiä, jotka valittaa, että valtion pitäis kustantaa ja antaa rahaa näille yhdistyksille valtion kassasta.... Sehän nostaisi meidän veroprosentteja, jos kaiken valtio joutuisi maksamaan. Miettisitte kaiken vähän pidemmälle! Itse en ainakaan halua, että tällainen toiminta loppuu, koska lasten ja vauvojen terveys on tärkeää, koska nehän ne on tulevia veronmaksajia ja tulevaisuus. Ehkä maksan jonkun 50 € lahjoituksen mielummin sen kummemmin mukisematta kuin, että veroprosentit nostettas taivaisiin! Kannattaa ehkä miettiä asioita HIEMAN pidemmälle ennenkuin rupeaa tätä hyvää ja tärkeää työtä tekevää yhdistystä haukkumaan :)

Todellakin kaikissa keräyksissä on omat kulunsa. Kuka ne sitten mitenkin ilmoittaa omassa toiminnassaan ja kirjanpidossaan. Nykyisin keräyksiä valvotaan erityisellä tarkuudella. Olen ainakin itse pitänyt kansanterveyden toimintaa luotettavana. Olen osallistunut keräykseen sekä tilannut aiemmin jotain tuotteita, jotk itse asiassa ovat yllättäneet minut hyvällä laadulla. Ei kaikki kusettajia ole!

Löysin juuri tiliotteestani läjän maksuja Suomen Kansanterveysyhdistykselle, koskaan en ole tilannut mitään, enkä vastannut yhteenkään puheluun. Että sellainen yhdistys.

Mullakin oli vastaavia veoituksia tililtä, jotka huomasin jälkikäteen tiliotteista. En muista tilanneeni sitten yhtään mitään. Vedin kilarit ja soitin niiden asiakaspalveluun (joka muuten vastasikin yllättäen heti) ja vaadin selitystä noille veloituksille. Noh... vähän nolotti kyllä sen jälkeen, kun sieltä kysyttiin, että olenko mahdollisesti vieraillut kyseisenä veloitusajankohtana HUS:n sairaalakahvioissa. No perhana - se on niiden kahvioita ja veloitus ostoista, jotka tein kuin teinkin, näkyy sitten tällä yhdistyksen nimellä.... Tälle asiakaspalveluhenkilölle sorit veilä ja kiitti !

• Tykkää
Reactions: Qwartsi
Miksi parjata koko ajan ja kaikkea? Eihän yksikään yritys pääse veloittamaa tililtä, mikäli ei:
1. itse maksa kortilla
2. anna luottokortin numeroa
3. maksa laskua omalta tililtä pankissa tai verkkopankissa
4. solmi suoraveloitusopimusta yrityksen kanssa

Käsittääkseni rahakeräys on tänä päivänä äärimmäisen tiukkaan valvottua viranomaisen taholta. Liekkö noita enää juurikaan olemassakaan, kun ei mulla ainakaa ole puhelin soinut sitten ties milloin viimeksi, että joku olisi pyytänyt suoraan rahaa johonkin tarkoitukseen. Pahimmat konnat on vissiin jo linnassa tai karanneet Viroon :)

Soittakaa tai meilatkaa niiden asiakaspalveluun. Sillä se selviää!

Mä ainakin sain oman asiani kuntoon yhdellä kertaa.

Sitä varten ne siellä on, että antavat palvelua ja vastaavat kysymyksiin.

Oli näemmä vaimo sitten menny tilaamaan jonkun hopeisen koru tuolta, mitä kuulemma ei saa muualta. Ei kai siinä muuta kuin löysäämään kukkaron nyörejä... eihän tuo putiikki nyt ihan eilisen teeren poikia ole...

Meilasin tuonne aasiakaspalveluun ja sain vastauksen muutamassa tunnissa. Kyselin ihan höpöjä, mutta vastaus oli pätevä. En viittynyt soittaa, kun voi träkätä numeron.

Don't hit if You don't mean it!

Tollasten vartuuttomien "tilaajien" vuoksi meitin maksavien hinnat nousee. Sitä lupaudutaan, mihin tahansa puhelimessa ja sitten jätetään vain maksamatta. Sitä varmaan luullaan, että postimyyntiyrityksen voivat lähetellä paketteja mielin määrin edes takaisin ilman kuluja.

Vaatteita tilataan sovitukseen kymmeniä, niitä venkslataan ees taas eri kokoihin ja sitten ostetaan korkeintaan yks, jos ees sitäkään. Mietippä, miten paljon yritykset säästäisivät kuluissa, jos niiden asiakkaat funtsisivat ostoksiaan hiukan pidempään ennen sen entterin painamista.

Kaikki nuo kulut riippumatta, onko kyseessä vaatetilaus, tuotetilaus tai jotain rahankeräystä, menevät kuitenkin niiden asiakkaiden maksettaviksi, jotka OIKEESTI ostavat.

Mä tein duunia aiemmin puhelinmyyntilafkassa luurikallena ja siellä tuli vastaan satoja asiakkaita, jotka tilasivat ilman mitään aikomustakaan maksaa. Ne halus vain eroon musta. Kyllä niille ruinaajille saa sanoa EI. Ei niitä myyjiä pidä lähtee vedättämään. Joku toinen senkin sit saa maksaa.

Turhan valittamista!

Yhteistyössä